شناسهٔ خبر: 76064986 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تعریف دو بسته «بیمه تکمیلی» برای بازنشستگان تامین اجتماعی/ قیمت «بیمه طلایی» + سهم پرداختی بازنشسته

مدیرعامل شرکت آتیه سازان حافظ با اشاره به تمدید انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی با کانون بازنشستگان تامین اجتماعی، بسته‌های خدماتی برای این قشر را در دو بسته تعریف شده، تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حسین رنجبران بعدازظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: براساس قوانین بالادستی از جمله قوانین برنامه توسعه آمده که باید پرداختی از جیب مردم حداکثر ۲۵ درصد باشد. در قانون برنامه هفتم پیشرفت، این میزان به حداکثر ۳۰ درصد رسیده اما اکنون پرداختی از جیب مردم ۶۰ تا ۷۰ درصد عنوان می‌شود که آمار بالایی است.

وی افزود: هزینه‌های درمان به طور سرسام‌آوری در حال افزایش است و از این منظر برخورداری از بیمه‌های تکمیلی اهمیت می‌یابد.

مدیرعامل شرکت آتیه سازان حافظ ادامه داد: نزدیک به ۶ میلیون نفر تحت پوشش بیمه آتیه‌سازان حافظ هستند که عمدتا در سنین بالای ۷۰ سال و بازنشستگی قرار دارند به همین دلیل ما به دنبال ایفای مسئولیت اجتماعی خود در این بیمه هستیم.

رنجبران با بیان اینکه دنبال منابع مالی خود نیستیم، گفت: آتیه سازان حافظ به دنبال انجام مسئولیت‌های اجتماعی است. به طوریکه در کارنامه آتیه‌سازان ۱۲ سال است که در خدمت جامعه بزرگ بازنشستگان هستیم که این افراد ۸۰ درصد جمعیت بیمه شده را تشکیل می‌دهد و امسال به عنوان سیزدهمین سال با کانون عالی به عنوان نمایندگان بازنشستگان تامین اجتماعی قرارداد داریم.

وی در ادامه با اشاره به انعقاد تفاهم نامه جدید برای پوشش بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی با کانون عالی در ۸ آذرماه، گفت: اگر این اعتماد نبود، قرارداد ۱۲ سال ادامه پیدا نمی‌کرد.

رنجبران با اشاره به شرکت آتیه سازان حافظ در فراخوان کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی، گفت: امسال کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی سه بسته ضعیف، متوسط و طلایی را اعلام کرد که درنهایت بسته ضعیف حذف شد. آتیه سازان می‌توانست روی رقم اعلامی پافشاری کند اما تا جای ممکن، سود و هزینه‌های اداری و پرسنلی را نادیده گرفتیم و به نوعی رقم را به نفع بازنشسته کاهش دادیم و در نهایت با رقمی که اعلام می شود، به نتیجه رسیدیم.

مدیرعامل شرکت آتیه سازان حافظ تاکید کرد: قرارداد ما با این سازمان چند روز پیش نهایی شد و در حال حاضر حدود ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش این قرارداد قرار گرفته‌اند و پیش‌بینی می‌شود این تعداد تا پایان امسال به ۶ میلیون نفر برسد.

تعریف دو بسته بیمه ای برا بیمه تکمیلی بازنشستگان

۷۲۰ و یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، قیمت بسته ها

وی ادامه داد: بازنشستگان در سال کاری گذشته به دنبال بسته خدمتی مناسبتر و حاضر به پرداخت هزینه‌ها بودند، چراکه بسته تعریف شده، پاسخگوی نیازهایشان نبود. در نهایت، امسال هزینه بسته متوسط به ۷۲۰ هزار تومان رسید و نسبت به سال گذشته حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش داشت. البته تا جای ممکن سعی شد، قیمت را تا حد عادلانه و به میزانی که به شرکت خدشه ای وارد ،تنزیل دهیم و لذا باتوجه به افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت، امسال رقم را اعلام کردیم و به ۷۲۰ هزار تومان در بسته دو رسید.

رنجبران در توضیح بیشتر گفت: بسته سوم یا همان بسته طلایی نیز با مبلغ یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان به تصویب رسید.

وی با اشاره به اینکه امسال به دلیل محدودیت منابع، اعلام شد که سازمان تأمین اجتماعی فقط ۲۵۰ هزار تومان را برای دو بسته متوسط و طلایی پرداخت می‌کند و مابقی مبلغ باید توسط بازنشستگان تأمین شود، گفت: انتخاب بسته ها انتخابی است و تاکنون ۷۰۰ هزار نفر بسته طلایی را انتخاب کردند لذا مشخص است که مردم درمان بدون سقف را ارجح می دانند.

سقف تعهدات بسته متوسط و میزان افزایش هر تعهد

مدیرعامل شرکت آتیه سازان حافظ در ادامه میزان سقف تعهدات بسته دوم یا متوسط را اینگونه تشریح کرد: سقف تعهدات در بستری فوق تخصصی در سال گذشته ۸۵ میلیون تومان بود که اکنون این سقف به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. بستری عمومی نیز سقف تعهدات از ۴۰ میلیون تومان به ۵۰ میلیون تومان، آمبولانس از ۵ میلیون تومان به ۶ میلیون تومان، خدمات پاراکلینیک، تشخیصی و درمانی سرپایی از ۶ میلیون تومان به ۷.۵ میلیون تومان، اعمال مجاز سرپایی از ۴ میلیون تومان به ۵ میلیون تومان، آزمایش و پاتولوژی از ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان به سه میلیون تومان و رفع عیوب انکساری از ۱۲ میلیون تومان به ۱۴ میلیون تومان و بیماری خاص و صعب العلاج از ۳۵ میلیون تومان به ۴۵ میلیون تومان، افزایش پیدا کرد.‌

سقف تعهدات بیمه طلایی 

رنجبران در ادامه در تشریح سقف تعهدات بسته طلایی، سقف تعهدات بیماری‌های خاص و صعب العلاج، خدمات تشخیصی و درمان سرپایی، خدمات آزمایشگاهی و پاتولوژی را بدون سقف و رقم ویزیت و دارو را تا ۵ میلیون تومان اعلام کرد.

مطالبه ۱۵ همتی آتیه سازان از تامین اجتماعی 

رنجبران در خصوص درباره میزان مطالبات آتیه سازان حافظ از تامین اجتماعی، نیز توضیح داد: مطالبات آتیه سازان از تامین اجتماعی حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان است که البته تامین اجتماعی اخیرا اعلام کرده قصد واریز ۱.۵ همتی را دارد که با احتساب آن این رقم به ۱۳.۵ همت کاهش می‌یابد.


وی ادامه داد: می‌توانستیم با این کسری کلیه خدمات را متوقف کنیم و این حق قانونی برای ما محفوظ بود. ما با همکاری مراکز درمانی طرف قرارداد خدمات خود را ارائه دادیم.

مدیرعامل آتیه سازان حافظ خاطرنشان کرد: امسال ۱۱ هزار و ۱۰۰ مرکز درمانی طرف قرارداد شامل مطب و داروخانه و بیمارستان و آزمایشگاه و... است. ما مدیون موسسات مربوطه هستیم که تاخیرهای ما را تحمل کردند. این درحالی است که کلیه هزینه‌های مراکز درمانی و دارویی ما با طرفین خودشان نقد است و تحت فشار بودند و این وضعیت اندکی وجهه آتیه سازان را خدشه دار کرد.

 وی با بیان اینکه اخیرا آقای سالاری قول دادند که مطالبات ما از تامین اجتماعی را برای مطالبات تا ابتدای شهریورماه تسویه کنند، گفت: این هفته تا ماه اردیبهشت ۱۴۰۴ بدهی ما تسویه می‌شود و این خبر خوش نوید دهنده تسویه مابقی تعهدات تامین اجتماعی در سال جاری است. همچنین در قرارداد جدید قرار شده است مبلغ ۴۷۰ هزار تومان که از مستمری و حقوق بیمه شده کسر می‌شود را مستقیما در همان ماه به شرکت آتیه سازان واریز کنند. همچنین اعلام اولیه به شعب خود کردیم که اسنادی که در هشت روز بین اول آذر تا هشتم آذر که در این فاصله پایان قرارداد تا بستن مجدد قرارداد بیمه تکمیلی باقی مانده، تسویه سند می‌شود و هیچ سند و فاکتور درمانی در این هشت روز باقی نمی ماند.

رنجبران درباره علت تاخیر تاکید کرد: اختلاف بر سر رقم تنزیل نرخ حق بیمه تکمیلی و همچنین درصد مشارکت تامین اجتماعی بین ۵۰ تا ۲۰ درصد باعث تاخیر در فرآیند عقد قرارداد شد.

 مدیرعامل آتیه سازان حافظ اضافه کرد: ۳۰۰۰ خدمت در تاریخ ۲۵ ام و ۲۶ آبان ماه در قالب خسارت‌های متفرقه در شعبات ما طی ۴۸ ساعت پذیرش شده و اسناد غرامت درمانی دریافت شده است. این افراد در این سه هزار خدمت ارائه شده مربوط به مرکزهایی بودند که مراکز غیر طرف قرارداد بوده است. اما در همان بازه زمانی ۸۰ هزار خدمت را با ارایه کارت ملی بدون دریافت هزینه در مرکز درمانی پوشش داده‌ایم.

بنا به گفته وی، ۴۰ شعبه و ۶۸۰ نمایندگی در سراسر کشور وجود دارد که این شبکه گسترده برای تسهیل خدمات است.

 وی گفت: اپلیکیشن موبایل آتیه سازان حافظ امسال کامل شده است که بازنشستگان برای ارائه خدمات به جای مراجعه حضوری برای ارائه اسناد و دریافت راهنمایی می توانند استفاده کنند. این سامانه در ماه‌های اخیر تکمیل شده و قابل استفاده بوده و راهنمای آموزشی نیز دارد تا بازنشستگان ما در مراجعه حضوری اذیت نشوند. در برخی استان‌ها مانند تهران هشت شعبه و در برخی استان‌ها ۳ یا ۴ شعبه داریم‌. بازنشستگان از طریق اپلیکیشن بدون مراجعه حضوری و بدون ارسال مدارک و تنها با ارسال فاکتور از طریق نسخه الکترونیکی می‌توانند خدمت دریافت کنند. همچنین با سامانه ۷۵۰۱۳ اپراتورهای خدمات تلفنی داریم که می‌توانند بازنشستگان را راهنمایی کنند.


انتهای پیام

برچسب‌ها: