شناسهٔ خبر: 76064508 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون استاندار چهارمحال و بختیاری مطرح کرد:

کیفیت عملیات اجرایی مدارس نوساز باید به‌طور ویژه مورد توجه قرار بگیرد

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار چهارمحال‌وبختیاری گفت: پروژه‌های متعددی در حوزه ساخت و تجهیز مدارس آغاز شده و قرار است در بازه زمانی مشخصی به بهره‌برداری برسند، توجه ویژه به کیفیت عملیات اجرایی مدارس نوساز به‌ویژه در مواردی که مشکلات فنی همچون نشست سازه‌ها مشاهده شده از اولویت‌ها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، عبدالعلی ارژنگ امروز _دوشنبه دهم آذر_ در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: شورای آموزش و پرورش به عنوان عالی‌ترین مرجع سیاست‌گذاری در حوزه تعلیم و تربیت، نقشی اساسی در تعیین مسیر آینده آموزش در استان دارد.

وی افزود: هدف اصلی این رویکرد، دستیابی به تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت و ارتقای سطح بهره‌وری در مدارس استان است، بررسی وضعیت موجود آموزش در استان نشان می‌دهد نیاز به بازنگری در سیاست‌ها و شیوه‌های اجرایی در سطوح مختلف وجود دارد.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار چهارمحال‌وبختیاری گفت: در مسیر اجرای برنامه عدالت آموزشی و توسعه فضاهای یادگیری، اقدامات قابل توجهی در استان انجام شده که دستاوردهای مثبتی به همراه داشته است، مشارکت و تلاش مدیران استانی، از جمله استاندار و مدیران دستگاه‌های مرتبط، نقش مهمی در پیشبرد پروژه‌های عمرانی آموزشی ایفا کرده است.

ارژنگ ادامه داد: پروژه‌های متعددی در حوزه ساخت و تجهیز مدارس آغاز شده و طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است در بازه زمانی مشخصی به بهره‌برداری برسند، با وجود محدودیت منابع انسانی و مالی، ارتقای نظارت بر پروژه‌های آموزشی در دستور کار قرار گرفته تا از بروز خسارت و هدررفت سرمایه جلوگیری شود، توجه ویژه به کیفیت عملیات اجرایی مدارس نوساز به‌ویژه در مواردی که مشکلات فنی مانند نشست سازه‌ها مشاهده شده از اولویت‌های مهم تلقی می‌شود.

وی تصریح کرد: تأکید بر نظارت مؤثر نه تنها جنبه فنی دارد بلکه تضمین‌کننده اعتماد خیرین و سرمایه‌گذاران در حوزه مدرسه‌سازی نیز خواهد بود، روند تأمین تجهیزات و امکانات آموزشی در مدارس نیز به‌صورت گسترده پیگیری شده و گزارش‌های مربوط به توزیع اقلام ارسالی در حال جمع‌بندی است، تفکیک شهرستانی تجهیزات و اعتبارات اختصاص‌یافته برای مدارس به‌منظور شفافیت و ارزیابی کارآمدی در دستور بررسی قرار گرفته است.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار چهارمحال‌وبختیاری بیان کرد: در زمینه ارتقای کیفیت آموزش نیز گزارش‌های تخصصی متعددی ارائه شده که حاکی از پیشرفت نسبی در مقایسه با دوره‌های گذشته است، ارزیابی شاخص‌های آموزشی استان نشان می‌دهد، با وجود ارتقای رتبه در سطح ملی، در برخی مناطق هنوز فاصله معناداری با وضعیت مطلوب وجود دارد.

ارژنگ عنوان کرد: تحلیل‌های آموزشی نشان داده که میانگین نمرات مقاطع یازدهم و دوازدهم در برخی شهرها پایین‌تر از استاندارد کشوری است و نیازمند بررسی عمیق‌تر عوامل مؤثر است، اختلاف سطح عملکرد مدارس، به‌ویژه بین مناطق برخوردار (دارای مدارس نمونه و سمپاد) و مناطق کمتر برخوردار از موارد قابل توجه در این ارزیابی‌هاست، پیشنهاد شده است بررسی‌های آموزشی به‌صورت واقع‌گرایانه و مدرسه‌به‌مدرسه انجام گیرد تا ریشه‌های اصلی ضعف‌ها شناسایی شود.

وی تاکید کرد: تشکیل کمیته‌های تخصصی متشکل از کارشناسان آموزش، مدیران مدارس و حتی معلمان منتقد می‌تواند مسیر تصمیم‌سازی علمی‌تر را هموار کند، همکاری نهادهای اجتماعی و معاونت‌های فرهنگی با جامعه معلمان و والدین، گامی مؤثر در شناسایی بهتر نیازهای آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان خواهد بود.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: مجموعه اقدامات برنامه‌ریزی‌شده در راستای بهبود کیفیت تعلیم و تربیت، ارتقای نقش مدرسه در جامعه و ایجاد نظام آموزشی عادلانه در سطح استان ادامه دارد.

ارژنگ اضافه کرد: برنامه‌ریزی دقیق برای شناسایی طرح‌ها و ظرفیت‌های حوزه آموزش و پرورش در دستور کار دستگاه‌های مرتبط استان قرار گرفته و با هدف ایجاد انسجام در برنامه‌ها، کمیته‌ای تخصصی با محوریت دفتر امور اجتماعی تشکیل می‌شود.

وی افزود: تمرکز این کمیته، بررسی علمی و کارشناسی وضعیت آموزش در سطوح مختلف و ارائه راهکارهای کاربردی برای ارتقای شاخص‌های آموزشی است.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار چهارمحال‌وبختیاری گفت: هدف از این اقدام، دستیابی به الگویی موفق در سطح ملی است تا استان بتواند به عنوان نمونه‌ای کارآمد در حوزه تعلیم و تربیت معرفی شود، گرفتن سیاست‌های کمی و قابل اندازه‌گیری برای ارزیابی موفقیت برنامه‌های آموزشی از اولویت‌های اصلی محسوب می‌شود؛ به گونه‌ای که پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان بر اساس شاخص معدل به‌صورت سالانه تحلیل و پایش خواهد شد.

ارژنگ ادامه داد: بررسی تعرفه آب مصرفی مدارس غیردولتی با هدف اعمال تعرفه آموزشی (همانند مدارس دولتی)، با توجه به کاربری آموزشی ملک، آغاز شده است، درخواست ساماندهی عوارض پرداختی مدارس غیردولتی و محاسبه آن‌ها مشابه مدارس دولتی، توسط شهرداری‌ها در حال رسیدگی است.

تشکیل تیم ارزیابی جامع برای ارتقای سطح آموزش با نمایندگان نهادهای مختلف در چهارمحال‌وبختیاری

وی تصریح کرد: برای ارزیابی کیفی برنامه‌های ارتقای سطح آموزش، یک تیم ارزیابی جامع متشکل از نمایندگان چندین نهاد تشکیل خواهد شد، این تیم ارزیابی میدانی شامل نمایندگانی از دفتر امور اجتماعی، ارزیابی عملکرد استانداری، امور بانوان، مدیریت برنامه‌ریزی و مجمع خیرین مدرسه ساز خواهد بود.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار چهارمحال‌وبختیاری بیان کرد: انجمن مربیان و حوزه نوسازی مدارس نیز به عنوان اعضای کلیدی در این تیم ارزیابی عملکرد حضور خواهند داشت تا ارزیابی‌ها جامع باشد، این ارزیابی‌های میدانی، مبنایی برای تحلیل‌های دقیق‌تر و ارائه گزارش‌های تکمیلی در نشست‌های تخصصی آینده خواهد بود.

ارژنگ عنوان کرد: نمایندگان اولیا نقش فعالی در ارائه گزارش‌ها و انتقال دغدغه‌های خود در ساختارهای تصمیم‌گیری خواهند داشت و انتظار مشارکت فعال از ایشان می‌رود، نمایندگان دانش‌آموزان منتخب، فرصتی خواهند داشت تا دیدگاه‌ها و مشکلات خود را مستقیماً از منظر دانش‌آموزان بیان کنند، ارزیابی برنامه‌ها بر مبنای سند تحول بنیادین و اهداف تعیین‌شده در برنامه هفتم توسعه، معیاری برای سنجش موفقیت سال آتی خواهد بود.

وی تاکید کرد: موانع حقوقی و ساختاری موجود در مسیر توسعه زیرساخت‌ها، نیازمند بررسی تخصصی در نشست‌های مشترک بین نمایندگان ارشد استان است، پیگیری‌های صورت‌گرفته پیرامون زیرساخت‌های استخر مجموعه آموزش و پرورش، نیاز به ابلاغ رسمی به دستگاه خدمات‌رسان آب و فاضلاب جهت رفع محدودیت‌های فعلی دارد.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: اقدامات اجرایی و نظارتی بر توسعه زیرساخت‌ها با هدف ارائه خدمات بهتر و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود استان با جدیت دنبال می‌شود، برنامه‌ریزی‌ها بر مبنای تعیین چشم‌انداز کمی در نتایج امتحانات نهایی انجام می‌شود تا میزان اثربخشی اقدامات آموزشی به طور دقیق سنجیده شود.

ارژنگ اضافه کرد: در حوزه گسترش دانشگاه فرهنگیان، موضوع تعیین زمین برای توسعه پردیس دانشگاهی استان در حال بررسی است و هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مرتبط در حال انجام است، تصمیم‌گیری در این موضوع با حضور نمایندگان دانشگاه فرهنگیان، علوم پزشکی، شهرسازی و سایر نهادهای اجرایی دنبال خواهد شد تا بهترین گزینه از نظر فنی و زیربنایی انتخاب شود.

وی افزود: با توجه به محدودیت در صدور مجوزهای ساخت‌وساز آموزشی، استفاده از ظرفیت‌های موجود و توسعه زیرساخت‌های فعلی، راهکار بهینه برای تسریع در بهره‌برداری از مجموعه دانشگاه فرهنگیان عنوان شده است، در حوزه پشتیبانی فرهنگی، برنامه راهیان نور با وجود محدودیت منابع با موفقیت مدیریت شده و همکاری دستگاه‌های مختلف استانی موجب اجرای گسترده‌تر آن خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار چهارمحال‌وبختیاری گفت: هماهنگی میان وزارت آموزش و پرورش و مدیریت استان با هدف ادامه این برنامه و تأمین بخش عمده‌ای از نیازهای مالی و اجرایی آن صورت پذیرفته است، افزایش مشارکت نهادهای اجرایی و استفاده از ظرفیت ادارات برای تقویت جنبه‌های تربیتی و فرهنگی دانش‌آموزان مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

ارژنگ ادامه داد: در بخش منابع مالی، موضوع حساب‌های مرتبط با سهم آموزش و پرورش در شهرداری‌ها در حال پیگیری است تا تمام درآمدهای مرتبط به شکل شفاف و منظم واریز و ثبت شود، تعدادی از شهرداری‌ها مشکلات مالی و سیستمی خود را برطرف کرده‌اند، اما چند شهر از جمله کاج، سردشت، شلمزار و ناغان همچنان نیازمند پیگیری برای سامان‌دهی کامل هستند.

وی تصریح کرد: پروژه ۵۲۴ واحدی فرهنگیان در استان به مرحله بررسی نهایی رسیده و هماهنگی میان اداره کل راه و شهرسازی و مدیریت آموزش و پرورش برای تکمیل و تحویل واحدها ادامه دارد.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار چهارمحال‌وبختیاری عنوان کرد: طرح ملی «پویش به ساز مدرسه، بساز مدرسه» با حمایت رئیس‌جمهور و استاندار در حال اجراست و بر استفاده از ظرفیت خیرین و نهادهای اجرایی شهرستان‌ها تکیه دارد.

ارژنگ عنوان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی موظفند در راستای اجرای این طرح، امکانات و منابع خود را برای بازسازی، تجهیز و توسعه فضاهای آموزشی بسیج کنند، تصمیم‌گیری‌های شورای آموزش و پرورش شهرستان‌ها باید به شکل هدفمند تنظیم شود تا موضوعات قابل طرح در سطح استانی از طریق دبیرخانه استانی پیگیری و اجرا شود.

وی تاکید کرد: در فرآیند برگزاری نشست‌های تخصصی آموزشی، زمان‌بندی منظم و مشارکت فعال همه اعضای حاضر برای بیان دیدگاه‌ها و طرح نظرات کارشناسی ضروری اعلام شده است، حضور نمایندگان اولیا و خانواده‌ها در ساختار تصمیم‌سازی آموزش و پرورش به عنوان عاملی برای بازتاب واقعی نیازها و مشکلات مدارس تلقی می‌شود.

خرید ۲۰ میلیارد تومان تجهیزات فنی‌وحرفه‌ای از محل اعتبارات جدید تملک دارایی

کیفیت عملیات اجرایی مدارس نوساز باید به‌طور ویژه مورد توجه قرار بگیرد

بهمن خدادادی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری نیز در ادامه اظهار کرد: بیش از نیمی از پروژه‌های آموزشی چهارمحال‌وبختیاری در مناطق محروم و دورافتاده قرار دارند و فعالیت آن‌ها با سرعت قابل توجهی در حال پیشرفت است.

وی افزود: بخش قابل توجهی از این پروژه‌ها در مراحل نهایی قرار دارد و برخی از آن‌ها تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهند رسید، سایر طرح‌های عمرانی آموزشی استان نیز طبق برنامه‌ریزی‌ها در سال آینده تکمیل و افتتاح خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری گفت: در حوزه تجهیزات آموزشی، استان با استقبال از مشارکت دستگاه‌های مختلف نسبت به خرید و تأمین ملزومات مورد نیاز مدارس اقدام کرده است، تجهیزات آموزشی جدید از محل اعتبارات اختصاصی و تملک دارایی تهیه و پیش از آغاز سال تحصیلی در اختیار مدارس قرار گرفت.

خدادادی ادامه داد: طی دو ماه گذشته بیش از ۲۰ میلیارد تومان سرانه آموزشی به حساب مدارس واریز شده است؛ رقمی که در تاریخ آموزش و پرورش استان بی‌سابقه محسوب می‌شود، این مبالغ علاوه بر مدارس پرجمعیت، به آموزشگاه‌های مناطق محروم و مدارسی با جمعیت کمتر نیز تخصیص یافته است.

وی تصریح کرد: از محل اعتبارات جدید تملک دارایی، خرید ۲۰ میلیارد تومان تجهیزات فنی‌وحرفه‌ای نیز در دستور کار قرار گرفته است، تجهیزات فوق برای تقویت هنرستان‌ها و مراکز آموزش مهارتی در شهرستان‌های مختلف ارسال خواهد شد. مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری بیان کرد: در حوزه کیفیت آموزشی، برنامه جامعی متناسب با سیاست‌های ملی در استان تدوین و در حال اجراست، مهم‌ترین محور این برنامه، توانمندسازی نیروی انسانی در مقاطع ابتدایی، متوسطه، پرورشی و تربیت‌بدنی است.

خدادادی عنوان کرد: دوره‌های آموزشی معلمان پیش از آغاز سال تحصیلی و در تابستان برگزار شد و اکنون نیز ادامه دارد، در مقطع ابتدایی طرح‌هایی همچون «حامی»، «اجتماعات یادگیری»، «دوشنبه‌های نظارتی» و برنامه «توانمندسازی خانواده‌ها» در حال اجراست.

وی تاکید کرد: طرح «شمیم» به‌عنوان شبکه یادگیری معلمان نیز در سراسر استان راه‌اندازی شده است، به‌منظور ارتقای سطح آموزشی، برنامه‌ای تحت عنوان «برنامه عملیاتی آموزش و پرورش استان» تدوین و برای اجرا به مناطق ارسال شده است.

رونمایی از کتاب «از ایرانمان دفاع کنیم»

کیفیت عملیات اجرایی مدارس نوساز باید به‌طور ویژه مورد توجه قرار بگیرد

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: هم‌زمان، فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی، فوق‌برنامه و ورزشی با هدف ارتقای کیفیت آموزش و پرورش در سراسر استان ادامه دارد، کتابی با عنوان «از ایرانمان دفاع کنیم» با هدف آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم دفاع، ایثار و تاب‌آوری ملی در مدارس کشور منتشر و توزیع شده است.

خدادادی اضافه کرد: این اثر به دنبال وقایع مربوط به جنگ ۱۲ روزه تدوین شده و بر اساس روایت‌های ماندگار از این دوره تاریخی، به ثبت و انتقال تجربیات ارزشمند دفاعی به نسل دانش‌آموزان می‌پردازد، وزارت آموزش و پرورش تهیه و چاپ این کتاب را در راستای مأموریت خود در زمینه ترویج فرهنگ مقاومت و تقویت هویت ملی و انقلابی دانش‌آموزان انجام داده است.

وی افزود: تدوین محتوای کتاب بر پایه اصول و راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش صورت گرفته و بخش‌هایی از اهداف کلان سند، از جمله تربیت تمام‌ساحتی دانش‌آموزان، در محتوای آن نمود یافته است، این کتاب در سه مقطع تحصیلی شامل دوره دوم ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم طراحی و چاپ شده و از ابتدای آذرماه در اختیار مدارس سراسر کشور قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری گفت: مهم‌ترین اهداف آموزشی این اثر شامل ایجاد فرصت‌های تربیتی معنادار، تقویت همبستگی اجتماعی، افزایش آگاهی نسبت به عوامل و پیامدهای جنگ تحمیلی و ارتقای امید و سلامت روان دانش‌آموزان است، روایت‌های این کتاب ضمن بازتاب نحوه شکل‌گیری و مدیریت دفاع ۱۲ روزه، به معرفی نقش‌های مردمی، حضور دانش‌آموزان، فرهنگیان و نیروهای نظامی در پیروزی ملت ایران می‌پردازد.

خدادادی ادامه داد: شیوه بهره‌برداری از این اثر به‌صورت اجرای کلاسی، فعالیت‌های فوق‌برنامه مدرسه‌ای، برنامه‌های بین‌کلاسی و نیز مطالعه خودخوان طراحی شده است تا انعطاف لازم برای آموزش در شرایط گوناگون فراهم آید.

وی تصریح کرد: ارتباط محتوای کتاب با سایر دروس رسمی مشخص و هدفمند است؛ به‌گونه‌ای که هر بخش از کتاب متناسب با موضوعات مطرح‌شده در کتاب‌های درسی، به مرور مفهومی از مقاومت، ایثار و مسئولیت‌پذیری می‌پردازد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری بیان کرد: اجرای این طرح آموزشی در سطح شهرستان‌ها و استان‌ها از طریق ساختارهای آموزشی و پرورشی رسمی پیگیری می‌شود تا وحدت رویه و کیفیت اجرای برنامه در همه مناطق حفظ شود.

کیفیت خوراک آموزشی ارائه شده به دانش‌آموزان عشایر مورد بررسی قرار بگیرد

کیفیت عملیات اجرایی مدارس نوساز باید به‌طور ویژه مورد توجه قرار بگیرد

یحیی رمضانی رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی چهارمحال‌وبختیاری نیز اظهار کرد: آموزش باید به سمت مسائل تحلیلی سوق پیدا کند و مباحث اقتصادی معیشتی مردم در آن منعکس شود، آینده‌سازی نظام آموزشی نیازمند تعدیل کارشناسی و مدل‌سازی نوین تحلیلی است.

وی افزود: ادغام وظایف شورای فرهنگ عمومی و شورای آموزش و پرورش می‌تواند نتایج مؤثرتری داشته باشد، باید ریشه‌یابی شود که چرا ۱۱ یا ۱۲ شهرستان استان از پرواز آموزشی عقب مانده‌اند.

رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی چهارمحال‌وبختیاری گفت: کمبودها در عشایر باید واکاوی شود تا سطح دسترسی به امکانات آموزشی ارتقا پیدا کند، کیفیت خوراک آموزشی ارائه شده به دانش‌آموزان عشایر باید مورد بررسی قرار گیرد.

رمضانی ادامه داد: اقدامات انجمن اولیا و مربیان در مناطق نیازمند پیگیری دقیق است، کیفیت حضور معلمان در کلاس درس باید ارزیابی شود همچنین وضعیت بهداشت، رفاه دانش‌آموزان و رفاه و انگیزه معلمان باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: موضوعاتی نظیر انگیزه مکان آموزشی، تردد، نگهداشت و وضعیت اقامت در مدارس باید کالبدشکافی شوند، تحقق عدالت آموزشی مستلزم بررسی دقیق وضعیت آموزش در مناطق عشایری است.

رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی چهارمحال‌وبختیاری بیان کرد: بررسی توانایی مالی خانواده‌های استان، از جمله شهرکرد، برای پرداخت تعرفه‌های آموزشگاه‌های زبان انگلیسی حیاتی است، آنالیز جایگاه کیفیت و کمیت دانش‌آموزان باید با پیوست کارهای فنی انجام شود، این آنالیز باید به عنوان محرکی برای ایجاد افق‌های جدید در آموزش عمل کند.

رمضانی عنوان کرد: در برنامه هفتم توسعه، نگرش اساسی نسبت به آموزش و پرورش دچار تغییر شده است، آموزش و پرورش در برنامه هفتم دیگر یک هزینه نیست، بلکه به عنوان سرمایه‌گذاری بنیادین توسعه کشور تلقی می‌شود، دانش‌آموز در برنامه هفتم از هزینه به سرمایه انسانی تغییر نام داده است.

وی تاکید کرد: دانش‌آموز به عنوان عنصری فعال، خلاق، دارای حقوق و نیروهای آینده جامعه تعریف شده است، تقویت مهارت‌های زندگی، سواد رسانه‌ای و آموزش سبک زندگی سالم در اولویت برنامه هفتم قراردارد، عدالت آموزشی و تضمین دسترسی با کیفیت برای همه دانش‌آموزان در هر منطقه جغرافیایی الزامی است.

رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: جایگاه آموزش در برنامه هفتم از حاشیه به محور و موتور محرک توسعه ارتقا یافته است، آموزش و پرورش بستر سازنده سرمایه انسانی و نهاد تربیت نیروی انسانی کارآمد، متخصص و با اخلاق است، تحول در محتوا و روش‌های آموزشی و اولویت دادن به آموزش‌های مهارت‌محور در برنامه هفتم گنجانده شده است.

رمضانی اضافه کرد: ارتقای جایگاه، شأن اجتماعی و رفاه معیشتی معلم از طریق نظام رتبه‌بندی و طرح‌های انگیزشی ضروری است، به کارگیری فناوری اطلاعات، هوش مصنوعی و تبدیل مدرسه به کانون محله و جامعه از موضوعات مهم برنامه هفتم است.

وی افزود: مدرسه باید فراتر از یک ساختمان دیده شود و به مرکز مشارکت خانواده‌ها و نهادهای اجتماعی تبدیل شود، تلاش‌ها برای فراهم کردن افق‌های بهتر در کمی و کیفی زیرساخت‌های آموزش در سفر رئیس جمهور به استان ادامه دارد.

رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی چهارمحال‌وبختیاری گفت: پیشنهاد می‌شود فضاهای بکر آموزشی مدارس پس از ساعات اداری، با تفاهم‌نامه با نهادهایی چون امور مساجد، کانون فکری و ورزش و جوانان، برای استفاده محلات بازگشایی شوند تا نشاط اجتماعی تقویت شود.