شرکت اپنایآی پیشبینی کرد تا سال ۲۰۳۰، حداقل ۲۲۰ میلیون نفر از کاربران هفتگی چتجیپیتی برای اشتراک این سرویس پرداخت خواهند کرد. این رقم تقریباً ۸.۵ درصد از ۲.۶ میلیارد کاربر هفتگی برآورد شده است و چتجیپیتی را در جمع بزرگترین کسبوکارهای اشتراکی جهان قرار میدهد.
به گزارش رویترز، در حال حاضر حدود ۳۵ میلیون کاربر، معادل تقریبا ۵ درصد از کاربران فعال هفتگی، برای طرحهای «Plus» یا «Pro» با قیمت ماهانه ۲۰ و ۲۰۰ دلار پرداخت میکنند. درآمد سالانه اپنایآی تا پایان سال جاری حدود ۲۰ میلیارد دلار برآورد شده است، هرچند گزارشها حاکی از افزایش زیانهای این شرکت نیز هست.
در نیمه نخست ۲۰۲۵، اپنایآی حدود ۴.۳ میلیارد دلار درآمد داشت که تقریباً ۱۶ درصد بیشتر از کل درآمد سال گذشته بود، اما حدود ۲.۵ میلیارد دلار صرف تحقیق و توسعه و راهاندازی چتجیپیتی شد.
اپنایآی انتظار دارد حدود ۲۰ درصد از درآمد آینده خود را از محصولات جدید مانند ویژگیهای خرید و تبلیغاتی کسب کند. این هفته شرکت یک دستیار خرید شخصی برای چتجیپیتی معرفی کرد که میتواند راه را برای کسب درآمد از طریق تبلیغات یا کمیسیون فروش هموار کند.