شناسهٔ خبر: 76003918 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: عصرخودرو | لینک خبر

نمایشگاه گوانگژو از این حقیقت پرده برداری کرد

بحران جدی برند های همکاری مشترک در چین

عصر خودرو- مجله چینی Sina اخیرا در گزارشی اعلام کرده که نمایشگاه خودرو گوانگژو ۲۰۲۵ برای کمپانی های سرمایه گذاری مشترک چین استرس زیادی به همراه داشته و این نمایشگاه نشان می‌دهد کمپانی های خارجی که با شرکت های چینی در این کشور فعالیت دارند چگونه به تغییر روند بازار و البته تهدید رقبای بومی واکنش نشان می‌دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ،در نمایشگاه 2025 Guangzhou Auto Show تعداد شرکت کنندگان نسبت به سال قبل کم‌تر بود و بعضی مدل های جدید قبل از شروع نمایشگاه رونمایی شدند اما با این حال 1058 خودرو در این رویداد در معرض دید عموم قرار گرفتند که نزدیک به 58 درصد از آنها یا به عبارتی 629 مدل از انواع خودرو های انرژی نو بودند. شرکت های خارجی با محصولات جدید خود نشان دادند که برای باقی ماندن در چین و رقابت با برند های بومی، باید با بازار این کشور سازگار شوند وگرنه به سرعت از بین می‌روند. بعضی از خودروسازان خارجی تکنولوژی های بومی چین را با طراحی و مهندسی مختص برند باسابقه خود ترکیب می کنند و با این استراتژی به فشار بازار این کشور پاسخ می‌دهند.

یکی از نکات جالب نمایشگاه این بود که بسیاری از برند های سرمایه گذاری یا همکاری مشترک محصولات خود را به اکوسیستم یا به عبارتی سیستم عامل های چینی مجهز کرده‌اند. تویوتا و نیسان به ترتیب کابین مدل های BZ7 و Teana را به سیستم HarmonyOS مجهز کردند. شرکت Buick هم خبر از ساخت یک پلتفرم 900 ولت با تکنولوژی باتری 6C داد که با سیستم رانندگی چند مود یا multimodal از شرکت Momenta طراحی شده است. شرکت آلمانی BMW نسل جدید iX3 مختص بازار چین را رونمایی کرد که سیستم کمک رانندگی آن در همکاری با شرکت Momenta توسعه داده شده است. مرسدس بنز هم مدل CLA تمام برقی و مختص بازار چین و البته کانسپت AMG GT XX را رونمایی کرد که به 3 موتور axial-flux و پک باتری 4 تایی با تکنولوژی خنک کنندگی مستقیم و پلتفرم 800 ولت مجهز شده است.