در این اپیزود از آناکست، به سراغ ریشههای ابتذال در تبلیغات میرویم؛ پدیدهای که سابقهای طولانی در تاریخ دارد. در ابتدا، روند شیءسازی زنان در تبلیغات غرب از اروپا تا آمریکا را بررسی میکنیم؛ جایی که تصویر زن به تدریج به ابزاری برای جلب توجه مصرفکنندگان تبدیل شد. سپس دلایل پشت این رویکرد و اینکه چگونه شرکتها این استراتژی را به اصل ثابت تبلیغات بدل کردند، واکاوی میشود. در ادامه نیز به این میپردازیم که محتوای مبتذل و جنسی چگونه وارد جریان اصلی تبلیغات شد و چه پیامدهایی به دنبال داشت.
برای شنیدن اپیزودهای بیشتر، می توانید آناکست را در شنوتو، کستباکس و اسپاتیفای هم دنبال کنید
:عوامل تولید
نویسنده و گوینده: محمد وحیدی
تدوین: نعیمه کرابی
انتهای پیام/