به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، مسلم قاسمی که از اعضای هیئت مؤسس بنیاد نمایش کودک ایران است و سابقه تدریس در دانشگاههای تهران، تربیت معلم و علوم پزشکی را در کارنامه دارد، در این کارگاه به تشریح محتوای آموزشی پرداخت.
آموزش عملی با رویکرد نوآورانه
او گفت: در این دوره، هنرجویان و مربیان با استعداد استان چهارمحال و بختیاری بهصورت نظری و عملی با اصول و شیوههای اجرای نمایشنامهخوانی و رادیو تئاتر آشنا شدند.
در بخش نخست، مهارتهای بیانی با اجرای اشعار تصویری از شاعران بزرگ تقویت شد و آثار هنرجویان مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

این پیشکسوت تئاتر افزود:در ادامه، نمایشهای گروهی با استفاده از متن مجموعه هفتجلدی نمایشنامههای درسی (تألیف خود او) اجرا شد که این مجموعه به همه شرکتکنندگان اهدا شد.
بخش پایانی دوره با اجرای گروهی نمایشنامه «حنایی حنایی» و استقبال مخاطبان همراه بود.
قاسمی با اشاره به اهمیت این دوره آموزشی تأکید کرد: «تلاش کردیم در همین فرصت محدود، چراغی برای مسیر هنری مربیان روشن کنیم و گامی در جهت ارتقای دانش و مهارت آنها در زمینه بیان، حس و حرکت برداریم.»
او یکی از ویژگیهای مهم و کلیدی این دوره را، آموزش شیوههایی برشمرد که در آن کودکان و نوجوانان بتوانند بدون نیاز به حفظ متون، با درک مفاهیم و شناخت شخصیتها، اجراهایی خلاقانه و مؤثر در فضای مراکز کانون داشته باشند.
گفتنی است این دوره دو روزه که به همت مرکز آفرینشهای هنری کانون پرورش فکری و با مشارکت مربیان فرهنگی استان ترتیب داده شده بود، در روزهای ۲۶ و ۲۷ آبان ۱۴۰۴ با حضور ۲۰ نفر از مربیان در سالن آمفیتئاتر ادارهکل کانون چهارمحال و بختیاری در شهرکرد اجرا شد..

مریم شیریان، کارشناس آفرینشهای هنری و مسئول برگزاری دوره نیز هدف از اجرای این کارگاه را ارتقا مهارتهای اجرایی و بیانی مربیان در فضایی خلاقانه و تعاملی در حوزه نمایشنامهخوانی و رادیو تئاتر عنوان کرد.

یادآوری میشود مسلم قاسمی علاوه بر سابقهی پربار در بازیگری، نویسندگی و کارگردانی، آثار مکتوب متعددی چون مجموعه نمایشنامههای «نمایش در کلاس درس»، ترجمه نمایشنامه، نقالی و پردهخوانی و بیش از ۲۰۰ عنوان داستان آموزشی و تربیتی را در کارنامه خود ثبت کرده است.