شناسهٔ خبر: 75966805 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سازمان بهزیستی | لینک خبر

بندرعباس | اورژانس اجتماعی ۱۲۳؛ مداخله‌گر به‌موقع در بحران‌های اجتماعی

سرپرست بهزیستی شهرستان بندرعباس بر نقش کلیدی اورژانس اجتماعی(خط ۱۲۳) در ارتقای توانمندسازی افراد در معرض آسیب و کنترل بحران‌های فردی و خانوادگی تاکید کرد .

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ «محمدامین مریدی»، سرپرست اداره بهزیستی شهرستان بندرعباس، در تشریح اقدامات اورژانس اجتماعی (خط ۱۲۳)، اظهار داشت: اورژانس اجتماعی از طریق «مرکز مداخله در بحران»، «خط تلفنی ۱۲۳» و «خدمات سیار»، مداخلات روانی-اجتماعی تخصصی را در محل حادثه یا مرکز به افراد ارائه می‌دهد.
وی مزایای شناخت اورژانس اجتماعی را شامل : کاهش و کنترل بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی ، ارتقای توانمندی افراد در معرض آسیب برای مقابله با شرایط بحرانی ، امکان ارائه خدمات تخصصی بهزیستی به صورت اورژانسی به عموم مردم، جایگزینی مداخلات روانی-اجتماعی به جای مداخلات قضایی و انتظامی ،جلب مشارکت مردم و سازمان‌های غیردولتی در کاهش آسیب‌های اجتماعی برشمرد.
مریدی همکاری با سایر نهادها در قالب طرح‌هایی مانند «نماد» (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) را بسیار تاثیرگذار خواند و افزود: این مشارکت‌ها به ویژه در حوزه کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال، نقش بسزایی در کاهش آسیب داشته است.
سرپرست بهزیستی بندرعباس در پایان بر ویژگی‌های منحصربه‌فرد این خدمت شامل «تخصصی بودن»، «به‌موقع بودن» و «دسترس‌پذیری ۲۴ ساعته» تاکید کرد و از مردم خواست تا موارد مربوط به کودک‌آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری، معلول‌آزاری و اقدام به خودکشی را به صورت رایگان و محرمانه با شماره ۱۲۳ در میان بگذارند.

هرمزگان هرمزگان