شناسهٔ خبر: 75956743 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان:

بررسی ۳۴ موضوع شهری با حضور اعضای شورا/ «پایش» الگوی نظام‌مند ارتباطات مردمی است

رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان در ۱۳ قسمت برنامه پایش ۳۴ موضوع منحصربه‌فرد که مورد درخواست شهروندان بود با اعضای شورای شهر مطرح شد و آنان در جریان روند رسیدگی به این درخواست‌ها قرار گرفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدتقی رفیعی در آخرین قسمت برنامه «پایش» که با حضور منوچهر مهروی‌پور، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار شد، با اشاره به پایان فصل نخست این برنامه و حضور تمام اعضای شورای شهر در اداره ارتباطات مردمی اظهار کرد: هدف از این حضور صرفاً پاسخگویی به تماس‌های مردم نبود؛ بلکه پایش عملکرد حوزه‌های مختلف مدیریت شهری نیز مدنظر قرار داشت.

وی افزود: تلاش شد مخاطبان پایش، طیف‌های گوناگون شهروندی از جمله معلولان، زنان و کودکان، خدمت‌گیرندگان مراکز ورزشی و فرهنگی و همچنین ساکنان بافت تاریخی و مناطق پیرامونی باشند تا علاوه بر موضوعات جاری که عمده تماس ۱۳۷ را شامل می‌شود، به‌طور ویژه پیگیری درخواست‌های گروه‌های مردمی را نیز پوشش دهیم.

رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان تصریح کرد: از لحاظ محتوا نیز به‌طور ویژه درباره موضوعاتی همچون عملکرد پیمانکاران، نحوه پاسخگویی مناطق شهری به پیام‌های مردم، تبیین ضرورت یکپارچگی سامانه ۱۳۷ با سایر سامانه‌های شهر و شهرداری، رسیدگی به پرونده‌های مربوط به آزادسازی املاک و لزوم مواجهه مدیریت شهری با تخلفات به ویژه تغییر کاربری‌ها و مزاحمت‌ها با اعضای شورا گفت‌وگو شد.

وی با بیان اینکه برخی تماس‌ها که در قالب برنامه پایش با اعضای شورای شهر برقرار شد، گرچه در ظاهر گفت‌وگو با یک شهروند بود اما در واقع دغدغه‌ها و مطالبات یک محله یا حتی یک منطقه را منعکس می‌کرد، خاطرنشان کرد: در مجموع ۳۴ موضوع منحصربه‌فرد که مورد درخواست شهروندان بود با اعضای شورای شهر مطرح شد و آنان در جریان روند رسیدگی به این درخواست‌ها قرار گرفتند.

رفیعی افزود: این رقم جدا از تماس‌هایی است که اعضای شورا در صف پاسخگویی ۱۳۷ قرار گرفته و پاسخ می‌دادند که در مجموع آن بیش از ۱۰۰ تماس در جریان برنامه پایش پاسخ داده شد.

وی با بیان اینکه در فصل نخست پایش در هر قسمت فرایند چرخه پیام سامانه ۱۳۷ با حضور اعضای شورا بررسی و از سه قابلیت سامانه بهره‌برداری شد، گفت: در مجموع حدود ۳۰ مدیر شهری از طریق ارتباط تلفنی با اعضای شورا گفت‌وگو و موضوعات مطرح‌شده متناسب با حوزه تخصصی هر عضو شورا بررسی و پیگیری شد.

رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه پایش یک الگوی نظام‌مند ارتباطات مردمی است، گفت: اصفهان به عنوان دبیرخانه ارتباطات مردمی مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران سعی در پیش‌بینی رویدادهای مختلف پاسخگویی دارد تا میزان رضایتمندی شهروندان ارتقا یافته و این الگو به سایر شهرهای کشور تسری پیدا کند.