علی باقری در گفتوگو با خبرنگار ایمنا با تأکید بر اهمیت محوریت مردم در شهرهای مدرن اظهار کرد: زمانی شهرها خودرو محور بودند و نیازهای شهروندان کمتر مورد توجه قرار میگرفت، اما امروز محوریت با مردم است. پیادهراه کردن مسیرها، ایجاد دسترسیهای آسان و اجرای طرح شهرهای ۱۵ دقیقهای نمونههایی از این تغییر رویکرد است.
وی با بیان اینکه بسیاری از اقدامات میتواند در بستر الکترونیک انجام شود و خدمات بهصورت مجازی به شهروندان و گردشگران ارائه شود، افزود: هوشمندسازی و ارائه غیرحضوری خدمات، یکی از مهمترین رویکردهای مدیریت شهری در دوره جدید است که تاکنون با اجرای اپلیکیشن «اصفهان من» و خدمات متنوع آن، گامهای مؤثری در این زمینه برداشته شده است.
مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان با اشاره به برنامهریزی دقیق شهرداری برای توسعه خدمات غیرحضوری گفت: در کل مجموعه شهرداری ۱۱۷۰ فرایند شناسایی شده که در قالب ۱۵ کلانفرایند دستهبندی میشوند و این فرایندها به ۳۷۳ خدمت مرتبط با ذینفعان منتهی میشود؛ از این تعداد، ۲۹۰ خدمت قابلیت ارائه غیرحضوری دارند که ۲۰۰ خدمت آن در مناطق مختلف ارائه میشود.
باقری خاطرنشان کرد: پس از غربالگری خدمات و اولویتبندی مراجعات اربابرجوع، ۶۰ خدمت اصلی شناسایی شد که بیشترین حجم مراجعات را به مناطق دارد و قرار است مطابق یک برنامه زمانبندی، به تدریج بهصورت غیرحضوری ارائه شوند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر ۴۸ خدمت در این منطقه به صورت الکترونیک ارائه میشود و شهروندان برای دریافت این خدمات نیازی به مراجعه حضوری ندارند.
مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان با بیان اینکه تا ۲۲ بهمن سال جاری، تعداد خدمات غیرحضوری در منطقه به ۸۰ خدمت افزایش خواهد یافت و این منطقه پیشتازانه مسیر نهادینه کردن خدمات غیرحضوری را دنبال میکند، گفت: هدف ما افزایش دسترسی آسان شهروندان به خدمات شهری و کاهش مراجعات حضوری است تا شهروندان بتوانند با حداقل هزینه و زمان، بیشترین بهرهمندی را از خدمات شهرداری داشته باشند و گامی جدی در تحقق شهر هوشمند و زندگی شهری راحتتر برداشته شود.