شناسهٔ خبر: 75924391 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

اداره فرهنگی و امور فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی آبادان خبر داد؛

برگزاری اردوی علمی دانشجویان کتابداری پزشکی در هفته کتاب

به مناسبت هفته کتاب و روز کتابدار، دانشجویان رشته کتابداری پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان در قالب اردوی علمی از کتابخانه‌های جندی‌شاپور و چمران بازدید کردند تا با ساختار و خدمات کتابخانه‌های دانشگاهی آشنا شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا آبادان؛به همت انجمن علمی کتابداری پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان، برنامه بازدید علمی دانشجویان این رشته از کتابخانه‌های جندی‌شاپور و چمران برگزار شد. این برنامه با حضور دکتر قلاوند و جمعی از دانشجویان علاقه‌مند رشته کتابداری پزشکی به همت انجمن علمی کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی و حمایت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی آبادان؛ با هدف آشنایی عملی دانشجویان با ساختار و عملکرد کتابخانه‌های دانشگاهی و ارتقای مهارت‌های تخصصی آنان در حوزه خدمات اطلاعات و کتابداری اجرا شد.

برگزاری اردوی علمی دانشجویان کتابداری پزشکی در هفته کتاب


در جریان این بازدید، کارشناسان و کتابداران کتابخانه‌های جندی‌شاپور و چمران توضیحاتی جامع درباره تاریخچه شکل‌گیری کتابخانه‌ها، رسالت و اهداف آن‌ها، بخش‌های مختلف، منابع علمی موجود، روند ساماندهی و دسترس‌پذیرسازی اطلاعات و خدمات ارائه‌شده به جامعه دانشگاهی بیان کردند. دانشجویان نیز از بخش‌هایی همچون مخزن کتاب‌ها، سالن‌های مطالعه، بخش مرجع، خدمات الکترونیک، امانت، فهرست‌نویسی، پایگاه‌های اطلاعاتی و نشریات علمی بازدید کردند و از نزدیک با فعالیت‌های کتابداران و فرآیندهای حرفه‌ای این حوزه آشنا شدند.

برگزاری اردوی علمی دانشجویان کتابداری پزشکی در هفته کتاب


دکتر قلاوند ضمن همراهی دانشجویان در این برنامه، بر اهمیت آشنایی میدانی دانشجویان کتابداری پزشکی با محیط‌های کاری آینده تأکید کرد و کتابخانه‌ها را قلب علمی دانشگاه و یکی از اصلی‌ترین زیرساخت‌های تولید علم دانست.

برگزاری اردوی علمی دانشجویان کتابداری پزشکی در هفته کتاب


در پایان نیز مسئولان انجمن علمی کتابداری پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان ابراز امیدواری کردند که اجرای چنین برنامه‌هایی بتواند سطح آگاهی حرفه‌ای دانشجویان را ارتقا دهد، مهارت‌های علمی و عملی آنان را تقویت کند و انگیزه بیشتری برای فعالیت‌های پژوهشی و مشارکت در برنامه‌های علمی دانشگاه ایجاد نماید.