شناسهٔ خبر: 75899051 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

رسانه ملی و آستان قدس رضوی، روایتگر تجربه‌های معنوی زائران

رئیس سازمان صداوسیما، با اشاره به پیشرفت چشمگیر مرکز رسانه آستان قدس رضوی و شکل‌گیری زیرساخت‌های جدید رسانه‌ای، تبدیل تجربه و خاطره زائران امام رضا (ع) به تاریخ شفاهی را، مهم‌ترین فرصت مشترک میان رسانه ملی و آستان قدس رضوی، عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما، با اشاره به پیشرفت‌های اخیر مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی، این تحولات را نقطه عطفی در همکاری‌های رسانه‌ای کشور دانست و تأکید کرد که این ظرفیت تازه، امکان روایتگری دقیق‌تر تجربه زائران و ارتقای تولیدات مشترک میان دو مجموعه را فراهم کرده است.

وی در ادامه، با تأکید بر اهمیت روایت تجربه‌های زائران امام رضا (ع)، مهم‌ترین مأموریت مشترک دو مجموعه را ثبت و بازآفرینی رسانه‌ای این خاطرات دانست و گفت: تمام آنچه در صحن‌ها، رواق‌ها و فضای زیارتی امام هشتم رخ می‌دهد، از حس و حال زائران ایرانی و غیرایرانی تا تجربه‌های شخصی هر مجاور، می‌تواند یک داستان باشد. این خاطرات، سرمایه‌ای برای شکل‌گیری تاریخ شفاهی است و ما باید آن را به قصه‌های رسانه‌ای، تبدیل کنیم.

جبلی، ایجاد و توسعه زیرساخت‌های رسانه‌ای در آستان قدس رضوی را زمینه‌ساز گسترش همکاری‌های تولیدی دانست و اظهار کرد: راه‌اندازی مرکز استودیویی و تجهیزات پیشرفته در حرم مطهر، ظرفیت‌هایی است که می‌تواند همکاری میان رسانه ملی و آستان قدس رضوی را چندبرابر کند؛ ما به‌خوبی می‌دانیم این اقدامات چه جایگاهی در آینده تولیدات مشترک دارد.

رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرد: برنامه‌های مشترک بسیاری با رسانه آستان قدس رضوی در دستور کارداریم که بتوانیم با این ظرفیت مهم، نهایت همکاری را داشته باشیم، از جمله برنامه‌های مشترکی که در طول ماه مبارک رمضان و دیگر ایام خاص چه در حرم حضرت رضا (ع) و چه در فضای رسانه‌ای موجود آستان قدس رضوی، ضبط و منتشر می‌شود.

جبلی با اشاره به اهمیت استمرار همکاری‌های رسانه‌ای میان آستان قدس رضوی و صداوسیما، بر لزوم تقویت این هم‌افزایی در آینده تأکید کرد و افزود: ما نیز در رسانه ملی، خود را خادم زائران امام رضا (ع) می‌دانیم و هر میزان که همکاری‌ها گسترده‌تر شود، امکان تولید آثار اثرگذارتر و روایت‌های جامع‌تر از زیست معنوی زائران، فراهم خواهد شد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد، این همکاری‌ها در قالب پروژه‌های مشترک و تولیدات منسجم رسانه‌ای، ادامه یافته و زمینه‌ساز انعکاس دقیق‌تر تجربه‌های زیارتی برای مخاطبان داخلی و بین‌المللی، شود.