شناسهٔ خبر: 75898629 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

سامانه استعلام؛ ابزار جدید برای رسیدگی فوری به شکایات رانندگان

مدیرکل راهداری استان تهران از ایجاد امکان ثبت و پیگیری فوری شکایات رانندگان در سامانه استعلام خبر داد.

صاحب‌خبر - سامانه استعلام؛ ابزار جدید برای رسیدگی فوری به شکایات رانندگان
تین نیوز |

امکان ثبت شکایت رانندگان در سامانه استعلام، بستری برای ارتقای شفافیت و کاهش تخلفات در بخش حمل ونقل جاده ای فراهم کرده است. کارشناسان پس از ثبت شکایت، در کوتاه ترین زمان ممکن موضوع را بررسی و در صورت احراز تخلف، با افراد یا شرکت های متخلف برخورد خواهند کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران، مهرداد جهانی مدیرکل استان تهران گفت: در راستای حمایت از حقوق رانندگان و جلوگیری از تخلفات احتمالی در بخش حمل ونقل جاده ای، امکان ثبت شکایت در موضوعات مختلف از جمله دریافت وجه اضافی از راننده، تخلفات مربوط به کمیسیون، سوءاستفاده از کارت هوشمند راننده یا ناوگان و همچنین عدم پرداخت کامل کرایه در سامانه استعلام ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: رانندگان می توانند با مراجعه به این سامانه و ثبت جزئیات تخلف، از روند رسیدگی مطلع شوند و نتیجه نهایی را نیز دریافت کنند. این اقدام با هدف ارتقای شفافیت، مقابله با تخلفات احتمالی و صیانت از حقوق صنفی رانندگان اجرا شده است.

جهانی تأکید کرد: تمامی گزارش ها پس از ثبت، در کوتاه ترین زمان ممکن توسط کارشناسان بررسی می شود و در صورت احراز تخلف، با افراد یا شرکت های متخلف مطابق مقررات برخورد خواهد شد.