شناسهٔ خبر: 75894026 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل میراث‌فرهنگی مازندران خبر داد:

معرفی صحیح ایران به جهان از لنز دوربین اینفلوئنسرهای خارجی

ساری- ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به بازدید تورگردانان و آژانس‌های مسافرتی چند کشور حاشیه دریای خزر از ظرفیت های گردشگری این خطه از شمال در روزهای اخیر، گفت: معرفی صحیح ایران به جهان از اهداف مهم اجرای این طرح است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حسین ایزدی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید تورگردانان کشور روسیه از ظرفیت های اقتصادی و گردشگری مازندران با بیان اینکه معرفی ایران به جهان یکی از مهم‌ترین و اثرگذارترین برنامه‌های گردشگری است، افزود: معرفی درست ظرفیت‌های ایران و به خصوص مازندران پروژه ایران‌هراسی را باطل می‌کند و چهره واقعی ایران را نشان می‌دهد.

وی با بیان این که، اقلیم متفاوت مازندران و وجود طرفیت‌های فراوان تاریخی و طبیعی فرصت درخشانی برای گردشگران است، گفت: برای هر ذائقه‌ای و هر شاخه‌ای از گردشگری امکان میزبانی وجود دارد.

ایزدی ادامه داد: رونق خوب سرمایه‌گذاری و وجود هتل‌هایی در حد استاندارهای جهانی که میزبان این گروه هم بودند نشان از آمادگی این استان برای پذیرایی گردشگران بین المللی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: برگزاری تور مقدماتی بازدید از جاذبه‌های گردشگری مازندران با حضور تورگردانان، آژانس‌های مسافرتی و فعالان گردشگری روسیه، فرصتی مغتنم است تا معرفی صحیح ایران به جهان مورد توجه قرار گیرد.

ایزدی افزود: این اقدام از یک رویداد گردشگری به ظاهر ساده به بخشی از یک روند بزرگ‌تر برای شکل دادن به تصویر واقعی ایران در ذهن گردشگران و فعالان بین‌المللی تبدیل شده و می‌تواند آینده گردشگری کشور را دگرگون کند.

معرفی صحیح ایران به جهان از لنز دوربین اینفلوئنسرهای خارجی

به گزارش ایرنا، به گفته مسوولان امر همزمان با آغاز رویداد بین‌المللی «مازندران، دروازه سبز ایران» با حضور فعالان گردشگری روسیه، قزاقستان و ترکمنستان، اینفلوئنسرها و گردشگران این کشورهای خارجی با بازدید از جاذبه های طبیعی و تاریخی با نگاه های حیرت زده، محو زیبایی های بی نظیر این خطه از شمال ایران هستند.

پیشتر سرپرست معاونت اقتصادی و گردشگری استانداری مازندران از آغاز رویداد بین‌المللی «مازندران، دروازه سبز ایران» با حضور فعالان گردشگری روسیه، قزاقستان و ترکمنستان خبرداد.

محمد ابراهیم تولایی دوشنبه هفته جاری در حاشیه اجرای رویداد گردشگری با اشاره به اجرای برنامه آشناسازی (FAM TOUR) اظهار کرد: این برنامه با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری مازندران در سطح فراملی و در چارچوب تقویت دیپلماسی گردشگری شمال کشور برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر موقعیت راهبردی استان افزود: مازندران به‌واسطه قرارگیری در حاشیه جنوبی دریای خزر و اشتراکات فرهنگی و تاریخی با کشورهای حوزه CIS از ظرفیت بالایی برای توسعه تعاملات منطقه‌ای برخوردار است.

تولایی خاطرنشان کرد: هفته مازندران مجموعه‌ای از برنامه‌های فرهنگی، اقتصادی و رسانه‌ای است که برای ارائه تصویری واقعی و پویا از استان طراحی شده است.

سرپرست معاونت اقتصادی و گردشگری استانداری درباره برنامه سفر هیئت‌ها به استان توضیح داد: در قالب یک سفر ۶ روزه، مدیران گردشگری و اینفلوئنسرهای کشورهای مهم منطقه از جاذبه‌های گردشگری شرق، مرکز و غرب مازندران بازدید خواهند کرد و نشست‌های تخصصی مشترک نیز برای بررسی مسیرهای همکاری برگزار می‌شود.

وی اجرای این رویداد را فرصتی برای تقویت همکاری‌های فراملی دانست و گفت: حضور فعالان گردشگری روسیه و آسیای میانه می‌تواند زمینه‌ساز توسعه گردشگری سلامت، طبیعت‌گردی و اقتصاد سبز در استان باشد.

تولایی با قدردانی از همکاری دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی در آماده‌سازی این برنامه افزود: رویداد پیش‌ِرو شامل بازدیدهای تخصصی، دیدارهای رسمی و تولید محتوای چندرسانه‌ای است که هر یک نقش مهمی در معرفی زیرساخت‌های گردشگری مازندران ایفا خواهد کرد.

معرفی صحیح ایران به جهان از لنز دوربین اینفلوئنسرهای خارجی