به گزارش ایرنا، حسین ایزدی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید تورگردانان کشور روسیه از ظرفیت های اقتصادی و گردشگری مازندران با بیان اینکه معرفی ایران به جهان یکی از مهمترین و اثرگذارترین برنامههای گردشگری است، افزود: معرفی درست ظرفیتهای ایران و به خصوص مازندران پروژه ایرانهراسی را باطل میکند و چهره واقعی ایران را نشان میدهد.
وی با بیان این که، اقلیم متفاوت مازندران و وجود طرفیتهای فراوان تاریخی و طبیعی فرصت درخشانی برای گردشگران است، گفت: برای هر ذائقهای و هر شاخهای از گردشگری امکان میزبانی وجود دارد.
ایزدی ادامه داد: رونق خوب سرمایهگذاری و وجود هتلهایی در حد استاندارهای جهانی که میزبان این گروه هم بودند نشان از آمادگی این استان برای پذیرایی گردشگران بین المللی است.
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی مازندران گفت: برگزاری تور مقدماتی بازدید از جاذبههای گردشگری مازندران با حضور تورگردانان، آژانسهای مسافرتی و فعالان گردشگری روسیه، فرصتی مغتنم است تا معرفی صحیح ایران به جهان مورد توجه قرار گیرد.
ایزدی افزود: این اقدام از یک رویداد گردشگری به ظاهر ساده به بخشی از یک روند بزرگتر برای شکل دادن به تصویر واقعی ایران در ذهن گردشگران و فعالان بینالمللی تبدیل شده و میتواند آینده گردشگری کشور را دگرگون کند.

به گزارش ایرنا، به گفته مسوولان امر همزمان با آغاز رویداد بینالمللی «مازندران، دروازه سبز ایران» با حضور فعالان گردشگری روسیه، قزاقستان و ترکمنستان، اینفلوئنسرها و گردشگران این کشورهای خارجی با بازدید از جاذبه های طبیعی و تاریخی با نگاه های حیرت زده، محو زیبایی های بی نظیر این خطه از شمال ایران هستند.
پیشتر سرپرست معاونت اقتصادی و گردشگری استانداری مازندران از آغاز رویداد بینالمللی «مازندران، دروازه سبز ایران» با حضور فعالان گردشگری روسیه، قزاقستان و ترکمنستان خبرداد.
محمد ابراهیم تولایی دوشنبه هفته جاری در حاشیه اجرای رویداد گردشگری با اشاره به اجرای برنامه آشناسازی (FAM TOUR) اظهار کرد: این برنامه با هدف معرفی ظرفیتهای گردشگری مازندران در سطح فراملی و در چارچوب تقویت دیپلماسی گردشگری شمال کشور برگزار میشود.
وی با تأکید بر موقعیت راهبردی استان افزود: مازندران بهواسطه قرارگیری در حاشیه جنوبی دریای خزر و اشتراکات فرهنگی و تاریخی با کشورهای حوزه CIS از ظرفیت بالایی برای توسعه تعاملات منطقهای برخوردار است.
تولایی خاطرنشان کرد: هفته مازندران مجموعهای از برنامههای فرهنگی، اقتصادی و رسانهای است که برای ارائه تصویری واقعی و پویا از استان طراحی شده است.
سرپرست معاونت اقتصادی و گردشگری استانداری درباره برنامه سفر هیئتها به استان توضیح داد: در قالب یک سفر ۶ روزه، مدیران گردشگری و اینفلوئنسرهای کشورهای مهم منطقه از جاذبههای گردشگری شرق، مرکز و غرب مازندران بازدید خواهند کرد و نشستهای تخصصی مشترک نیز برای بررسی مسیرهای همکاری برگزار میشود.
وی اجرای این رویداد را فرصتی برای تقویت همکاریهای فراملی دانست و گفت: حضور فعالان گردشگری روسیه و آسیای میانه میتواند زمینهساز توسعه گردشگری سلامت، طبیعتگردی و اقتصاد سبز در استان باشد.
تولایی با قدردانی از همکاری دستگاههای دولتی و بخش خصوصی در آمادهسازی این برنامه افزود: رویداد پیشِرو شامل بازدیدهای تخصصی، دیدارهای رسمی و تولید محتوای چندرسانهای است که هر یک نقش مهمی در معرفی زیرساختهای گردشگری مازندران ایفا خواهد کرد.
