به گزارش بازار، آمار و ارقام نشان میدهند که کسبوکار گوشیهای هوشمند شیائومی اکنون کاملاً به ثبات رسیده است. این شرکت ۴۳.۳ میلیون دستگاه را در سراسر جهان عرضه کرده که نشاندهنده نهمین فصل پیاپی رشد است. شیائومی در بین سه برند برتر جهانی قرار دارد و در چین رتبه دوم را در اختیار گرفته است.
گزارش مالی فصل سوم ۲۰۲۵ شیائومی
همچنین درآمد بخش گوشیهای هوشمند شیائومی ۴۶ میلیارد یوان (تقریباً ۶.۴۶ میلیارد دلار آمریکا) اعلام شده است. شیائومی گفته که شاهد افزایش تقاضا برای گوشیهای خود در بازه قیمتی ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ یوان (معادل ۵۶۰ تا ۸۴۵ دلار) بوده که ۱۸.۹ درصد از کل عرضه آن را تشکیل میدهد.
اما رئیس شیائومی هشدار داده که سال آینده ممکن است به دلایلی مثل افزایش قیمت حافظه، قیمت گوشیهای هوشمند نیز افزایش یابد. سامسونگ بهتازگی قیمت حافظههای خود را تا ۶۰ درصد افزایش داده است. «لو ویبینگ» رئیس شیائومی، میگوید این شرایط به این معناست که گوشیهای سال آینده حتی از گوشیهای امسال هم گرانتر خواهند بود.
تقریباً یک ماه از عرضه سری شیائومی ۱۷ میگذرد و فروش آن تقریباً ۳۰ درصد بیشتر از سری شیائومی ۱۵ بوده است. همچنین مدلهای ۱۷ پرو مکس و ۱۷ پرو حدود ۸۰ درصد فروش را به خود اختصاص دادهاند.
بخش هدستهای بیسیم شیائومی رتبه دوم جهانی و اول بازار چین را به خود اختصاص دادهاند و تبلتهای این شرکت نیز در بازار چین جزو ۳ برند برتر هستند.
بخش خانه هوشمند شیائومی اکنون بیش از ۱ میلیارد دستگاه IoT متصل به پلتفرم خود دارد و محصولات IoT و سبک زندگی این شرکت درآمدی برابر با ۲۷.۶ میلیارد یوان (۳.۷۹ میلیارد دلار) کسب کردهاند. همچنین در سه فصل نخست سال، شیائومی ۲۳.۵ میلیارد یوان (۳.۳ میلیارد دلار) در تحقیقوتوسعه سرمایهگذاری کرده است که ۹.۱ میلیارد یوان (۱.۲ میلیارد دلار) آن مربوط به سهماهه سوم است.
درآمد حاصل از خودروهای هوشمند الکتریکی، هوش مصنوعی و سایر ابتکارات هم به ۲۹ میلیارد یوان (۴ میلیارد دلار) رسیده است. کسبوکار خودروهای برقی شیائومی اولین فصل سوددهی خود را تجربه کرده است. تحویل فصلی خودروهای برقی شیائومی از ۱۰۰ هزار دستگاه عبور کرده است، درحالیکه این رقم در سهماهه دوم ۸۱,۳۰۲ دستگاه بود. خودروی Xiaomi YU۷ در ماه اکتبر پرفروشترین شاسیبلند در چین بوده است.