شناسهٔ خبر: 75893531 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

«ایران جان» ایده مبتکرانه رئیس رسانه ملی بود

مدیرکل طرح و برنامه‌ریزی معاونت امور استان‌های رسانه ملی گفت: «ایران جان» ابتکار رسانه ملی بود و این ابتکار برای روایت قوی از ایران است. 

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، هفتمین نشست سراسری افق تحول رسانه ملی از دقایقی پیش در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما آغازبه‌کار کرد. در این همایش مدیران سازمان صداوسیما در ستاد و صداوسیمای استان‌ها حضور داشتند و طی آن سیاست‌ها و اقدامات تحولی سازمان در معاونت امور استان‌ها تبیین شد.

«ایران جان» ما را به فتح قله‌ها امیدوار کرد
معاون امور استان‌های رسانه ملی در هفتمین نشست سراسری افق تحول رسانه ملی گفت: «ایران جان» ما را به فتح قله‌ها امیدوار کرد و حتما می‌تواند درنهایت ما را به قله‌ها برساند.

علیرضا کیخا افزود: اگر این همکاران نبودند اتفاق بزرگی چون طرح «ایران ما» رقم نمی‌خورد و زمینه‌ساز «ایران جان» نشده بود.

مخاطب بیش از ۶۰ درصدی «ایران جان»
رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما نیز بیان اینکه یکی از اهداف برجسته رویداد ملی «ایران جان» این بود که مردم نسبت به آن احساس رضایت داشته باشند، اظهار کرد: ما برای بررسی اثرسنجی رویداد ملی «ایران جان» در چند مرحله و در مراکز گوناگون پرسش‌نامه‌ای تهیه کردیم که شامل معرفی اشخاص شناخته‌شده، اماکن معروف و ظرفیت‌های استان است.

محسن شاکری‌نژاد افزود: در خوزستان ۷۵ درصد، در ایلام ۸۱ درصد، در اصفهان ۷۳، در فارس ۷۴ درصد و در خراسان جنوبی ۸۶.۷ درصد مردم از این رویداد احساس رضایت کردند.

وی افزود: وقتی می‌گوییم به‌صورت میانگین «ایران جان» بیش از ۶۰ درصد مخاطب دارد، یعنی بیش از ۵۰ میلیون نفر از مردم آن را دنبال کرده‌اند و این آمارها در عصر ارتباطات بسیار ارزشمند است.

مسیر تازه استان‌ها با «ایران جان»
مدیرکل طرح و برنامه‌ریزی معاونت امور استان‌های رسانه ملی با بیان اینکه استان‌ها ازطریق «ایران جان»، مسیر تازه‌ای پیدا کردند، اظهار کرد: این هدف با HDسازی جلوه بارزتری پیدا کرد و همه استان‌ها اکنون این ظرفیت را در پخش ایجاد کرده‌اند.

بهنام حیدری در پنلی با محوریت رویداد ملی «ایران جان» در جریان هفتمین نشست سراسری افق تحول رسانه ملی با اشاره به تحولی بودن این رویداد و دو بال هویت و عدالت در تحول اظهار کرد: ما نسبت به سند تحول رسانه ملی دِینی داشتیم و طی این مسیر نیاز به سازوکار مشخصی داشت. «ایران جان» ایده مبتکرانه رئیس رسانه ملی بود که از سال اول مدیریت بر سازمان بر برگزاری چنین رویدادی تأکید داشت.

وی افزود: حس رضایت خاطر مردم هدف‌گذاری اول «ایران جان» بود. به‌عنوان نمونه در هفته «ایلام ایران» مردم رضایت ۸۰ درصدی داشتند. هم‌افزایی درون‌سازمانی نیز از دیگر دستاوردها بود و حتی در برنامه‌های معاونت برون‌مرزی صداوسیما نیز اثر گذاشت. «ایران جان» ابتکار رسانه ملی بود و این ابتکار برای روایت قوی از ایران است.

همراهی مردم با رویداد ملی «ایران جان»
مدیرکل صداوسیمای استان‌ ایلام ضمن مروری بر اجرای رویداد ملی «ایران جان» در استان ایلام، از همراهی مردم و شور و شعف آن‌ها با این طرح سخن گفت.
ناصر بهرام با بیان اینکه ایلام دومین مقصد رویداد ملی «ایران جان» بود و وقتی آغاز شد، همه مردم می‌پرسیدند مگر در ایلام چه شده است؟ افزود: این نگاه به مردم سرایت کرد و در روز نخست مردم ایلام با لباس محلی به صداوسیما آمدند و ما درها را باز کردیم و آنان از نزدیک همه چیز را مشاهده کردند.

تولیدات استانی آنتن برون‌مرزی را زیباتر کرد
قائم‌مقام معاون برون‌مرزی رسانه ملی با بیان اینکه «ایران جان» در برون مرزی به «ایران را کشف کن» تبدیل شد، گفت: در جریان این رویداد، یک هفته با تمرکز بیشتری روی هر استان عمل می‌کنیم؛ اما این ایده در تمام سال ادامه دارد.

احسان کاوه افزود: ما معرفی ظرفیت‌های ایران باشکوه را مأموریت خودمان می‌دانیم و در هرگام بیش از یک هفته هم به استان‌ مربوط اختصاص می‌دهیم.

وی ادامه داد: «ایران جان» در شناخت و بهره‌برداری از ظرفیت‌های شبکه‌ها نیز مؤثر بوده است. در جنگ تحمیلی دوم هم این نزدیکی به ما کمک کرد. تولیدات استانی آنتن برون‌مرزی را زیباتر کرد و ما امیدواریم «ایران جان» رنگارنگ، بیشتر جلوه کند و مردم خارج از ایران عظمت ایران را بهتر درک کنند.‏

فعال شدن نهضت تولید آثار کوتاه در استان‌ها از رهگذر «ایران جان»
معاون سیمای استان خوزستان ضمن مروری بر دستاوردهای «ایران جان» عنوان کرد: «ایران جان» به‌عنوان فناوری نوین رسانه ملی مزیت‌های بسیاری داشت که باید به آن‌ها اشاره کرد.
امین حسین‌زاده افزود: فعال شدن نهضت‌ تولید آثار کوتاه به شکل فیلرهایی که خلاقانه به معرفی پتانسیل‌های استانی پرداختند، از این جمله‌اند. این فیلرها در جلسات برای مدیران به نمایش درآمدند و واقعیت هر استان را برجسته کردند.
وی طراحی و تبدیل رویدادهای میدانی به رویدادهای رسانه‌ای، هم‌افزایی محتوایی شبکه‌های ملی و برون‌مرزی در کنار هم، توسعه فردی و چابک‌سازی مراکز برای اجرای مانورهای بزرگی چون اجرای بخش‌های خبر سراسری را از دیگر دستاوردهای «ایران جان» دانست و عنوان کرد: مزایا

بسیار است، اما درنهایت به فرصت ارزشمند رسانه ملی در اجلاس ABU اشاره می‌کنم که به‌عنوان نماینده در آنجا حضور یافتم و ازاین طرح گفتم که مورد تحسین حضار قرار گرفت.

سند زیست‌بوم استان‌ها در مسیر تعالی و تقویت آنتن
در ادامه مدیر پژوهش معاونت امور استان‌ها با بیان اینکه توجه به خطوط سبز به جای خطوط قرمز در مراکز استانی صداوسیمای استان‌ها مورد تأکید قرار گرفته از تبدیل این نگاه جدید به فضایی بزرگ برای تقویت آنتن گفت.
محمدتقی جعفری اضافه کرد: در سند زیست‌بوم بازگشت به اصالت مورد تأکید است. طی دوره تحول ما بیش از ۱۳۰۰ محله تاریخی کشور که منشأ خیزش‌های انقلابی بوده‌اند را شناسایی کرده‌ایم و به‌عنوان نمونه مرکز صداوسیمای سمنان مستندی را با همین هدف آماده کرده‌ است.

مدیرکل صداوسیمای قزوین نیز در ادامه توضیح داد: ما تولیدات بسیاری داشتیم، اما هدفمند نبودند. از سال ۱۴۰۰ عملکرد ما نه‌تنها هدفمند، بلکه نقطه‌زن شده است. برای این کار باید اهداف سند به زنجیره پیام در همه سطوح می‌رسید. از این رو سند زیست‌بوم را طراحی کردیم.

سعید انبارلویی ادامه داد: این سند ۴۲ سؤال دارد و انبوهی از ایده و موضوع را در برمی‌گیرد و می‌توان از آن محتوایی ارزشمند تهیه کرد. ما قبلا روستا را شبیه شهر نشان می دادیم، اما روستا در دوره تحول خودش عنصری مولد است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: