شناسهٔ خبر: 75879697 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

حجت‌الاسلام همایی:

لزوم اهتمام مدارس علمیه نسبت به تهذیب و تربیت طلاب

فارس- معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه فارس گفت: تمام برنامه‌های تهذیبی باید در جهت تربیت طلاب متخلق، بصیر و اهل عمل تنظیم شود.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام همایی معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه فارس در حاشیه اجلاسیه مدیران مدارس علمیه فارس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، تهذیب و تربیت طلاب را از وظایف حوزه دانست و گفت: اگر تهذیب در مدارس در اولویت نباشد، سایر فعالیت‌ها ثمره حقیقی نخواهد داشت در نتیجه رشد معنوی طلاب باید محور همه برنامه‌ها باشد.

وی با تأکید بر اهتمام جدی مدیران مدارس نسبت به برنامه‌های اخلاقی و تربیتی افزود: تمام برنامه‌های تهذیبی باید در جهت تربیت طلاب متخلق، بصیر و اهل عمل تنظیم شود. شورای تهذیب مدارس نیز باید نقش اصلی خود را در هدایت تربیتی ایفا کند.

معاون تهذیب حوزه علمیه فارس با اشاره به لزوم تقویت جریان انس با قرآن در مدارس گفت: برنامه‌های قرآنی باید با قوت و استمرار پیگیری شود. کلاس‌های قرآن بخش جدایی‌ناپذیر فرآیند تربیت معنوی هستند و باید توسعه پیدا کنند.

همایی با اشاره به ابلاغ نظام‌نامه جامع تهذیبی و تربیتی حوزه های علمیه اظهار داشت: در گذشته خلأ وجود یک سند بالادستی تهذیبی احساس می شد که با تدوین و ابلاغ این نظام‌نامه، چارچوب‌های مشخصی برای فعالیت‌های تربیتی پیش‌بینی شده است.

وی از برگزاری گسترده کارگاه‌های تهذیبی، جلسات اخلاقی، طرح اصطفاء و برنامه‌های تربیتی خبر داد و اضافه کرد: اجرای این برنامه‌ها نیازمند ارتباط صمیمی طلاب با مدیران و مربیان است. با استفاده از ظرفیت خود طلاب، می‌توان دارالقرآن مدارس را فعال‌تر و اثرگذارتر کرد.

حجت‌الاسلام همایی معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه فارس در حاشیه اجلاسیه مدیران مدارس علمیه فارس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، تهذیب و تربیت طلاب را از وظایف حوزه دانست و گفت: اگر تهذیب در مدارس در اولویت نباشد، سایر فعالیت‌ها ثمره حقیقی نخواهد داشت در نتیجه رشد معنوی طلاب باید محور همه برنامه‌ها باشد.

حجت‌الاسلام همایی معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه فارس در حاشیه اجلاسیه مدیران مدارس علمیه فارس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، تهذیب و تربیت طلاب را از وظایف حوزه دانست و گفت: خبرگزاری رسا در فارس، اگر تهذیب در مدارس در اولویت نباشد، سایر فعالیت‌ها ثمره حقیقی نخواهد داشت در نتیجه رشد معنوی طلاب باید محور همه برنامه‌ها باشد.

وی با تأکید بر اهتمام جدی مدیران مدارس نسبت به برنامه‌های اخلاقی و تربیتی افزود: تمام برنامه‌های تهذیبی باید در جهت تربیت طلاب متخلق، بصیر و اهل عمل تنظیم شود. شورای تهذیب مدارس نیز باید نقش اصلی خود را در هدایت تربیتی ایفا کند.

وی با تأکید بر اهتمام جدی مدیران مدارس نسبت به برنامه‌های اخلاقی و تربیتی افزود: تمام برنامه‌های تهذیبی باید در جهت تربیت طلاب متخلق، بصیر و اهل عمل تنظیم شود. شورای تهذیب مدارس نیز باید نقش اصلی خود را در هدایت تربیتی ایفا کند.

معاون تهذیب حوزه علمیه فارس با اشاره به لزوم تقویت جریان انس با قرآن در مدارس گفت: برنامه‌های قرآنی باید با قوت و استمرار پیگیری شود. کلاس‌های قرآن بخش جدایی‌ناپذیر فرآیند تربیت معنوی هستند و باید توسعه پیدا کنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه فارس با اشاره به لزوم تقویت جریان انس با قرآن در مدارس گفت: ب رنامه‌های قرآنی باید با قوت و استمرار پیگیری شود. کلاس‌های قرآن بخش جدایی‌ناپذیر فرآیند تربیت معنوی هستند و باید توسعه پیدا کنند.

همایی با اشاره به ابلاغ نظام‌نامه جامع تهذیبی و تربیتی حوزه های علمیه اظهار داشت: در گذشته خلأ وجود یک سند بالادستی تهذیبی احساس می شد که با تدوین و ابلاغ این نظام‌نامه، چارچوب‌های مشخصی برای فعالیت‌های تربیتی پیش‌بینی شده است.

همایی با اشاره به ابلاغ نظام‌نامه جامع تهذیبی و تربیتی حوزه های علمیه اظهار داشت: در گذشته خلأ وجود یک سند بالادستی تهذیبی احساس می شد که با تدوین و ابلاغ این نظام‌نامه، چارچوب‌های مشخصی برای فعالیت‌های تربیتی پیش‌بینی شده است.

وی از برگزاری گسترده کارگاه‌های تهذیبی، جلسات اخلاقی، طرح اصطفاء و برنامه‌های تربیتی خبر داد و اضافه کرد: اجرای این برنامه‌ها نیازمند ارتباط صمیمی طلاب با مدیران و مربیان است. با استفاده از ظرفیت خود طلاب، می‌توان دارالقرآن مدارس را فعال‌تر و اثرگذارتر کرد.

وی از برگزاری گسترده کارگاه‌های تهذیبی، جلسات اخلاقی، طرح اصطفاء و برنامه‌های تربیتی خبر داد و اضافه کرد: اجرای این برنامه‌ها نیازمند ارتباط صمیمی طلاب با مدیران و مربیان است. با استفاده از ظرفیت خود طلاب، می‌توان دارالقرآن مدارس را فعال‌تر و اثرگذارتر کرد.