شناسهٔ خبر: 75878713 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۴۱۱ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در لرستان شناسایی شد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: ۲ هزار و ۴۱۱ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در این استان شناسایی شده است که با اقدامات انجام گرفته مورد حمایت قرار گرفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا سید عیسی سهرابی روز سه شنبه در جلسه با معاونت آموزش ابتدایی بیان کرد: از این تعداد تنها چهار درصد به دلیل مشکلات مربوط به آموزش و پرورش (نبود فضای آموزشی در دسترس ) از تحصیل بازمانده بودند و ۹۶ درصد به دلایلی خارج از این مجموعه از جمله معلولیت شدید ذهنی و جسمی، مهاجرت یا حضور در پیش‌دبستانی از چرخه یادگیری دور مانده بودند.

وی با اشاره به اجرای طرح «حامی» با محوریت توجه ویژه بر دانش‌آموزان نیازمند حمایت تحصیلی عنوان کرد: این طرح سال گذشته ۱۹ هزار نفر درس دانش‌آموز را در سه درس علوم، فارسی و ریاضی طی سه نوبت اول، نوبت دوم و تابستان پوشش داد که بر اساس گزارش ارائه‌شده، این مداخلات آموزشی، موجب رفع نیاز به یادگیری مجدد در بیش از ۹۰ درصد دانش آموزان هدف شده و رضایت خانواده‌ها را نیز به دنبال داشته است.

وی اظهار داشت: طرح و برنامه های هدفمند معاون آموزش ابتدایی استان سال گذشته با شعار «توانمندسازی، حمایت و ارتقای کیفیت» اجرا شد که در این راستا طرح توانا با هدف توانمندسازی نیروی انسانی با آموزش ۱۵۰ نفر از مدیران میانی آغاز شد و تاکنون ۸۰ درصد معلمان و ۹۰ درصد مدیران دوره‌های تعیین‌شده را پشت سر گذاشته‌اند.

سهرابی افزود: همچنین از تابستان تاکنون ۵۷۰ اجتماع یادگیری در سطح استان شکل گرفته که نشان‌دهنده رویکرد جدید استان در تقویت یادگیری حرفه‌ای و تبادل تجربیات بین معلمان است.

وی با بیان اینکه گام دوم طرح «توانا» نیز با سرفصل‌های تازه ویژه معلمان، مدیران و راهبران آموزشی از روز جاری با رونمایی از پوستر آن آغاز شد اظهار داشت: همچنین طرح «شهید محمودوند» به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات، با هدف شناسایی و جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل اجرا شد.

سهرابی افزود: تقویت دوره اول ابتدایی، آموزش ویژه مشکلات یادگیری، توسعه آموزش عمومی قرآن کریم و برنامه‌های هویت‌محور نیز بخشی از اقدامات معاونت ابتدایی است که طرح‌هایی همچون نظارت بالینی، تولید محتوای آموزشی، اجرای «چشمه دانایی»، «همدلی»، «کلاس پویا» و « اجرای پویش های محتلف» در مسیر بهبود کیفیت آموزش مدارس استان دنبال شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با تاکید بر اینکه تاثیرگذاری برنامه‌ها باید بیش از پوشش کمی، در اولویت قرار گیرد از راه‌اندازی شورای معلمان در مناطق و نواحی استان خبر داد و گفت: مقرر است با انتخاب اعضای آن توسط خود معلمان، در تصمیم‌سازی‌ها و هم‌افزایی‌های آموزشی نقش‌آفرینی کند.

سهرابی همچنین توجه به «هویت ایرانی–اسلامی» را ضرورتی بنیادین دانست و تاکید کرد: نباید با کلی‌گویی و شعار به جلو برویم چراکه لازم است برنامه‌ها به‌صورت واقعی و اثرگذار در ظاهر و محتوای مدارس نمود داشته باشد.