شناسهٔ خبر: 75877332 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رویداد ملی «جام رسانه امید» کلید خورد؛ جمع خبرنگاران ایران و میهمانان خارجی برای روایت امید

رئیس سازمان بسیج رسانه با اشاره به حضور نمایندگان 31 استان گفت: این رویداد 48 ساعته فرصتی برای تولید محتوای حرفه‌ای، روایت پیشرفت و گسترش شبکه‌سازی رسانه‌ای است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از استان تهران، مرتضی کارآموزیان، رئیس سازمان بسیج رسانه کشور، صبح امروز در آیین افتتاحیه جام رسانه امید با اعلام آغاز رسمی بزرگ‌ترین رویداد ملی تولید و انتشار محتوای امیدآفرین، اظهار کرد: این رویداد 48 ساعته، تمرینی جدی برای کار گروهی، هم‌افزایی رسانه‌ای و ارتقای فضای امید در جامعه است.

کارآموزیان با قدردانی از حضور خبرنگاران، فعالان رسانه و مدیران رسانه‌ای از نقاط مختلف کشور، افزود: دوستان از استان‌های مختلف، برخی حتی نیمه‌شب یا بامداد خود را به تهران رساندند. این حضور ارزشمند نشان‌دهنده عزم جدی خانواده رسانه برای نقش‌آفرینی در ارتقای امید اجتماعی است.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور در ادامه گفت: 45 نفر از فعالان رسانه‌ای از چند کشور اروپایی و یک کشور آمریکایی نیز در رویداد امسال حضور دارند که این مسئله جایگاه و اهمیت این لیگ رسانه‌ای را دوچندان کرده است.

اهدای رویداد به شهدای اقتدار جمهوری اسلامی

کارآموزیان با اشاره به اینکه دوره گذشته با حضور شهید سلامی برگزار شد، ابراز داشت: امسال این دوره را به روح شهدای اقتدار جمهوری اسلامی تقدیم می‌کنیم؛ شهدایی که امنیت و عزت امروز ملت ایران مرهون مجاهدت‌های آنان است.

وی با اشاره به دعوت از چهره‌های مؤثر و امیدآفرین کشور اظهار کرد: بیش از 13 تا 15 نفر از چهره‌های موفق، از مدیران، کارآفرینان و فعالان اجتماعی دعوت شده‌اند تا روایت پیشرفت و مسیر موفقیت خود را برای شرکت‌کنندگان بیان کنند. هدف ما این است که روایت‌های واقعی امید و پیشرفت به زبان رسانه منتقل شود.

تولید محتوای اثرگذار؛ مأموریت اصلی شرکت‌کنندگان

وی با تبیین اهداف لیگ رسانه‌ای گفت: تولید محتوای اثرگذار، مهم‌ترین مأموریت ما در این رویداد است. در این دوره تلاش شده از همه قالب‌های رسانه‌ای از گزارش و تحلیل تا کلیپ موبایلی و تولیدات هوش مصنوعی، تیم‌های حرفه‌ای و متخصص گردهم بیایند.

کارآموزیان همچنین از سرپرستی علمی و محتوایی دکتر خوانساری در این دوره خبر داد و افزود:جزییات برنامه‌ها و روند رقابت‌ها طی ساعات آینده اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به فضای رسانه‌ای کشور تأکید کرد:

متأسفانه بخش مهمی از محتوای مصرفی مردم، اخبار منفی است. هدف ما این است که حتی یک درصد فضای ذهنی جامعه را به سمت امیدآفرینی تغییر دهیم.

کارآموزیان با اشاره به تمرین کار گروهی در این لیگ گفت: در این دو روز، شرکت‌کنندگان کار گروهی، شبکه‌سازی و تعامل رسانه‌ای را تمرین می‌کنند. این مهارت‌ها برای آینده رسانه ایران حیاتی است.

حضور نمایندگان 31 استان، گروه‌های جهادی رسانه و فعالان بین‌الملل

وی با اشاره به تنوع شرکت‌کنندگان، افزود: نمایندگان رسانه از 31 استان، گروه‌های جهادی رسانه، دانشجویان دانشکده‌های رسانه و همچنین مهمانانی از کشورهای منطقه و حوزه بین‌الملل در این رویداد حضور دارند.

انتهای پیام/