شناسهٔ خبر: 75869726 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه ملی مهارت تاکید کرد

ویژگی‌های نظام آموزش مهارتی منطبق بر الگوی شهید طهرانی مقدم

رئیس دانشگاه ملی مهارت به ویژگی‌های نظام آموزش مهارتی منطبق بر الگوی شهید طهرانی مقدم اشاره کرد و گفت: این شهید برای اینکه انسان ماهر را بسازد، به نیروی خود اجازه اشتباه، آزمون و خطا و ریسک‌پذیری داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دکتر غلام رضا زمانی در آیین گرامی‌داشت سالگرد شهادت سرلشکر شهید حسن طهرانی مقدم و یادواره ۳۱۱ دانشجوی شهید دانشگاه ملی مهارت شهید طهرانی مقدم را به‌عنوان یکی از الگوهای تأثیرگذار عملی رفتاری برای دانشجویان و همکاران مورد توجه قرار داد و رفتار ایشان را یک الگوی آموزش مهارتی منحصر به فرد بیان کرد.

وی افزود: ما در دانشگاه به دنبال یادگیری مبتنی بر حل مسئله هستیم که شهید طهرانی مقدم آن را عملیاتی کرده بود. در واقع، یادگیری در صحنه عمل به معنی واقعی توسط ایشان در سال‌های قبل صورت گرفت و به یک فرهنگ تبدیل شد.

رئیس دانشگاه ملی مهارت تاکید کرد: تفکر شهید طهرانی مقدم یک فکر سیستماتیک و مدون بوده و حاصل همان تفکر معنادار تربیت نیروی انسانی ماهر است.

وی افزود: شهید طهرانی مقدم برای اینکه انسان ماهر را بسازد، به نیروی خود اجازه اشتباه، آزمون و خطا و ریسک‌پذیری داد و این امر منجر به اعتماد به‌نفس بسیار قوی در نیروها و کادرهایی شد که سکان این کشور را به دست گرفتند و این‌ها همان اقداماتی است که ما در آموزش‌های مهارتی به دنبال آن هستیم.

دکتر زمانی به ویژگی‌های نظام آموزش مهارتی منطبق بر الگوی شهید طهرانی مقدم که شامل مسئله محوری در آموزش، فرصت تجزیه و تحلیل عملی، توجه به مهارت نرم نظیر کار تیمی و قدرت رهبری و ایجاد فضای امن برای آزمون وخطا می‌باشد اشاره کرد و تسری استقلال جامعه به عنوان یک فرهنگ را لازم دانست.

در ادامه این مراسم سردار حسن زاده، فرمانده سپاه حضرت رسول الله(ص) گفت: مکتب شهید طهرانی مقدم، یک راه و مسیر است که تبدیل به اکسیری برای پیشرفت و موفقیت‌های بزرگ در هر جامعه‌ای می‌شود و ویژگی‌های بنیادین مکتب شهید طهرانی مقدم شامل باور و ایمان قلبی به خداوند متعال و نصرت الهی، خودباوری به ظرفیت‌های درونی کشور و جوانان، و خستگی‌ناپذیری بود.

وی افزود: ایشان برای تبدیل شدن به یک قدرت موشکی، مسیری طولانی را طی کرد و هرجا با سختی مواجه می‌شد، تلاش مضاعف می‌کرد و این نشان می‌دهد که ناامیدی در مکتب او راهی نداشت. همچنین، او گوش به فرمان صرف نبود؛ بلکه از تدابیر و درایت رهبری مفاهیم را اخذ کرده، راهبرد خود را تعریف و برای آن تولید حرکت ایجاد می‌کرد و این نشان‌دهنده دغدغه‌مندی عملیاتی او بود. از دیگر ویژگی‌های کلیدی مکتب ایشان، قدرت تجزیه و تحلیل در سطح راهبردی و دشمن‌شناسی عمیق است که باعث می‌شد نه مرعوب دشمن شود و نه او را دست کم بگیرد.

همچنین حجت الاسلام مصطفی رستمی، نماینده رهبری در دانشگاه ها،  مکتب شهید طهرانی مقدم را برگرفته از مکتب عاشورا و انقلاب دانست که یک مکتب شکست‌ناپذیر محسوب می‌شود و پیروزی‌های عظمت‌مند امروز ملت را رقم می‌زند.

وی تأکید کرد: این مکتب، مکتب تولید قدرت تمدن‌ساز است و ما در آن آموخته‌ایم که چگونه قدرت را تولید، توسعه و در زمان مناسب به کارگیری کنیم تا موجب شکست جبهه استکبار شود همچنین تصریح کرد: مکتب طهرانی مقدم، دست ولی امر را پر می‌سازد تا رهبری بتوانند با تکیه بر نیروی فنی نظامی قدرت‌آفرین، مقتدرانه موضع بگیرند.

دکتر رستمی در بخش پایانی، دو راهی پیش روی دانشگاه‌ها را ترسیم کرد: «امتداد انقلاب اسلامی در دل دانشگاه» یا «امتداد نظام سلطه در دل دانشگاه».

وی یادآور شد که دشمن با علم و دانشگاهی که در خدمت قدرت کشور باشد، مخالف است و شهادت دانشمندان ما این حقیقت را ثابت می‌کند. 

وی در نهایت، تأکید کرد که این نشست برای بازخوانی یک مکتب مدیریتی است که کارآمدی خود را در دوگانه علم و قدرت به اثبات رسانده است.

انتهای پیام