به گزارش خبرگزاری آنا، پژمان پروین در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک با جلب رضایت ۸۱.۲ درصدی مردم، رتبه نخست رضایتمندی را در میان دستگاههای قضایی کسب کرده است، اظهار کرد: در اجرای طرح کاداستر و صدور سند مالکیت تک برگی که از سال ۱۳۹۴ در کشور آغاز شده است، تاکنون ۹۹ درصد اراضی ملی کشور حدنگاری و تثبیت مالکیت شده است.
وی افزود: صدور اسناد تک برگی و اجرای کاداستر از برنامههای تکلیفی و اولویتدار سازمان ثبت اسناد و املاک است و در این راستا صدور اسناد تک برگ در سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۶ درصد افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: پیش از این میانگین زمان تبدیل اسناد دفترچهای به تک برگ ۲۵ روز بود که امسال به ۱۱ روز کاهش پیدا کرده است.
پروین با اشاره به اینکه در پنج سال اخیر ۳ هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال معوقه بانکی در کشور وصول شده است، اظهار کرد: امسال ۵۶۸ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال مطالبات معوق بانکی در کشور وصول شده است و این نشان از افزایش ۳۴ درصدی وصول مطالبات بانکی در سال جاری دارد.
معاون راهبردی، توسعه مدیریت و منابع سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون فصل نوینی در تاریخ سازمان ثبت با مدیریت برنامه محور و مبتنی بر تحول دیجیتال، شفافیت ساختاری، حکمرانی داده محور، اجرای حدنگاری و اجرای قانون الزام، شکل گرفته است.
وی افزود: در این مدت ۱۵۰ میلیون خدمات ثبتی از طریق سامانههای ثبت من و سامانه کاتب به عنوان پنجره واحد خدمات الکترونیکی ارائه شده و بیش از ۳۰ سامانه و ۵۲ سرویس تبادل اطلاعات بین سازمان ثبت و دستگاههای اجرایی راه اندازی شده است.
پروین با اشاره به اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک کل کشور در مسیر گذار از سنتی به مدرنیته و دیجیتال قرار گرفته است، بیان کرد: اصلاح فرایندها، هوشمندسازی و بهبود روشهای ارائه خدمات در اولویت سازمان قرار دارد و هدف اصلی کاهش مراجعات حضوری مردم است.
وی خاطر نشان کرد: در ۳ سال اخیر ۱۰۰ ساختمان استیجاری برای نمایندگی و دفاتر ثبت وجود داشت که عملیات اجرایی ۱۲۰ طرح عمرانی انجام شده و ۵۱ طرح جدید نیز در نیمه نخست امسال آغاز شده است و براساس برنامهریزی، تا سال آینده به بهرهبرداری میرسند.
پروین گفت: در استان چهارمحال وبختیاری برای ۳ شهرستان تازه تاسیس فلارد، خانمیرزا و فرخشهر میبایست هماهنگیهای لازم با فرمانداران جهت ایجاد نمایندگی ثبت اسناد و املاک صورت پذیرد.
رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری: اجرای طرح کاداستر نقش مهمی در پیشگیری از تخلفات ثبتی داشته است
پیش از سخنان معاون راهبردی، توسعه مدیریت و منابع سازمان ثبت اسناد و املاک کشور محمد رزم رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح کاداستر و صدور سند تک برگی در کشور، گفت: اجرای این طرح تعداد پروندههای ورودی به مراجع قضایی را به میزان ۵۰ درصد کاهش داده است.
وی تأکید کرد: اجرای طرح کاداستر نقش مهمی در پیشگیری از سوءاستفادههای ملکی، تخلفات ثبتی و اختلافات مربوط به زمین و املاک داشته است.
رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه اجرای طرح جامع کاداستر یکی از طرحها و وظایف مهمی است که باید در اولویت قرار بگیرد، تصریح کرد: طرح کاداستر در مجلس نهم، توسط مرحوم تویسرکانی رئیس وقت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با کارشناسی دقیق تهیه و به مجلس شورای اسلامی ارائه شد که به تصویب نمایندگان رسید.
وی گفت: هدف از تصویب و اجرای این طرح از بین بردن اختلافات مالی و مستندسازی کامل املاک کشور بود.
رزم اظهار کرد: برای اجرای کامل طرح کاداستر دستگاههای اجرایی از جمله منابع طبیعی، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، امور اراضی و آب منطقهای باید هرچه سریعتر نسبت به تهیه نقشه رقومی املاک خود و صدور سند اقدام کنند.
رئیس شورای قضایی استان ابراز داشت: از آنجا که با تعیین تکلیف وضعیت اراضی در طرح کاداستر، از سوءاستفادهها و تشکیل پروندههای اختلافی در محاکم قضایی به نحو چشمگیری کاسته میشود لذا دولت باید توجه ویژهای به سازمان ثبت اسناد و املاک برای تامین بودجه و نیروی انسانی داشته باشد.
گفتنی است؛ در این مراسم علی اکبر باقری به سمت مدیرکل جدید اداره ثبت اسناد و املاک استان چهارمحال و بختیاری منصوب و از زحمات پنج ساله علی اصغر سلیمان مدیرکل پیشین این اداره تجلیل شد.
انتهای پیام/