شناسهٔ خبر: 75867569 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

یارانه بگیران بخوانند؛ تسهیل خدمات‌رسانی برخط به مردم/ پایان مراجعات حضوری با زیرساخت جدید دولت الکترونیک+ فیلم

در راستای تحقق وعده‌های دولت الکترونیک و تمرکز بر شفافیت، سامانه یکپارچه مدیریت یارانه نقدی با نام «سیمین» به بهره‌برداری رسید. این سامانه نوین، تمام فرآیندهای حیاتی شامل ثبت‌نام خانوارهای جدید، اصلاح ساختار خانوار و به‌روزرسانی اطلاعات شبا بانکی را به صورت کاملاً برخط (آنلاین) ممکن ساخته است. پیش‌بینی می‌شود با اجرای کامل «سیمین»، بیش از ۹۵ درصد از مراجعات غیرضروری حضوری به ادارات حذف شده و سطح خدمات‌دهی به صورت سریع‌تر و امن‌تری ارتقا یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری آنا از سازمان هدفمندی یارانه ها، در راستای توسعه دولت الکترونیک و تسهیل خدمات‌رسانی، سامانه یکپارچه مدیریت یارانه نقدی با عنوان «سیمین» راه‌اندازی شد؛ این سامانه با هدف ارائه خدمات غیرحضوری، افزایش شفافیت و ارتقای کیفیت خدمات، امکان انجام کلیه امور مربوط به یارانه نقدی را به صورت برخط فراهم می‌کند؛ خدماتی مانند ثبت نام خانوار‌های جدید، اصلاح ساختار خانوار و ثبت یا تغییر شمار شبای بانکی همگی از طریق این سامانه و بدون نیاز به مراجعه حضوری در دسترس شهروندان قرار دارد.

این زیرساخت دیجیتال جدید، با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، فرآیند‌های اداری پیچیده را ساده‌سازی نموده و زمان انتظار را به حداقل می‌رساند؛ سامانه سیمین گامی موثر در مسیر هوشمندسازی و ارائه خدمات سریع، امن و شفاف به مردم است که نشان‌دهنده تعهد دولت به ایجاد یک بستر یکپارچه و کارآمد برای مدیریت یارانه‌ها می‌باشد.

در جهت توسعه دولت الکترونیک و تسهیل خدمات‌رسانی برخط (آنلاین) به مردم، سامانه سیمین گامی موثر در خدمت‌رسانی در حوزه یارانه نقدی می‌باشد.

 مهم‌ترین امکانات سامانه:

تغییر اطلاعات حساب بانکی و ارائه شماره شبای جدید برای واریز یارانه

ثبت و اصلاح ساختار خانواده

استعلام یارانه‌های پرداخت شده

تبدیل یارانه نقدی به کالابرگ

<div id="video-display-embed-code_1037883"><script type="text/JavaScript" src="https://ana.ir/fa/news/play/embed/1012613/1037883?width=400&height=300"></script></div>

انتهای پیام/