شناسهٔ خبر: 75862979 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

حجت الاسلام والمسلمین واعظی:

ثبت تجربه‌های میدانی، ضامن ارتقای مدیریت فرهنگی کشور است

حجت الاسلام والمسلمین واعظی با بیان اینکه ثبت تجربه‌های میدانی، ضامن ارتقای مدیریت فرهنگی کشور است، گفت: هدف اصلی کارگروه تجربه‌نگاری، ثبت دقیق تجربه‌های میدانی و بازخوانی مسیرهای موفق فعالیت‌های فرهنگی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد واعظی در آیین رونمایی از ۴۰ عنوان کتاب کارگروه تجربه‌نگاری پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(ع) با تأکید بر نقش پژوهشکده در تولید دانش میدانی اظهار کرد: هدف اصلی این کارگروه، ثبت دقیق تجربه‌های میدانی و بازخوانی مسیرهای موفق فعالیت‌های فرهنگی است.

وی ادامه داد: کتاب‌های منتشرشده محصول سال‌ها پژوهش و حضور فعالان فرهنگی در میدان است و می‌تواند یک مرجع قابل‌اتکا برای مبلغان و مدیران فراهم کند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین واعظی افزود: مدل تجربه‌نگاری پژوهشکده باقرالعلوم(ع) نشان داده است که وقتی فعالیت‌های فرهنگی با رویکرد علمی و مستندسازی انجام شود، نتایج آن قابل تحلیل و تکرار است، هر کتاب مجموعه‌ای از روایت‌های واقعی، روش‌های عملی و درس‌های میدانی را ارائه می‌دهد که می‌تواند به تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی‌های آینده کمک کند.

وی با اشاره به نقش پژوهشگران و نویسندگان گفت: هر اثر این مجموعه حاصل همکاری نزدیک پژوهشگران و فعالان فرهنگی است. آنچه اهمیت دارد، استفاده از این دانش به عنوان پایه‌ای برای ارتقای سطح مدیریت کشور و برنامه‌ریزی‌های موثر فرهنگی است، ما با ثبت تجربه‌ها و مسیرهای موفق را تثبیت و نقاط ضعف را به درستی تحلیل می‌کنیم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی همچنین تاکید کرد: این کتاب‌ها می‌تواند الگویی برای دیگر نهادهای فرهنگی باشد تا فعالیت‌های خود را بر اساس دانش واقعی و تجربه‌های عملی پیش ببرند و از آزمون و خطاهای مکرر جلوگیری شود.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد واعظی در آیین رونمایی از ۴۰ عنوان کتاب کارگروه تجربه‌نگاری پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(ع) با تأکید بر نقش پژوهشکده در تولید دانش میدانی اظهار کرد: هدف اصلی این کارگروه، ثبت دقیق تجربه‌های میدانی و بازخوانی مسیرهای موفق فعالیت‌های فرهنگی است.

وی ادامه داد: کتاب‌های منتشرشده محصول سال‌ها پژوهش و حضور فعالان فرهنگی در میدان است و می‌تواند یک مرجع قابل‌اتکا برای مبلغان و مدیران فراهم کند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین واعظی افزود: مدل تجربه‌نگاری پژوهشکده باقرالعلوم(ع) نشان داده است که وقتی فعالیت‌های فرهنگی با رویکرد علمی و مستندسازی انجام شود، نتایج آن قابل تحلیل و تکرار است، هر کتاب مجموعه‌ای از روایت‌های واقعی، روش‌های عملی و درس‌های میدانی را ارائه می‌دهد که می‌تواند به تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی‌های آینده کمک کند.

وی با اشاره به نقش پژوهشگران و نویسندگان گفت: هر اثر این مجموعه حاصل همکاری نزدیک پژوهشگران و فعالان فرهنگی است. آنچه اهمیت دارد، استفاده از این دانش به عنوان پایه‌ای برای ارتقای سطح مدیریت کشور و برنامه‌ریزی‌های موثر فرهنگی است، ما با ثبت تجربه‌ها و مسیرهای موفق را تثبیت و نقاط ضعف را به درستی تحلیل می‌کنیم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی همچنین تاکید کرد: این کتاب‌ها می‌تواند الگویی برای دیگر نهادهای فرهنگی باشد تا فعالیت‌های خود را بر اساس دانش واقعی و تجربه‌های عملی پیش ببرند و از آزمون و خطاهای مکرر جلوگیری شود.