شناسهٔ خبر: 75854972 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

ورود اپل، سامسونگ را به بازطراحی زد فلیپ ۸ وادار کرد

سامسونگ در واکنش به ورود قریب‌الوقوع اپل به بازار گوشی‌های تاشو، قصد دارد نسل بعدی گوشی تاشوی خود، گلکسی زد فلیپ ۸، را با تغییرات بنیادین در طراحی عرضه کند. این اقدام با هدف حفظ جایگاه مسلط سامسونگ در بازار و افزایش رقابت‌پذیری محصولاتش در برابر آیفون تاشو صورت می‌گیرد که انتظار می‌رود سال آینده میلادی معرفی شود.

صاحب‌خبر -

گزارش جدیدی از وب‌سایت The Bell نشان می‌دهد که مدیریت ارشد سامسونگ، عرضه اولین آیفون تاشو را تهدیدی جدی برای کل کسب‌وکار گوشی‌های تاشوی خود می‌داند. نگرانی‌ها از اوایل سال ۲۰۲۴ و پس از انتشار گزارش‌های رسانه‌های آمریکایی در این شرکت آغاز شد و مدیران ارشد خواستار افزایش رقابت‌پذیری مدل‌های سال ۲۰۲۵ (گلکسی زد فولد ۷ و فلیپ ۷) شدند.

سامسونگ برای مقابله با این چالش، قصد دارد فروش ترکیبی سری گلکسی زد ۸ را ۱۰ درصد افزایش دهد و برای دستیابی به این هدف، تمرکز اصلی خود را بر بازطراحی مدل فلیپ قرار داده است.

هدف اصلی سامسونگ برای گلکسی زد فلیپ ۸، کاهش حداقل ۱۰ درصدی وزن و ضخامت دستگاه است. این تغییرات در حالی برنامه‌ریزی شده که مدل گلکسی زد فلیپ ۷ برخلاف مدل فولد ۷، بهبود طراحی قابل توجهی را تجربه نکرد.

مدل فولد ۷ با کاهش ۲۵ درصدی ضخامت و ۱۰ درصدی وزن عرضه شد، اما تغییرات فلیپ ۷ بسیار جزئی بود. در صورت تحقق اهداف جدید، وزن زد فلیپ ۸ به حدود ۱۶۹ گرم و ضخامت آن در حالت بسته به ۱۲.۳ میلی‌متر خواهد رسید تا تغییری محسوس، مشابه آنچه در زد فولد ۷ مشاهده شد، برای کاربران ایجاد شود.

سامسونگ با وجود پیشگامی در عرضه گوشی‌های تاشو از سال ۲۰۱۹، در سال‌های اخیر با نوآوری‌های شرکت‌های چینی مواجه شده است. این شرکت برای سال ۲۰۲۶ فروش ترکیبی ۶.۷ میلیون دستگاه از مدل‌های گلکسی زد فولد ۸ و فلیپ ۸ را هدف‌گذاری کرده است.

پیش‌بینی می‌شود این دو مدل در بازه زمانی تیر یا مرداد ۱۴۰۵، یعنی چند هفته پیش از رویداد اپل و معرفی رسمی آیفون تاشو، به بازار عرضه شوند.

انتهای پیام/