شناسهٔ خبر: 75835759 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استاندار مرکزی: پرورش شخصیت دانش‌آموزان جدی گرفته شود

برنا- گروه استانها: استاندار مرکزی گفت: پرورش شخصیت دانش‌آموزان باید جدی گرفته شود زیرا این قشر از مسئولان فردای جامعه هستند. برنا- گروه استانها: استاندار مرکزی گفت: پرورش شخصیت دانش‌آموزان باید جدی گرفته شود زیرا این قشر از مسئولان فردای جامعه هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا از مرکزی، مهدی زندیه‌وکیلی روز شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به اهمیت توجه به رده سنی دانش‌آموزان و نوجوانان، گفت: بخش قابل توجهی از کار در این حوزه مغفول مانده است.

وی تاکید کرد: شخصیت انسان در همین سنین شکل می‌گیرد و دانش‌آموزان امروز آینده‌سازان کشور خواهند بود و به سرعت جایگزین نسل فعلی در مسئولیت‌های اجتماعی می‌شوند.

استاندار مرکزی، با بیان اینکه پرورش ابعاد مختلف شخصیتی دانش‌آموزان باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد، افزود: سازمان دانش‌آموزی با تشکیل مجلس دانش‌آموزی اقدام ارزشمندی انجام داده است و هرچه فعالیت‌های این‌چنینی مدون و برنامه‌ریزی شده باشد نتایج بهتری در پی خواهد داشت.

زندیه‌وکیلی گفت: دانش‌آموزان باید علاوه بر آموزش علمی، مهارت‌های اجتماعی و شخصیتی را نیز فراگیرند تا بتوانند در آینده خانواده و جامعه خود را اداره کنند.

وی، با یادآوری نقش دانش‌آموزان دهه ۶۰ در دوران دفاع مقدس، گفت: آن نسل توانست با ورود به عرصه‌های اجتماعی توانمندی‌های خود را شکوفا کند و شاکله نظام جمهوری اسلامی را شکل دهد، امروز شرایط متفاوت است و فضای مجازی و انفجار اطلاعات زندگی‌ها را تحت تاثیر قرار داده و نیازمند برنامه‌های متنوع و متناسب با این شرایط هستیم.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها نیز باید دغدغه آموزش مهارت‌های زندگی و اجتماعی فرزندان خود را داشته باشند و فقط به نمره و تحصیل بسنده نکنند.

زندیه وکیلی افزود: توجه به انضباط، شرکت در دوره‌های مهارتی، اردوها و برنامه‌های اجتماعی باید در اولویت خانواده‌ها قرار گیرد تا دانش‌آموزان بتوانند با آمادگی بیشتری وارد جامعه شوند.

وی با اشاره به اهمیت ارتباط بین نسلی گفت: صندلی کلاس درس یا نیمکت ورزشگاه‌ها می‌تواند محلی برای گفت‌وگوی نسل‌های مختلف باشد و این گفت‌وگوها زمینه‌ساز تداوم نهضت و انقلاب خواهد بود.

استاندار مرکزی افزود: دغدغه‌مند بودن جوانان نسبت به مسائل اجتماعی ضروری است و اگر این دغدغه‌ها حتی اشتباه باشد باز هم ارزشمند است زیرا پاسخ و راه‌حل آن در جامعه یافت می‌شود اما نبود دغدغه موجب بی‌تفاوتی و آسیب‌های جدی خواهد شد.

زندیه‌وکیلی، با بیان اینکه فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی باید توسعه یابد، تاکید کرد : موفقیت این مجموعه زمانی محقق می‌شود که شوراهای دانش‌آموزی در مدارس فعال باشند و فعالیت‌ها تنها در سطح مجلس دانش‌آموزی باقی نماند زیرا خروجی آن باید در کوچک‌ترین واحد یعنی کلاس درس اثرگذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: حجم زیادی از کارهای انجام‌نشده در حوزه دانش‌آموزی وجود دارد و هر اقدامی در این زمینه مفید و موثر خواهد بود.

استاندار مرکزی گفت دانش‌آموزانی که وارد این عرصه می‌شوند به سرعت نخبه خواهند شد، زیرا قابلیت‌های فردی آنان ارتقا می‌یابد و از سایر دانش‌آموزان متمایز می‌شوند.

زندیه وکیلی با یادآوری تجربه دهه ۶۰، اظهار کرد: در آن زمان حتی نوجوانان زیر ۱۴ سال در صندوق‌های رای مشارکت داشتند و مسئولیت‌هایی مشابه بزرگ‌ترها برعهده می‌گرفتند که هرچند ممکن بود خطاهایی رخ دهد اما همین تجربه موجب یادگیری و رشد آنان شد.

وی بیان کرد: بخشی از این اعتماد باید از سوی جامعه پذیرفته شود و بخشی دیگر نیازمند برنامه‌ریزی منسجم آموزش و پرورش است.

وی گفت: پرورش نباید با آموزش یا کنترل مفاهیم مذهبی اشتباه گرفته شود، زیرا عرصه‌ای وسیع‌تر دارد و از توانایی فرد در اداره امور شخصی آغاز می‌شود و تا حضور در اجتماع و دغدغه مسائل سیاسی و اجتماعی ادامه می‌یابد.

استاندار مرکزی افزود: در نظام‌های آموزشی کشورهای توسعه‌یافته پرورش شخصیت دانش‌آموزان پررنگ‌تر از آموزش صرف است و مسئولان آن کشورها دغدغه جدی در این حوزه دارند و توجه به نمره‌های درسی در اولویت دوم قرار می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی هم در این نشست گفت: تاکنون ۶ فرماندار، نشست‌های مرتبط با پیشگیری از بازماندگی از تحصیل را برگزار کرده‌اند.

عبدالرضا پیرحسینلو افزود: امید است با اجرای شیوه‌نامه‌های ابلاغی در یک ماه آینده تعداد بازماندگان از تحصیل کاهش یابد.

وی خاطر نشان کرد: تنها ۶ شهرداری گزارش مالی خود درباره سهم سه درصدی آموزش و پرورش از عوارض را ارسال کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: رسیدگی به مشکلات دانش‌آموزان استثنایی با مشارکت خیرین دنبال می‌شود.

پیرحسینلو افزود : مصوبه مربوط به حمایت مالی از دانش‌آموزان استثنایی ابلاغ شده و پیگیری‌ها ادامه دارد.

برچسب‌ها: