شناسهٔ خبر: 75823412 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

قسمت 16 سریال شغال (ویدائو)(کامل)(با حجم نیم رایگان)/ دانلود شغال قسمت شانزدهم/ قسمت 16 جدی

صاحب‌خبر -

دانلود قسمت شانزدهم سریال شغال 

 

https://upera.shop/ref/dtP3/cQ6vm0pp

کارگردان: بهرنگ توفیقی | ژانر: درام، خانوادگی، عاشقانه، معمایی | تاریخ انتشار: سال 1404

تعداد قسمت‌ها: … اپیزود | مدت زمان این قسمت: 50 دقیقه | کیفیت: BluRay

محصول ایران | ویژه نمایش خانگی | تهیه‌کننده: علی طلوعی

خلاصه داستان:
در قسمت شانزدهم سریال شغال، مهران پایا نقش اصلی پروژه نابودی خانواده کاویان را پیش می‌برد، آزاد دست به کار شده و به کشف حقیقت نزدیک‌تر می‌شود، در این میان فقط سیمین از همه جا بی‌خبر در تاریکی کامل قرار دارد…

بازیگران:

محمدمهدی سلطانی سروستانی، شبنم مقدمی، کامبیز دیرباز، امیرحسین فتحی، نورا محقق، علیرضا آرا، نسرین بابایی، مرجان شیرمحمدی، شهروز دل افکار، بهشاد شریفیان، علیرضا زمانی نسب، باربد بابایی، ایلیا کیوان، رضا رویگری، مهشید جوادی، محمد سوری، سولماز حسینی، مهرنوش مسعودیان، ارغوان شعبانی، راضیه دهقان، ابوالفضل عیوضی، مهرداد بهاءالدینی و…

 

قسمت شانزدهم سریال شغال

 

درباره سریال:
سریال شغال (Jackal Series) سریالی درام، خانوادگی، عاشقانه و معمایی به کارگردانی بهرنگ توفیقی، نویسندگی زامیاد سعدوندیان و تهیه‌کنندگی علی طلوعی در شبکه نمایش خانگی محصول سال 1404 است؛ از منظر دراماتیک، شغال بیش از هر چیز متکی بر تقابل‌های شخصیتی است؛ تقابل میان سکوت و فریاد، عشق و انتقام، قدرت و درماندگی؛ با این‌ حال، فیلمنامه در طراحی شخصیت‌ها گاه از کلیشه‌ها عبور نمی‌کند؛ مرد ثروتمند، زن مظلوم، عاشق عصبی و قربانی خاموش، در اغلب موارد با همان شمایل آشنا حضور دارند؛ با وجود این، بازی‌های کنترل‌شده‌ مهدی سلطانی و نسرین بابایی تا حدی از تخت بودن کاراکترها می‌کاهد و در لحظاتی حس واقعیت را بازمی‌گرداند؛ آنچه می‌توانست به تعمیق شخصیت‌ها کمک کند، پرداخت روانشناختی دقیق‌تر بود؛ ریشه‌یابی خشونت، ترس و احساس گناه در لایه‌های درونی شخصیت‌ها؛ سریال در این زمینه گام‌هایی برداشته اما هرگز به تحلیل روان‌کاوانه‌ای از تروما نمی‌رسد و به سطح واکنش‌های هیجانی بسنده می‌کند؛ از نظر بصری، توفیقی همچون آثار پیشینش، مهارت خود را در نورپردازی‌های تیره، ترکیب‌بندی قاب‌ها و فضاسازی شهری نشان می‌دهد؛ شغال در بیان تصویری خود واجد لحظاتی است که کیفیتی سینمایی دارند؛ استفاده از رنگ‌های سرد و فضاهای بسته، به خوبی اضطراب و فشار روانی شخصیت‌ها را منتقل می‌کند؛ بااین‌حال، تکرار برخی تمهیدات فرمی و قاب‌های مشابه، در ادامه از شدت تأثیرگذاری می‌کاهد؛ در لایه‌ زیرین، شغال تصویری از جامعه‌ای می‌سازد که در آن خشونت نهادینه شده است؛ هر کنش فردی، پژواکی اجتماعی دارد و هیچ‌کس از تبعات آن مصون نمی‌ماند؛ همه‌ شخصیت‌ها به نوعی قربانی‌اند، قربانی دروغ، سکوت، ترس یا طبقه؛ این نگاه، سریال را به سطحی از تراژدی اجتماعی نزدیک می‌کند که در آثار تلویزیونی ایرانی کمتر دیده می‌شود؛ شغال نه صرفا یک سریال جنایی است و نه یک ملودرام عاشقانه؛ این اثر تلاشی است برای بازنمایی فروپاشی اخلاق در جامعه‌ای که درگیر ترومای جمعی است؛ جامعه‌ای که در آن تجاوز، خیانت یا دروغ، نشانه‌های بیرونی بحرانی عمیق‌ترند: بحران معنا و اعتماد؛ اگرچه اثر در برخی بخش‌ها از انسجام ساختاری و عمق روانی کافی برخوردار نیست، اما جسارت آن در مواجهه با تابوهای فرهنگی و طرح مسئله‌ آبرو در بستر درام، آن را به یکی از مهم‌ترین تجربه‌های اخیر در سریال‌سازی اجتماعی ایران بدل می‌کند؛ سریال شغال از جمعه 10 مردادماه سال 1404 پخش خود را در شبکه نمایش خانگی آغاز کرد