به گزارش مرکز روابطعمومی و اطلاعرسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ امیر خسروی، رئیس مرکز بازرسی، نظارت مدیریتی و پاسخگویی به شکایات وزارت ارتباطات؛ مرکز بازرسی را «چشم بینای وزارتخانه» توصیف کرد؛ چشمی که مأموریت آن تنها نظارت یا گزارشدهی نیست، بلکه به صیانت از سلامت تصمیمگیریها، تقویت شفافیت و ارتقای پاسخگویی گره خورده است.
وی با تشریح رویکردهای نظارتی و ابتکارات جدید این وزارتخانه، مدیریت مؤثر تعارض منافع را یکی از الزامات اصلی در جلوگیری از بروز فساد اداری عنوان کرد.
او به مجموعه اقدامات وزارت ارتباطات در این حوزه اشاره کرد؛ اقداماتی همچون شناسایی موقعیتهای تعارض منافع در فرآیندهای اجرایی، تدوین دستورالعملها و شاخصهای نظارتی، آموزش و توانمندسازی مدیران و کارکنان در حوزه شفافیت، و راهاندازی سامانههای گزارشدهی و پایش تعارض منافع در دستگاههای اجرایی.
کامل داودی، رئیس مرکز بازرسی، ارتقای سلامت و فوریتهای اداری سازمان اداری و استخدامی کشور؛ در این نشست ضمن قدردانی از اقدامات وزارت ارتباطات، اجرای کامل برنامه اصلاح نظام اداری دولت چهاردهم بهویژه محور چهارم این برنامه را ضروری دانست و تأکید کرد دستگاهها باید بدون تعلل تکالیف ابلاغی را بهصورت عملیاتی دنبال کنند.
در ادامه نشست، نمایندگان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت ملی پست گزارشی از اقدامات و برنامههای خود در حوزه مدیریت تعارض منافع ارائه کردند.
همچنین در بخش پایانی، با توجه به ابلاغ «شیوهنامه اجرایی شناسایی و رفع گلوگاههای فسادخیز و مدیریت موقعیتهای تعارض منافع»، کارشناسان سازمان اداری و استخدامی کشور آموزشهای تکمیلی را ارائه کرده و به پرسشها و ابهامات دستگاهها درباره نحوه اجرای شیوهنامه پاسخ دادند.