شناسهٔ خبر: 75796934 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

۱۰ جایگزین پراید با قیمت کمتر از ۲۵۰ میلیون

با بودجه کمتر از ۲۵۰ میلیون تومان می‌توان سراغ خودروهایی همچون دوو سیلو، ماتیز و کیا ریو رفت

صاحب‌خبر -
تبلیغات

در بازه قیمت پایین‌تر از 250 میلیون تومان، پراید سلطان بازار است؛ کم‌خرج، پرتقاضا و همیشه آماده خرید و فروش. اما برای برخی‌ها رقبای سالخورده ژاپنی، آلمانی، کره‌ای و حتی ایرانی گزینه‌هایی جذاب‌تر از پراید هستند.

به گزارش اکو ایران، پراید همچنان کم‌خرج‌ترین، خوش‌فروش‌ترین و پرتقاضاترین خودرو بازار داخلی است. اما گزینه‌هایی قدیمی اما جذاب‌تر نیز وجود دارند. خودروهایی که سال‌ها پیش رقیب مستقیم پراید بودند و امروز، هرچند سالخورده و با مشکلات تأمین قطعه و خدمات، همچنان بهتر از پراید بهتر به حساب می‌آیند.

1. دوو سیلو 

دوو سیلو

موتور: 1.5 لیتری 4 سیلندر، انژکتوری

قدرت: 90 اسب بخار

گیربکس: 5 سرعته دستی

ویژگی‌ها: طراحی ساده اما مدرن‌تر از پراید، کابین جادار، ایمنی بهتر، سواری نرم‌تر و توانایی فنی بالاتر  نسبت به پراید

نقاط ضعف: استهلاک بالای قطعات برقی و کمیاب‌شدن لوازم یدکی

2. هوندا سیویک مدل 1992 

هوندا سیویک

موتور: 1.6 لیتری 16 سوپاپ VTEC

قدرت: 125 اسب بخار

گیربکس: دستی یا اتوماتیک

ویژگی‌ها: هندلینگ عالی، دوام بی‌نظیر موتور، کیفیت ساخت ژاپنی، بستری مناسب برای تیونینگ

نقاط ضعف: کمبود شدید قطعات بدنه و مکانیکی در بازار ایران

3. فولکس‌واگن گلف مدل 1992

فولکس‌واگن گلف

 موتور: 1.8 لیتری 4 سیلندر

قدرت: 90 تا 110 اسب بخار (بسته به تیپ)

گیربکس: دستی 5 سرعته

ویژگی‌ها: نماد هاچ‌بک آلمانی، فرمان‌پذیری عالی، دوام بدنه، کلاسیکی محبوب در تمام دنیا

نقاط ضعف: قیمت بالای قطعات مصرفی، مشکل در تامین ECU و سیستم برقی

4. هیوندای اکسل 

هیوندای اکسل

موتور: 1.5 لیتری

قدرت: 82 اسب بخار

گیربکس: دستی و اتوماتیک

ویژگی‌ها: اولین تجربه جهانی هیوندای در هاچ‌بک و سدان اقتصادی، کابین راحت‌تر از پراید.

نقاط ضعف: کیفیت ساخت پایین‌تر از ژاپنی‌ها، استهلاک بالا و احتمالا هیچ‌وقت موفق به فروش آن نشوید

5. دوو ماتیز

دوو ماتیز

موتور: 0.8 لیتری 3 سیلندر

قدرت: 51 اسب بخار

گیربکس: دستی 5 سرعته

ویژگی‌ها: مصرف سوخت بسیار پایین، ابعاد کوچک شهری، مانور عالی در ترافیک

نقاط ضعف: ضعف شدید در ایمنی و توان حرکتی، قطعات کمیاب و بسیار گران

6. کیا ریو 

کیا ریو

موتور: 1.5 لیتری 4 سیلندر

قدرت: 96 اسب بخار

گیربکس: دستی و اتوماتیک

ویژگی‌ها: فضای داخلی مناسب، شتاب بهتر از پراید، کیفیت سواری قابل قبول

نقاط ضعف:  قطعات و خدمات گران نسبت به پراید

7. فولکس گل 

فولکس گل

موتور: 1.8 لیتری 8 سوپاپ

قدرت: 95 اسب بخار

گیربکس: دستی 5 سرعته

ویژگی‌ها: ساخت برزیل، شتاب مناسب، سواری نرم‌تر از پراید.

نقاط ضعف: شبکه خدمات محدود، قطعات کمیاب و نسبتا گران

8. سمند 

سمند

موتور: 1.8 لیتری 8 سوپاپ (XU7) 

قدرت: 100  اسب بخار

گیربکس: 5 سرعته دستی

ویژگی‌ها: فضای داخلی بزرگ، ایمنی بهتر از پراید، محبوبیت در ناوگان تاکسیرانی تهران.

نقاط ضعف: استهلاک بالای موتور XU7، کیفیت متغیر مونتاژ

9. پژو 405 

پژو 405

موتور: 1.8 لیتری یا 2 لیتری 100 اسب بخار،105 اسب بخار

گیربکس: دستی 5 سرعته یا 4 سرعته اتوماتیک در نسخه‌های 2 لیتری

ویژگی‌ها: پرفروش‌ترین سدان دهه 70 و 80 ایران، سواری نرم، قطعات فراوان

نقاط ضعف: مصرف سوخت نسبتاً بالا، هزینه نگهداری بالا در مقایسه با پراید، مشکلات رادیاتور در نسخه‌های 1.8 لیتری

10. پیکان

پیکان

موتور: 1.6 لیتری 8 سوپاپ

قدرت: حدود 60 اسب بخار

گیربکس: دستی 4 یا 5 سرعته

ویژگی‌ها: تقریبا ارزان‌ترین خودروی ایرانی، قطعات فراوان، آشناترین خودرو برای تعمیرکاران

نقاط ضعف: فناوری بسیار قدیمی، ایمنی نزدیک به صفر، مصرف سوخت بالا، در بهترین حالت یک خودرو نوستالوژیک محسوب می‌شود تا گزینه‌ای برای  خرید.

تبلیغات

برچسب‌ها: