به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، هدف فروش خارجی کمپانی BYD برای سال 2025 بین 900 هزار تا 1 میلیون دستگاه تعیین شده است که و رقم جدید نشان دهنده یک افزایش چشمگیر نسبت به اعداد فعلی است. امروزه 20 درصد از فروش کلی BYD مربوط به بازار های خارج از چین است اما این عدد در سال 2024 فقط حدود 10 درصد بود.
در بحث جغرافیایی هم پیشبینی میشود که فروش خارجی BYD در سال 2025 به شکل مساوی بین اروپا، آمریکای شمالی و کشور های عضو اتحادیه ASEAN تقسیم شود که یعنی هر منطقه حدود یک سوم از کل فروش خارجی این شرکت را به خود اختصاص دهد.
موسسه Citi در گزارش خود به این موضوع اشاره میکند که هزینه های سرمایهای یا CapEx در 3 ماهه چهارم سال کاهش پیدا میکند و این روند در سال 2026 هم ادامه خواهد داشت چون ظرفیت تولید خودرو و باتری BYD به سطحی رسیده که میتواند پاسخگوی تقاضای بازار باشد.
برای درک بهتر باید گفت که اصطلاح CapEx یا هزینه های سرمایهای یعنی پولی که شرکت برای خرید، ساخت یا ارتقا دارایی های بزرگ و بلند مدت خود مثل کارخانه ها، ماشینآلات یا تحقیق و توسعه خرج میکند. این هزینه ها با مخارج روزمره مثل حقوق و برق متفاوت است و بیشتر برای رشد یا حفظ ظرفیت تولید صرف میشوند.
شرکت BYD هنوز هدف فروش کلی خود برای سال 2026 را رسما اعلام نکرده اما این کمپانی پیشبینی میکند که فروش سال 2025 حدود 4.6 میلیون دستگاه باشد که نسبت به ارزیابی اولیه 16 درصد کاهش را نشان میدهد. این برنامه نشان دهنده این است که BYD تلاش میکند همزمان با مدیریت فروش بازار داخل چین، صادرات بینالمللی خود را هم افزایش دهد.
∎