شناسهٔ خبر: 75787614 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

مدیر کتابفروشی کتاب‌باز، مطرح کرد؛

کتابفروشی‌ها حلقه ترویج کتابخوانی در هفته کتاب‌اند

مدیر کتابفروشی کتاب‌باز، گفت: در طول سال به بهانه‌های مختلف کوشش کردیم در ترویج کتابخوانی نقش داشته باشیم، ولی در «هفته کتاب» این تکاپو پررنگ‌تر می‌شود.

صاحب‌خبر -

اسماعیل شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا درباره فعالیت‌های این کتابفروشی به‌مناسبت سی‌وسومین دوره «هفته کتاب»، بیان‌کرد: با هماهنگی‌های انجام شده، هر روز در ۵ -۶ مدرسه نمایشگاه برگزار می‌شود تا کتاب را به مدارس ببریم و با تخفیف ۲۰ درصدی در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم. مقطع تحصیلی چهارم تا نهم را برای فروش کتاب در نظر گرفته‌ایم.

وی با این توضیح که برای دانش‌آموزان مقاطع اول تا سوم، خرید کتاب دشوار است، ادامه داد: لازم است آن‌ها همراه والدین به کتابفروشی بیایند چون گفتن درباره موضوع کتاب، برای این سنین دشوار است و باید در کمال صبوری کتاب را برای‌شان معرفی کرد تا بهترین انتخاب را داشته باشند. ضمن اینکه تنوع بیشتری از کتاب‌ها را در کتابفروشی می‌بینند و در کنار خانواده، کتابی که دوست دارند خریداری می‌کنند.

اسماعیلی، با بیان اینکه چهارمین دوره است که همزمان با «هفته کتاب» در مدارس، نمایشگاه برگزار می‌شود، افزود: ۱۰۰ تا ۲۰۰ عنوان کتاب با تنوع و موضوع مختلف به نمایش درمی‌آید. در بین کودکان اگر یک نفر کتابی بخرد و بپسندد به همکلاسی‌های خود معرفی می‌کند و تمام تعداد ارائه شده آن اثر در نمایشگاه به فروش می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه با ناشران معتبری همکاری داریم، گفت: ناشرانی همچون چشمه، قدیانی و شهر قلم، که کتاب‌هایی با محتوای درجه یک، چاپ و قیمت مناسب دارند. محتوای کتاب‌های انتخابی در سنین مختلف، مهارت‌های زندگی، یادگیری، آموزش، داستان‌های کهن ایرانی و ترجمه با تصویرگری‌های باکیفیت است؛ دانش‌آموزان با کتاب‌های مصور بیشتر ارتباط می‌گیرند.

کتابفروشی‌ها حلقه ترویج کتابخوانی در هفته کتاب‌اند

مدیرکتابفروشی کتاب‌باز، با بیان اینکه تخفیف مخاطب را به خرید ترغیب می‌کند، ادامه داد: با توجه به فقر کتابی که بابت خواندن و هزینه کردن وجود دارد، تلاش کردیم با تخفیف مناسب کتاب را به دست علاقه‌مندان برسانیم و یا حداقل مردم را به سمت خرید کتاب سوق دهیم.

شفیعی، درباره دیگر برنامه‌های کتابفروشی کتاب‌باز، همزمان با سی‌وسومین دوره «هفته کتاب»، بیان کرد: به باشگاه مشتریان که حدود ۸ هزار نفر عضو هستند پیام ارسال شده که در جریان قرار بگیرند به این مناسبت عناوین کتاب‌های و تعداد آن‌ها بیشتر شده، و با تخفیف مناسب مثلاً برای کتاب‌های عمومی بین ۱۵ تا ۲۰ درصد می‌توانند خرید داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه با فعالیت‌های مختلف سعی داریم مردم از خرید کتاب استقبال کنند، افزود: مثلاً برای اعضای ثابت علاوه‌بر کارت تخفیفی که دارند، اگر تا یک‌میلیون تومان خرید داشته باشند که به‌دلیل قیمت زیاد کتاب‌ها، معمولاً این اتفاق می‌افتد کتابفروشی یک کتاب به خریدار هدیه می‌دهد. یا تصمیم داریم فعالیتی با این محوریت داشته باشیم، مخاطب خلاصه‌ای از کتابی که خریداری شده را در حد یک دقیقه توضیح دهد؛ سپس استوری کند و کتابفروشی «کتاب‌باز» را تگ کند. از بین شرکت‌کنندگان به قید قرعه پنج خلاصه انتخاب می‌شود و بن خرید یک میلیونی به برگزیدگان هدیه می‌دهیم. در تمام طول سال به بهانه‌های مختلف کوشش کردیم در ترویج کتابخوانی نقش داشته باشیم، اما در «هفته کتاب» این تکاپو پُررنگ‌تر می‌شود.

اسماعیلی، با بیان اینکه نمایشگاه کتاب برای کتابفروشی آسیب‌زا و ضربه است، بیان کرد: همزمان با نمایشگاه کتاب ریزش شدید خریدار داریم چون برای خرید به نمایشگاه می‌روند. اما در نمایشگاه باید کتاب معرفی و مخاطب با کتاب آشنا شود و از فروشگاه‌های شهر خرید کند. با وجود سختی‌ها همواره تخفیف را مدنظر داشتیم. مسابقه فلسفه‌خوانی و کتابخوانی برگزار می‌کنیم. گاهی در شرایط نامناسب اقتصادی، وقت‌هایی بوده که از کار دلسرد شدیم اما در نهایت، کار ما همین است. توقع داریم از سوی دستگاه‌های متولی حمایت شویم و به کتابفروشی‌ها ازجمله «کتاب‌باز» سری بزنند.

برچسب‌ها: