به گزارش ایرنا، احمد قیومی روز سهشنبه در گفتوگویی اظهار کرد: در خطوط عادی در زمان پیک بین پنج تا ۲۰ دقیقه و در خطوط تندرو کمتر از یک دقیقه، شهروندان برای استفاده از خدمات اتوبوسرانی منتظر بمانند.
وی افزود: در برخی شهرکها و مناطق تازه احداث، خطوط اتوبوس ویژه برای دسترسی مردم به نخستین ایستگاه مترو تعریف شده است.
قیومی همچنین با اشاره به خدماترسانی ۴۰۰ دستگاه کارتخوان در ایستگاههای اتوبوسرانی تأکید کرد: با هوشمندسازی پرداختها، مشکلات مسافران در اتوبوسرانی بهزودی برطرف خواهد شد.
وی با اشاره به استمرار روند برقیسازی خطوط در جنوب پایتخت افزود: چهار خط اتوبوسرانی خطوط ۲۳۸ (شهرک رسالت – میدان محمدیه)، ۳۳۶ (مترو دولتآباد – میدان راهآهن)، ۲۴۳ (شهرک توحید – پایانه فیاضبخش) و ۴۱۷ (شهید سروری – پایانه فیاضبخش)
به ناوگان برقی مجهز شدهاند و عملکرد موفق آنها موجب افزایش رضایت شهروندان و کاهش محسوس آلایندگی در محدوده جنوبی شهر شده است.
قیومی یادآور شد: بر اساس برنامهریزی انجامشده، شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در نظر دارد با توسعه زیرساختهای شارژ و پشتیبانی فنی، خطوط برقی بیشتری را در مناطق جنوبی راهاندازی کند تا سهم ناوگان پاک در جابهجایی روزانه مسافران پایتخت بهصورت مستمر افزایش یابد.