مرتضی جمشیدی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم از مشهد با تأکید بر ضرورت توزیع عادلانه فضاهای پارک حاشیهای در معابر شهری مشهد اظهارکرد: مدیریت توقف در معابر به معنای ایجاد محدودیت نیست، بلکه تلاشی برای برقراری عدالت و نظم شهری است، پارک حاشیهای متعلق به همه شهروندان است و باید فرصت استفاده از آن به صورت عادلانه میان همه تقسیم شود.
وی افزود:طبق گزارش ششماهه ما ، 82 درصد از شهروندان مشهدی رفتار قانونمند در توقف خودرو داشتهاند و مدت توقف آنها کمتر از یک ساعت بوده است. این آمار نشان میدهد اکثریت مردم قانونمدارند و از طرح ، استقبال کردهاند.
جمشیدی با اشاره به تسهیلات پیشبینیشده در طرح مدیریت توقف افزود:نیمساعت نخست پارک برای همه رایگان است تا شهروندان بتوانند امور روزمره و کوتاهمدت خود را بدون دغدغه انجام دهندبنابراین هدف ما درآمدزایی نیست؛ بلکه ایجاد نظم، عدالت در استفاده از فضاهای عمومی و تسهیل تردد در معابر است.
مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد همچنین تأکید کرد: تنها درصد کمی از افراد که با طرح مخالفت دارند، سهم ناچیزی از کل کاربران معابر را تشکیل میدهند ،با این حال، مدیریت شهری همواره آماده شنیدن دیدگاهها و اصلاح فرآیندها در جهت منافع عمومی است اما نباید فراموش کرد که منافع جمعی شهر بر منافع فردی ارجحیت دارد.
وی خاطرنشان کرد:اجرای مدیریت هوشمند توقف، یکی از گامهای مؤثر در کاهش توقفهای دوبله، رفع گلوگاههای ترافیکی و بازگرداندن انضباط به معابر شهری است. این اقدام، بخشی از مسیر هوشمندسازی ترافیک و ارتقای کیفیت زندگی شهری در مشهد به شمار میرود.
جمشیدی با اشاره به اینکه مدیریت توقف در معابر به معنای ایجاد محدودیت نیست، بلکه تلاشی برای برقراری عدالت و نظم شهری است بنابراین پارک حاشیهای یا همان الیت متعلق به همه شهروندان است و باید فرصت استفاده از آن به صورت عادلانه میان همه تقسیم شود.
مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد تصریح کرد:خوشبختانه 65 درصد توقف زیر نیم ساعت نیز از اقدامات دیگر مردم مشهد در سطح شهر بوده همچنین سیاست دوره ششم مدیریت شهری نیز با نگاه رفع آشفتگی و به منظور ارائه خدمت مطلوب برای زائران و مجاوان نیز تاکید داشتند.
انتهای پیام/282