برند آکورا (Acura) زیرمجموعه شرکت خودروسازی «هوندا» ژاپن به شمار میآید که محصولات لوکستری را با فناوری هوندا اما با لوگوی انحصاری خود به بازار عرضه میکند. به عبارت بهتر این برند دقیقاً همان نقش «لکسوس» (برای شرکت تویوتا) و «اینفینیتی» (برای شرکت نیسان) و «جنسیس» را برای شرکت هیوندای ایفا میکند.
به گزارش ایران، طی چند دهه اخیر برند آکورا هرگز در ایران فعالیتی نداشت و برند شناخته شدهای نبود. اما حالا این خودروساز مطرح ژاپنی با مدل «اینتگرا» برای اولین بار به ایران میآید تا رقبایی همچون لکسوس و نیسان را به چالش بکشد.
اگر بخواهیم اینتگرا را در یک جمله تعریف کنیم باید بگوییم که همان «هوندا سیویک» است که کمی آرایش کرده! چهره ظاهری این خودرو بیشباهت به نسل قبلی محصولات هوندا نیست. از آنجا که بازار هدف اصلی این محصول، آمریکای شمالی خواهد بود، طراحان آکورا با حجم پردازی هنرمندانهای که روی پیکره این خودرو داشتهاند، از نسل نو اینتگرا یک لیفت بک عضلانی و باب میل آمریکاییها ساختهاند. چراغهای LED جلو و عقب به همراه جلوپنجره ۵ ضلعی و خروجی دوگانه اگزوز و رینگهای ۱۸ اینچی از جمله مهمترین عناصر طراحی این خودرو به شمار میآیند.
آکورا اینتگرا قرار است در دو نسخه بنزین سوز و هیبریدی عرضه شود که نسخه بنزین سوز مجهز به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲۰۰ اسب بخاری خواهد بود. در این خودرو از جعبه دنده ۶ سرعته دستی استفاده شده که انقلاب بزرگی در فناوری جعبه دندههای هوندا/آکورا به شمار میآید. نسل نو اینتگرا به سامانه کمک فنرهای تطبیقی (در حالات Comfort، Sport و Normal) و دیفرانسیل لغزش محدود مجهز بوده که میتواند بهبود کیفیت رانندگی این خودرو در فصل برف و سرما را به ارمغان آورد.
از جمله تجهیزات رفاهی و ایمنی این خودرو میتوان به مواردی مانند سیستم صوتی حرفهای ساخت برند «Krell»، نمایشگر ۹ اینچی لمسی، سامانه رانندگی بین خطوط، سامانه کروز کنترل هوشمند با قابلیت ترمز خودکار، سامانه روشن و خاموش کردن خودرو از راه دور، سنسور خوابآلودگی راننده، گرمکن فرمان، رادار ۳۶۰ درجه و صندلیهای برقی در هشت جهت مجهز به گرمکن و ماساژور اشاره کرد.
قیمت پایه اینتگرا در بازارهای جهانی از حدود ۳۴ هزار دلار آغاز میشود که این رقم در نسخه فول آپشن به ۴۰ هزار دلار میرسد. طبق اعلام آکورا این خودرو با گارانتی بیقید و شرط ۷ ساله به فروش خواهد رسید.