شناسهٔ خبر: 75690846 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایتنا | لینک خبر

گوگل دسترسی به حالت هوش مصنوعی در کروم موبایل را آسان‌تر می‌کند

گوگل با به‌روزرسانی مرورگر کروم، دسترسی به حالت هوش مصنوعی را برای کاربران موبایل آسان‌تر کرده است. این قابلیت با دکمه میان‌بر جدید و زبان‌های بیشتر در بیش از ۱۸۰ کشور گسترش یافته است.

صاحب‌خبر - گوگل روز چهارشنبه اعلام کرد که دسترسی کاربران به حالت هوش مصنوعی (AI Mode) در مرورگر کروم برای تلفن‌های همراه را تسهیل کرده است. بر اساس این به‌روزرسانی، کاربران می‌توانند مستقیماً از طریق یک دکمه میان‌بر اختصاصی جدید، در صفحه «تب جدید» زیر نوار جست‌وجو، به حالت هوش مصنوعی دسترسی پیدا کنند. این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد پرسش‌های پیچیده‌تری مطرح کرده و جست‌وجوهای عمیق‌تری انجام دهند.

به گزارش ایتنا و به نقل از تک کرانچ، به گفته گوگل، میان‌بر جدید حالت هوش مصنوعی از روز چهارشنبه در ایالات متحده فعال شده و به‌زودی در بیش از ۱۶۰ کشور و به زبان‌های مختلف از جمله هندی، اندونزیایی، ژاپنی، کره‌ای، پرتغالی و چند زبان دیگر نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.

به نظر می‌رسد گوگل امیدوار است با ساده‌تر کردن مسیر دسترسی به حالت هوش مصنوعی در تلفن‌های همراه، کاربران را به استفاده از این قابلیت به جای مراجعه به ابزارهای رقبا ترغیب کند.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که گوگل اخیراً دامنه دسترسی جهانی حالت هوش مصنوعی را گسترش داده و آن را در بیش از ۱۸۰ کشور فعال کرده است. این شرکت همچنین پشتیبانی از زبان‌های بیشتری از جمله هندی، اندونزیایی، ژاپنی، کره‌ای و پرتغالی برزیلی را به این قابلیت افزوده است.

گوگل نخستین بار در ماه مارس (اسفند) حالت هوش مصنوعی را برای رقابت با سرویس‌هایی مانند Perplexity AI و ChatGPT Search متعلق به شرکت OpenAI معرفی کرد. از آن زمان تاکنون، این غول فناوری به‌طور مستمر در حال به‌روزرسانی و توسعه قابلیت‌های این ابزار است.

روز گذشته نیز گوگل مجموعه‌ای از قابلیت‌های جدید مبتنی بر عاملیت را به حالت هوش مصنوعی افزوده است تا کاربران بتوانند از آن برای رزرو بلیت رویدادها، وقت‌های زیبایی و خدمات مرتبط با سلامت استفاده کنند. این ویژگی‌های عاملیت نخستین بار در ماه اوت (مرداد) و با امکان رزرو رستوران‌ها به این حالت افزوده شد.

افزون بر این، حالت هوش مصنوعی اخیراً قابلیت جدیدی با عنوان «Canvas» را ارائه کرده است که به کاربران کمک می‌کند برنامه‌های مطالعه طراحی کرده و اطلاعات خود را در جلسات متعدد در یک پنل جانبی سازماندهی کنند. همچنین کاربران می‌توانند از طریق Google Lens، درباره محتوای نمایش‌داده‌شده روی صفحه دسکتاپ خود پرسش‌های هوشمند مطرح کنند.