به گزارش میراث آریا، پروازهای هواپیمایی اتریش در مرحله نخست بهصورت محدود و در قالب چند پرواز هفتگی انجام میشود و در چارچوب برنامه توسعه پروازهای خاورمیانه این شرکت، احتمال افزایش تعداد پروازها در آینده نیز وجود دارد.
این شرکت یکی از معدود ایرلاینهای اروپایی است که در سالهای پیش از همهگیری کرونا نیز ارتباط مستقیم خود با ایران را حفظ کرده بود و حتی در دوران تحریمها بهعنوان حلقه ارتباطی مهم میان ایران و اروپا شناخته میشد.
در همین زمینه، بهتازگی رامین کاشفآذر سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با تایید این خبر، از مذاکرات با شرکت هواپیمایی لوفتهانزا خبر داد و گفت: به احتمال زیاد از اواسط آذرماه پروازهای تهران - فرانکفورت از سرگرفته خواهد شد.
در تازهترین تلاش شرکتهای هواپیمایی ایرانی، شرکت هواپیمای قشم برای افزایش مقاصد پروازی خود در برخی مسیرهای اروپایی در حال برنامهریزی است.
سیامند عبداللهزاده مدیرعامل این شرکت در همین زمینه گفت: قشمایر در مسیرهایی همچون مسقط (عمان)، بلاروس، کویت، تاجیکستان، پاکستان، کشورهای حاشیه خلیج فارس، همچنین برخی مسیرهای اروپایی در حال برنامهریزی است.
او ادامه داد: هرچند جنگ تحمیلی اخیر شرایط را برای مسیر اروپایی بدتر کرد، اما با انجام مذاکرات متعدد به دنبال کاهش مشکلات و برقراری مسیرها هستیم تا بتوانیم بیشترین خدمات را بگیریم.
عبدالله زاده در عین حال خاطرنشان کرد: این شرکت هواپیمایی از گذشته انجام پرواز به قشم و کیش را در برنامههای خود داشته و امروز در موضوع توسعه گردشگری و برقراری پروازها در جزایر جنوبی کشور با استفاده از هواپیماهای سبک نیز استقبال می کند.
عضو انجمن شرکتهای هواپیمایی با اشاره به جنگ تحمیلی ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی علیه کشورمان، اظهار کرد: در همین دوره که آسمان تهران و منطقه غرب کشور تعطیل بود و پروازی از این مناطق انجام نمیشد، قشمایر توانست در مدت ۴۸ ساعت پایه و اساس پروازی خود را از تهران به مشهد منتقل کند.
او بیان کرد: در این راستا پرواز مشهد به استانبول راهاندازی شد و توانستیم بسیاری از افراد که در استانبول باقی مانده بودند را به کشور بازگردانیم.
عبدالله زاده یادآور شد: همچنین در حوزه پروازهای داخلی، پروازهای مشهد- زاهدان و مشهد- گرگان را راه اندازی کردیم و به این ترتیب، حاشیه شرقی و جنوبی کشور را پوشش دادیم.
عضو انجمن شرکتهای هواپیمایی و مدیر عامل شرکت هواپیمایی قشم ایر در ادامه گفت: چرخه صنعت هواپیمایی کشور به طور دائم در حال حرکت است، اما وقتی با توقف مواجه میشود به درآمد و در نتیجه سود نمیرسد.
او افزود: در ایام جنگ تحمیلی ۱۲ روزه و تعطیلی پروازها، هر شرکت هواپیمایی با توجه به نوع هواپیما، پروازها و مقاصد پروازی خود با زیانهای متفاوتی مواجه شد. با این حال اغلب شرکتها، همچنین سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاهها در کنترل این موضوع هوشمندانه عمل کردند.
مدیرعامل قشمایر ادامه داد: برای بازگشت به عملیات پروازی نیز جلسات متعدد ایمنی و امنیتی برگزار و زیرساختهای امنیتی و راداری تقویت و با این تدابیر جلوی زیاندهی شرکتها گرفته شد.
او با بیان اینکه هنوز برخی ایرلاینها سوددهی لازم را ندارند، تاکید کرد: پس از ایام جنگ یک بسته حمایتی برای ایرلاینها تهیه و تدوین شد که به نظر می رسد زمانی می تواند کمک کننده باشد که کمیتههای تخصصی برای اجرایی کردن آنها تعریف شود.
عبدالله زاده، اصل تهیه و تخصیص این بستهها را مفید و کمککننده ارزیابی کرد، اما گفت: اگر بتوانیم روی اینکه این بستهها در چه شرایطی، به چه میزان و با توجه به نوع عملکرد ایرلاینهای دولتی یا خصوصی تخصیص یابد، کار کنیم، بهطور قطع اثربخشی بالاتری را شاهد خواهیم بود و این بستهها میتواند حمایتکننده آن ایرلاین باشد.
عضو انجمن شرکتهای هواپیمایی اضافه کرد: بر این اساس انتظار داریم یا بسته حمایتی مناسب تدوین شود، یا شرایط را برای شرکتها تسهیل کنند. حداقل میتوان با کاهش هزینههای فرودگاهی، هزینه سوخت، هزینه ناوبری و غیره به کمک شرکتها شتافت.
انتهای پیام/