
منصوری دوباره دستبهکار شد! اینبار سراغ بیامو M ۵ جدید رفته و آن را به یک سوپر سدان ۸۳۸ اسببخاری با طراحی تهاجمی، کاپوت فیبرکربنی و اگزوز سهگانه تبدیل کرده است.
منصوری مدتی از بازسازی رولزرویس و مرسدس بنز G کلاس دست کشیده و اکنون توجه خود را به بیامو M۵ جدید معطوف کرده است.
G۹۰ M۵ که اغلب بهدلیل وزن زیادش مورد انتقاد قرار میگرفت، با تبدیل به بیام و M۵ منصوری، خود را بهعنوان یک سوپر سدان جذاب اثبات کرده است.
بیامو M۵ منصوری به اندازه سایر مدلهای این شرکت تیونینگ آلمانی افراطی نیست. البته این تیونر مثل همیشه از قطعات فیبر کربنی فراوان استفاده کرده است و یک قاب جلوپنجره پایینی جدید و یک اسپلیتر جلوی برجسته روی M۵ نصب کرده، تا ظاهر تهاجمیتری به نمای جلو بدهد.
دراماتیکترین تغییر ایجادشده در کاپوت قابل مشاهده است. منصوری چند دریچه فیبر کربنی برجسته به مرکز کاپوت اضافه کرده است، درحالیکه بقیه قسمتها به رنگ بدنه هستند.

قاب آینههای فیبر کربنی، رکابهای جانبی جدید، جزئیات کربنی اضافی در اطراف خم هوفمایستر معروف بیامو و مجموعه چرخهای ۲۲ اینچی، تغییرات بیرونی را تکمیل میکنند.
اگزوز سهگانه برای جدیدترین بیام و M۵ منصوری
بحثبرانگیزترین بخش در طراحی این مدل اگزوزهای آن است. طراحان منصوری به وضوح با الهام از هوندا سیویک تایپ R سه لوله اگزوز را در مرکز سپر عقب قرار دادهاند.
درحالیکه ما اگزوزهای چهارگانه اصلی را ترجیح میدهیم، اما این طراحی حداقل بهتر از اگزوز عجیب و غریب M Performance موجود برای M۳ و M۴ به نظر میرسد.

پروژههای منصوری بدون تغییر در فضای داخلی معنا ندارند. این تیونر چرم آبی روشن را به صندلیها و قسمتهایی از پنلهای در اضافه کرده است که تضاد خوبی با چرم مشکی ایجاد میکند. این تغییر با وجود افراطی بودن، در مقایسه با سایر مدلهای منصوری عادی به نظر میرسد.
قدرت بیشتر
در حالت استاندارد، موتور ۴.۴ لیتری توئین توربو هیبریدی V۸ مدل G۹۰ M۵، توان ۷۱۷ اسب بخار و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتن متر تولید میکند. نسخه منصوری این ارقام را به ۸۳۸ اسب بخار و ۱۱۵۰ نیوتن متر افزایش میدهد.