به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، نشست خبری ایران جان با محوریت خراسان جنوبی، شامگاه دوشنبه دوازدهم آبان در اداره کل روابط عمومی سازمان صداوسیمااعلام گردید که طرح سریال شهید رئیسی از سوی صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی پیشنهاد شده است.
علیرضا کیخا رییس مرکز استانهای صداوسیما در این نشست گفت: استان خراسان جنوبی ظرفیتهای فراوانی در حوزههای مختلف دارد. بیش از نیمی از پدران علوم ایران از خراسان جنوبی هستند. مردم خراسان جنوبی مردمی کم توقع هستند که قلههای زیادی را فتح کردهاند.موفقیتهایی نتوانستیم آنها را روایت کنیم. شهید کاظمی که در جنگ دوازده روزه به شهادت رسیدند با افتخار از اهالی یکی از روستاهای خراسان جنوبی هستند و پدر و مادرشان همچنان در یکی از روستاهای این استان زندگی میکنند.این استان در حوزه کشاورزی استانی سرآمد است و اگر بخواهم نقدی درون گفتمانی به خودمان وارد کنم باید بگویم ما خیلی تهرانزده هستیم. همانقدر که لنز دوربینمان در تهران متمرکز شده، باید این لنز را آنقدر باز کنیم که تصویری دقیق از ایران داشته باشیم. هیچگاه تلاش نکردهام و معتقد نیستم ایران جان برای یک معاونت در صداوسیما است.
وی افزود: امروز میبینم در هیئت دولت هم ایران جان نقل محافل شده است و شهردار تهران هم پیشنهاد دادند که تهران جان را برگزار کنیم و گفتم اگر منظور کل استان باشد حتما تهران جان خواهیم داشت. برای خراسان جنوبی دو ابتکار خوب که در استانهای دیگر نبود، وجود دارد. یکی از آنها رویداد فضای مجازی است که در این استان برگزار میشود.
وی افزود: آمار نشان میدهد در قالب طرح ایران جان در استان خوزستان حدود ۴۹ درصد مخاطب، بعد ایلام حدود ۵۳ درصد، اصفهان حدود ۶۵ درصد و فارس حدود ۶۲ درصد مخاطب داشتیم و در استانها میزان رضایت هم بالا بود. پیشتر ۶۳ یا ۶۴ درصد از مردم ایران اعلام کرده بودند ما خودمان را در رسانه ملی ندیدیم و امروز دارند خود را در تلویزیون میبینند.
علیرضا آیینهدار مدیرکل مرکز صداوسیمای خراسان جنوبی نیز اظهار کرد: «ایران جان» یک رویداد مردمی است. ۱۴ گروه مردمی در جریان تولیدات رسانه ای قرار داشتند. ۴۳ گروه هم سوژههایشان را معرفی کردند. ۹ شورای اندیشهورزی تشکیل شد. این برنامه مهم رسانه ملی دو تفاوت دارد. یک اینکه براساس سند تحول دارد تولید وپخش می شود و دیگر اینکه نقطه شروع در استان است و در کشور ضریب میخورد. گروههای دانش آموزی و دانشجویی و روستایی دخیل هستند.از تولیدات مردمی استفاده خواهیم کرد. لوکیشنهای برنامهها در نقاط گردشگری و جناب اجرا خواهد شد. توجه به هویت و نمادهای دینی و انقلابی در محوریت هستند.۹۵ جلسه تعاملی و قرارگاهی داشتیم. ۱۷۳۳ اثر در ساختار های مختلف تولید شده است.۷۵۰ اثر رادیویی، ۱۶۵ مورد محتوا برای فضای مجازی و ۵۰ میان برنامه برای پخش از شبکه های خبر یک و دو توجه ویژهای به بسته های سرمایهگذاری شده است. همچنین ۱۴ برنامه گفتگومحور تدارک دیده شده است.
انتهای پیام/