شناسهٔ خبر: 75618881 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس کل بیمه مرکزی: پرداخت به‌موقع خسارت‌ها اصل مهم در مشتری‌مداری شرکت‌های بیمه است

ساری - ایرنا - رئیس کل بیمه مرکزی با بیان این که، جذابیت های سرمایه گذاری در صنعت بیمه باید برای فعالان اقتصادی تشریح شود، گفت: پرداخت به‌موقع خسارت‌ها اصل مهم در مشتری‌مداری شرکت های بیمه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، پرویز خوشکلام خسروشاهی شامگاه شنبه در جمع مدیران و کارکنان شرکت های بیمه در بابلسر اظهار کرد: جذابیت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت بیمه در شرایط تورمی برای فعالان اقتصادی تشریح شود.

وی گفت: سرمایه‌گذاران باید به این باور برسند که سرمایه‌گذاری در صنعت بیمه به اندازه مجموعه‌های دیگر و حتی بیشتر از آن سودآور است و بدون تردید در این حوزه ورود بیشتری خواهند کرد.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به این مطلب که در همه جای دنیا چهار مجموعه بانک، بورس، صندوق‌های تأمین مالی و شرکت‌های بیمه، محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شوند، اظهار کرد: اگر سرمایه‌گذاران به این باور برسند که سرمایه‌گذاری در صنعت بیمه به اندازه مجموعه‌های دیگر و حتی بیشتر از آن سودآور است بدون تردید به این حوزه ورود بیشتری خواهند کرد.

خوشکلام خسروشاهی تصریح کرد: با مدیریت ریسک و کنترل پرتفوی می‌توان توانگری مالی شرکت‌های بیمه را تضمین کرد چرا که جذب پرتفوی بالا لزوماً به مفهوم توانمندی یک شرکت بیمه نیست.

وی افزود:جذب پرتفوی بالا صرفا به معنی قول دادن و تعهد کردن بیشتر است که اگر با توان ایفای تعهدات و نقدینگی کافی ملازم نباشد به ناترازی منتهی خواهد شد.

رئیس شورای عالی بیمه با تقدیر از فعالیت صادقانه و مبتنی بر قانونمداری فعالان صنعت بیمه استان مازندران، تصریح کرد: بیمه مرکزی از عملکرد شرکت‌هایی حمایت می‌کند که حقوق بیمه‌گذاران را به خوبی و طبق مفاد بیمه نامه ها رعایت کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی: پرداخت به‌موقع خسارت‌ها اصل مهم در مشتری‌مداری شرکت‌های بیمه است

خوش کلام خسرو شاهی با بیان این مطلب که بیمه مرکزی باید پشتیبان مردم باشد تا آنان با خیال راحت اقدام به خرید بیمه کنندو نتیجه آن حمایت از بیمه گران حرفه ای و افزایش پوشش های بیمه خواهد بود، اظهار کرد: در این دیدارها در خصوص مواردی نظیر چون صیانت از حقوق بیمه‌گذاران، پرهیز از رقابت ناسالم، همگانی‌سازی فرهنگ بیمه، پرداخت به موقع خسارت و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود در استان، بحث و تبادل نظر به عمل می آید.

در سفر رئیس کل بیمه مرکزی به استان مازندران از نزدیک با مسائل، مشکلات و دیدگاه‌های خانواده صنعت بیمه این استان آشنا شد.

خوشکلام خسرو شاهی و هیأت همراه در دیدارهای جداگانه با مدیران و کارکنان شرکت‌های بیمه تجارت نو، ملت، دی، تعاون، ما، کوثر، حکمت صبا و همچنین صندوق تأمین خسارت‌های بدنی در خصوص موضوعات روز صنعت بیمه به بحث و گفت‌وگو پرداخت.