هیئتمدیره انجمن صنفی مدیران مطبوعات و رسانههای قم پنجشنبه ۸ آبان ماه در این دیدار صمیمی با دکتر محمدرضا سوقندی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، حجت الاسلام علی اسماعیلیان معاونت مطبوعات و رسانه و علی مسگری مشاور این اداره کل به گفتوگو و تبادل نظر پرداختند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در این نشست گفت: برخی دستورالعمل و آییننامههای شورای فرهنگ عمومی با مطبوعات ارتباط تنگاتنگ دارد و میتواند حضور رسانهها را در شورای فرهنگ عمومی توجیه نماید تا این شورا با ارتباط با اصحاب رسانه، موضوعات متنوع جامعه را به بحث و تبادل نظر بگذارد.
اعلام آمادگی برای همکاری ارشاد با انجمن صنفی
دکتر محمدرضا سوقندی با بیان اینکه قم یکی از شهرهای بسیار مهم در کشور محسوب میشود و جهان آن را به عنوان پایگاه انقلاب میشناسد، افزود: قم باید در تمام عرصهها در تراز انقلاب اسلامی باشد، رسانههای این استان نیز باید فوقالعاده بدرخشند. هر خبر و مطلبی که در استان قم منتشر میشود در صورتی که قوی و کارآمد باشد میتواند مایه مباهات باشد و اگر مطالب و اطلاعاتی هم که منتشر میشود ضعیف و سبک باشد، میتواند مایه سرشکستگی تلقی شود.
وی با اشاره به اینکه هر چیزی باید در جای خود باشد و از مغزها و اندیشهها و از افراد شناختهشده و کارآمد باید استفاده کرد، گفت: ما باید در تمام عرصهها از جمله در حوزه رسانه از افراد توانمند، کارآمد، مدیر و مدبر استفاده کنیم و باید از شایستگان و نیروهای توانمند و متنفذ به نحو صحیح استفاده کنیم.
وی در پایان با اشاره به درخواستها و پیشنهادات رئیس و اعضای هیئتمدیره انجمن گفت: این اداره آمادگی دارد در راستای بهبود و ارتقای جایگاه رسانههای استان از همه ظرفیتهای خود در جهت تحقق پیشنهادات مطرح شده استفاده نماید.
تدوین برنامه یک ساله انجمن صنفی مدیران رسانههای قم
در ابتدای این نشست مرتضی داستانی، رییس هیئتمدیره انجمن صنفی مدیران مطبوعات و رسانههای استان قم گزارشی از انتخابات دوره دوم این تشکل صنفی ارائه کرد و گفت: برای جلوگیری از روزمرگی، در اولین اقدام پیش از انتخابات با همکاری دوستان، برنامه یکساله انجمن تا پایان سال به عنوان چراغ راه تدوین و به تصویب هیئتمدیره رسید تا براساس برنامه، فعالیتهای خود را پیش ببریم.
وی افزود: امروز رسانههای استان قم در بعد اقتصادی و نیروی متخصص بهویژه خبرنگار با چالشهای جدی مواجه هستند که باید در اسرع وقت با برنامهریزی نسبت به تربیت خبرنگاران مجرب و ایجاد سازوکارهای اقتصادی عملیاتی، این چالشها را رفع نماییم و تأخیر در این مسیر، رسانهها را با مشکلات عدیدهتری مواجه خواهد کرد.
داستانی در پایان گفت: این انجمن با ظرفیتهایی که دارد درصدد تقویت رسانهها در بعد اقتصادی، آموزشی و رفاهی است.
∎
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در این نشست گفت: برخی دستورالعمل و آییننامههای شورای فرهنگ عمومی با مطبوعات ارتباط تنگاتنگ دارد و میتواند حضور رسانهها را در شورای فرهنگ عمومی توجیه نماید تا این شورا با ارتباط با اصحاب رسانه، موضوعات متنوع جامعه را به بحث و تبادل نظر بگذارد.
اعلام آمادگی برای همکاری ارشاد با انجمن صنفی
دکتر محمدرضا سوقندی با بیان اینکه قم یکی از شهرهای بسیار مهم در کشور محسوب میشود و جهان آن را به عنوان پایگاه انقلاب میشناسد، افزود: قم باید در تمام عرصهها در تراز انقلاب اسلامی باشد، رسانههای این استان نیز باید فوقالعاده بدرخشند. هر خبر و مطلبی که در استان قم منتشر میشود در صورتی که قوی و کارآمد باشد میتواند مایه مباهات باشد و اگر مطالب و اطلاعاتی هم که منتشر میشود ضعیف و سبک باشد، میتواند مایه سرشکستگی تلقی شود.
وی با اشاره به اینکه هر چیزی باید در جای خود باشد و از مغزها و اندیشهها و از افراد شناختهشده و کارآمد باید استفاده کرد، گفت: ما باید در تمام عرصهها از جمله در حوزه رسانه از افراد توانمند، کارآمد، مدیر و مدبر استفاده کنیم و باید از شایستگان و نیروهای توانمند و متنفذ به نحو صحیح استفاده کنیم.
وی در پایان با اشاره به درخواستها و پیشنهادات رئیس و اعضای هیئتمدیره انجمن گفت: این اداره آمادگی دارد در راستای بهبود و ارتقای جایگاه رسانههای استان از همه ظرفیتهای خود در جهت تحقق پیشنهادات مطرح شده استفاده نماید.
تدوین برنامه یک ساله انجمن صنفی مدیران رسانههای قم
در ابتدای این نشست مرتضی داستانی، رییس هیئتمدیره انجمن صنفی مدیران مطبوعات و رسانههای استان قم گزارشی از انتخابات دوره دوم این تشکل صنفی ارائه کرد و گفت: برای جلوگیری از روزمرگی، در اولین اقدام پیش از انتخابات با همکاری دوستان، برنامه یکساله انجمن تا پایان سال به عنوان چراغ راه تدوین و به تصویب هیئتمدیره رسید تا براساس برنامه، فعالیتهای خود را پیش ببریم.
وی افزود: امروز رسانههای استان قم در بعد اقتصادی و نیروی متخصص بهویژه خبرنگار با چالشهای جدی مواجه هستند که باید در اسرع وقت با برنامهریزی نسبت به تربیت خبرنگاران مجرب و ایجاد سازوکارهای اقتصادی عملیاتی، این چالشها را رفع نماییم و تأخیر در این مسیر، رسانهها را با مشکلات عدیدهتری مواجه خواهد کرد.
داستانی در پایان گفت: این انجمن با ظرفیتهایی که دارد درصدد تقویت رسانهها در بعد اقتصادی، آموزشی و رفاهی است.