به گزارش گروه رسانهای شرق،
تحولات جهانی در حوزه نرمافزارهای سازمانی، بهویژه رشد راهکارهای مبتنی بر هوش مصنوعی و تحلیل داده، موجب شده است مدلهای قدیمی کسبوکار پاسخگوی نیازهای روز سازمانها نباشد. چارگون نیز در مسیر حرکت به سمت راهکارهای هوشمند، تصمیم گرفته است مدل ارتباطی و فلسفه خود با سازمانها و نقش فناوری در خدماتش را بازآفرینی کند، تغییری بر اساس بر «همدلی» و «شنیدن فعالانه».
بر همین اساس چارگون، شرکت قدیمی و پیشرو در حوزهی نرمافزارهای سازمانی، از بند جدید خود رونمایی کرد. این تغییر با هدف تحول نگرش سازمان از یک شرکت تولیدکنندهی نرمافزار به «همراهی توانمندساز برای کسبوکارها و انسانها» انجام شده است.
در مراسم رونمایی از هویت برند جدید «چارگون»، مدیران این شرکت با تأکید بر نقش فناوریهای نوین در توانمندسازی سرمایه انسانی سازمانها، از تغییر نگاه این مجموعه نسبت به تولید نرمافزار سازمانی سخن گفتند. چارگون که بیش از ۲۷ سال در صنعت نرمافزارهای سازمانی ایران فعالیت دارد، امروز خود را نه صرفاً یک تولیدکننده نرمافزار، بلکه شریک تحول دیجیتال کسبوکارها معرفی میکند.
شاهین طبری رئیس هئیت مدیره چارگون در مراسم رونمایی از برند جدید چارگون گفت: «ما مجموعهای از نیروی انسانی هستیم که تلاش میکنیم مجموعهای دیگر از نیروی انسانی را توانمند کنیم. این یک ارتباط انسان به انسان( اچ2اچ)است نه صرفا کسبوکار( بی 2بی)».

طبری در ادامه اعلام کرد: « وقتی با همدلی نگاه میکنی، خروجی دیگر یک ابزار نیست؛ ادامه خود انسان است.»
به گفته او نقطهعطف جدید چارگون از زمانی شکل گرفت که سازمانها نیازمند فراتر رفتن از مدیریت داده و فرآیندها شدند؛ نیازی که به ارتباط مؤثرتر میان انسان، فناوری و تصمیمگیریهای مبتنی بر داده میانجامد. در همین راستا، «همدلی با کاربر» به عنوان محور اصلی طراحی محصولات جدید چارگون معرفی شد، مفهومی که تأکید دارد نرمافزار باید تجربه انسانی کارکنان را بهبود دهد، نه اینکه صرفاً ابزاری برای اجرای دستورالعملها باشد.
در این رویداد همچنین اعلام شد چارگون با توسعه پلتفرمهای یکپارچه، تلاش دارد خدمات متنوعتری را برای سازمانها فراهم کند و با رویکرد مشارکتی، امکان اتصال سرویسهای سایر شرکتهای فناوری را نیز ایجاد نماید. این راهبرد با هدف ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای کاربر نهایی و توسعه اکوسیستم نرمافزار سازمانی پیگیری میشود.
فرزاد رحمانی، مدیرعامل چارگون، این حرکت را همراستا با تغییر جهانی مفهوم «محصول» دانست و تاکید کرد: «شرکتهای بزرگ دنیا در حال ساخت پلتفرم هستند. تعریف محصول عوض شده است و حالا دیگر تجربه مهمتر است.»

او با تاکید بر تغییر در نوع رابطه با مشتریان که از پشتیبانی مشتری به موفقیت مشتری رسیدهاست، استراتژی چارگون در برابر تغییرات را ایجاد تجربه نوآورانه و دلنشین برای کاربران خلق، ایجاد زیست بوم کلان و تقویت رابطه با مشتریان دانست و در ادامه گفت: «وقتی از درون مدلهای ذهنی، ساختار و رویکردمان را تغییر میدهیم، طبیعی است که ظاهرمان نیز باید بازتابی از این تغییر باشد. به همین دلیل تصمیم بر نوسازی هویت بصری و برند گرفتیم.»
محور مهم دیگر سخنرانیها، نقش هوش مصنوعی در آینده محصولات سازمانی بود.
مدیران چارگون با اشاره به نیاز کسبوکارها به تصمیمسازی هوشمند، تأکید کردند که «هوش مصنوعی سازمانی» باید بر پایه دادههای داخلی و محرمانه هر سازمان توسعه یابد؛ موضوعی که ضمن حفظ امنیت اطلاعات، زمینه ارائه پیشنهادهای دقیق و شخصیسازیشده را فراهم میکند. دغدغهای که بزرگترین مانع بر سر راه استفاده از مدلهای هوش مصنوعی عمومی در محیطهای کسبوکار است. برای تحقق این هدف، چارگون و شرکت ارتباطات زیرساخت بر توسعه بسترهای پردازشی امن داخل کشور تمرکز کردهاند.
سرور رضایی، عضو هیاتمدیره چارگون، با اشاره به تحول در ساختار نرمافزارها و نگاه انسانی به دادهها گفت: «ما در طول سالها یاد گرفتیم که نرمافزار فقط برای کنترل نیست، بلکه برای اعتماد و رشد است. او در ادامه با اشاره به مفهوم «اکوسیستم» در استراتژی جدید شرکت گفت: «اکوسیستمی که در حال شکلگیری است، به ما کمک میکند نوآوری، خلاقیت و خدمات را در کنار سازمانهای مشتری قرار دهیم. هدف این است که از پشتیبانی صرف عبور کنیم و به سمت موفقیت مشترک حرکت کنیم؛ یعنی استراتژی ما از کاست به ساکسس تغییر کند.»

در نوسازی معماری برند نیز تجدیدنظرهای مهمی انجام گرفته است. چارگون بهعنوان برند اصلی و حامل اعتبار سازمانی در رأس قرار میگیرد و محصولات و کسبوکارهای زیرمجموعه همچون آواک و دیدگاه، در جایگاه برندهای راهبردی تعریف شدهاند. بر این اساس، ورود به برخی بازارهای تخصصی نیز از طریق برندهایی مستقل دنبال میشود تا هم آزادی عمل تجاری حفظ و هم انسجام برند مادر برقرار بماند.
آرین اوهانیان، مشاور برندینگ و برندپرداز چارگون، توضیح داد شخصیت برند چارگون بر دو قسمت اصلی «دقیق (Precise)» و «مدرن» بنا شده است. لوگوی جدید چارگون که از چهار دایره با اندازههای مختلف در یک قالب مربعی تشکیل شده، مفاهیم متعددی را در خود جای داده است آرین اوهانیان در ادامه توضیح داد:« لوگو از چهار نقطه در تایپوگرافی فارسی و چهار شکل دایرهای در نوشتار انگلیسی کلمه «چارگون» گرفته شده که به چهار طیف مشتریان این شرکت (سازمانهای کوچک، متوسط، بزرگ و نوپا) اشاره دارد». دایره در این لوگو نمادی از یکپارچگی و جامعیتی که چارگون در اکوسیستم جدید خود به دنبال آن است.

تحول و تغییر برند در چارگون بهعنوان پروژهای کوتاهمدت در نظر گرفته نشدهاست. این فرآیند بهتدریج و با مشارکت همه اجزای اکوسیستم فناوری پیش خواهد رفت. به گفته مدیران شرکت، این تغییر تنها ظاهری نیست بلکه نقطه شروع آیندهای است که در آن تجربه کاربری و نقش انسان در مرکز فناوری قرار دارد.
آخرین اخبار فناوری را از طریق این لینک پیگیری کنید.