استودیو Halo اعلام کرد که بازی Halo: Campaign Evolved فاقد بخش چندنفره رقابتی (PvP) خواهد بود.
دیمون کان، تهیهکننده اجرایی بازی، در گفتوگویی که Windows Central منتشر کرد، توضیح داد هدف تیم جایگزینکردن بازی اصلی نبوده و قرار است اثری همسطح با نسخه کلاسیک ارائه شود. او تاکید کرد:
ما قصد نداریم شاهکار نسخه اصلی را جایگزین کنیم. قصد داریم با ابزارها و انرژی جدید، رویکردی تازه به برخی بخشها داشته باشیم اما میراث بازی را نیز حفظ کنیم.
برخلاف نسخههای قبلی که بخش چندنفره یکی از ویژگیهای اصلی آنها بهشمار میرفت، Halo: Campaign Evolved تمرکز خود را روی کمپین داستانی و حالت همکاری چهارنفره قرار داده است. این عنوان از قابلیت کراسپلی و پیشرفت مشترک بین پلتفرمها پشتیبانی میکند و برای نخستین بار شاهد حضور بازی Halo بر روی پلیاستیشن خواهیم بود.
دیمون کان همچنین افزود:
این بازی فقط تجربه تکنفره نیست بلکه بازیکنان میتوانند داستان را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. Halo همیشه درباره اتصال، حس جامعه و روایت مشترک داستان بوده است و ما باور داریم با این نسخه جدید این تجربه را به بهترین شکل ارائه میکنیم.
بازی Halo: Campaign Evolved بهنوعی نسخه بازسازیشده است و سازندگان احتمالا منابع خود را برای پروژه اصلی بعدی نگه داشتهاند. با این حال غیبت بخش PvP این نگرانی را ایجاد کرده که کاربران پلیاستیشن برای اولین بار یکی از مهمترین بخشهای سری Halo را تجربه نمیکنند.
بازی Halo: Campaign Evolved قرار است در سال ۲۰۲۶ (۱۴۰۵) برای پلیاستیشن ۵، ایکسباکس سری ایکس/اس و پیسی منتشر شود. این بازی با موتور Unreal Engine 5 توسعه مییابد و کد اصلی بازی هم حفظ خواهد شد. همچنین بیش از ۱۳ دقیقه گیمپلی از ماموریت The Silent Cartographer منتشر شده است.
∎