به گزارش مفدا شیراز، دکتر محمدرضا سمائی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در گفتوگو با خبرنگار مفدا، ضمن خوشآمدگویی به دانشجویان نو ورود گفت: هدف اصلی برگزاری طرح «رویش ۱۴۰۴» ایجاد فضایی برای آشنایی دانشجویان با ساختار، ظرفیتها و امکانات علمی و فرهنگی دانشگاه است و زمینهای برای ارتقای مهارتهای اجتماعی، خودباوری و مشارکت فعال دانشجویان فراهم میآورد.
وی افزود: در این دوره، دانشجویان محور برنامهریزی هستند و تمرکز ویژهای بر فعالیتهای کانونها، انجمنهای علمی، کمیته تحقیقات و سایر ظرفیتهای فرهنگی دانشگاه شده است تا تجربهای عملی، خلاقانه و مشارکتی برای آنها شکل گیرد و مهارتهای لازم برای حضور موفق در فضای دانشگاهی و حرفهای تقویت شود.
سمائی همچنین اهداف اصلی این طرح را آشنایی دانشجویان با امکانات و اساتید دانشکدهها، معرفی واحدها و کانونهای فرهنگی، تقویت تعامل میان دانشجویان و ایجاد بستری برای پرورش هویت علمی و فرهنگی دانشجویی عنوان کرد و افزود: طرح رویش نقش مهمی در ارتقای همدلی، انگیزه علمی و تعلق خاطر دانشجویان به محیط دانشگاه ایفا میکند.
طرح فرهنگی «رویش ۱۴۰۴» از جمعه دوم آبان ماه آغاز و تا یکشنبه چهارم آبان ماه ادامه خواهد داشت و شامل مراسم افتتاحیه، کارگاههای آموزشی، برنامههای گردشگری، برپایی غرفههای فرهنگی، هنری و دانشجویی و بازدید از دانشکدهها است. بر اساس آمار سازمان سنجش، ۹۲۸ نفر در نیمسال اول ۱۴۰۴ در این دانشگاه پذیرفته شدهاند که برنامهها به صورت نوبتی برای دو گروه برگزار خواهد شد.
این مقام مسؤول در توصیهای به دانشجویان نو ورود تأکید کرد: دانشجویان نباید تنها به تحصیل در رشته خود اکتفا کنند، بلکه با مشارکت فعال در فعالیتهای فرهنگی و فوق برنامه، تعامل با دیگران و همکاری با کانونها و تشکلهای دانشگاه، میتوانند به رشد شخصیت اجتماعی و علمی خود کمک کرده و تجربه دانشجویی خود را غنی کنند.
وی در پایان ضمن تبریک به دانشجویان برای قبولی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، برای آنها آرزوی موفقیت کرد و افزود: امیدواریم دانشجویان بتوانند با بهرهگیری از فرصتهای دانشگاه، در آینده نقش مؤثری در پیشرفت علمی، فرهنگی و اجتماعی کشور ایفا کنند.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به اختتامیه این طرح اشاره کرد و گفت: اختتامیه با برنامههای ویژه و شگفتانههای متنوع، تجربهای بینظیر و بهیادماندنی برای دانشجویان خواهد بود که انگیزه و تعلق خاطر آنان به محیط دانشگاه را بیش از پیش تقویت میکند.