شناسهٔ خبر: 75445303 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

ماموستا مدرسی؛ نماد وحدت و تربیت دینی در کردستان

در جریان سفر دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور به کردستان، نقش برجسته ماموستا محمود مدرسی در تقویت وحدت اسلامی و تربیت نسل جوان مورد تجلیل قرار گرفت.

صاحب‌خبر -
به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، در روزگاری که جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری نیازمند هم‌افزایی و همدلی میان مذاهب است، حضور چهره‌هایی چون ماموستا محمود مدرسی در مناطق مرزی کشور، نه‌تنها مایه دلگرمی بلکه الگویی روشن برای وحدت و تربیت دینی به‌شمار می‌رود.

سفر حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی غلامعلی به روستای نگل در استان کردستان، فرصتی شد تا از خدمات علمی، فرهنگی و اجتماعی این عالم برجسته اهل سنت تقدیر شود و بر ضرورت تقویت زیرساخت‌های آموزشی در مناطق مذهبی تأکید شود.
 
دیدار با ماموستا مدرسی؛ تجلیل از خدمات وحدت‌آفرین
 
حجت‌الاسلام و المسلمین غلامعلی، دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور، در دومین روز سفر خود به کردستان با حضور در روستای نگل، ضمن دیدار با امام جمعه این منطقه، ماموستا محمود مدرسی، از نقش مؤثر وی در ترویج آموزه‌های اسلامی و حفظ وحدت میان مذاهب تقدیر کرد.

وی ماموستا مدرسی را نمونه‌ای از علمای متعهد دانست که با بصیرت، تقوا و دانش دینی، توانسته‌اند در میان جوانان روحیه دین‌مداری و اخلاق اسلامی را گسترش دهند.

غلامعلی با اشاره به جایگاه برجسته علمای اهل سنت در کردستان، تأکید کرد که این روحانیون همواره در کنار علمای شیعه، در مسیر پاسداری از ارزش‌های اسلامی و تقویت بنیان‌های اعتقادی جامعه نقش‌آفرینی کرده‌اند.

وی افزود: استمرار فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی این علما، زمینه‌ساز تربیت نسل جدیدی از طلاب آگاه و متعهد خواهد بود.

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور، حضور فعال روحانیون در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی را یکی از ارکان انسجام جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: علمای اهل سنت با روشنگری در مسائل دینی، مانع از نفوذ جریان‌های انحرافی و تفرقه‌افکن می‌شوند.

وی کردستان را استانی وحدت‌محور خواند و عملکرد علمای آن را الگویی برای همزیستی دینی در سطح ملی معرفی کرد.

غلامعلی همچنین از تلاش‌های شورای برنامه‌ریزی برای توانمندسازی مدارس علوم دینی اهل سنت خبر داد و گفت: با همکاری مراکز علمی، برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی در حال توسعه است.

وی در پایان، از خدمات ماموستا مدرسی در تربیت نسل جوان و حفظ وحدت اسلامی قدردانی کرد و حمایت از چنین چهره‌هایی را وظیفه‌ای دینی و ملی دانست.

 نگل؛ میراث قرآنی و کانون پرورش علما

ماموستا محمود مدرسی، امام جمعه روستای نگل، در این دیدار ضمن خوش‌آمدگویی به هیئت اعزامی، از توجه شورای برنامه‌ریزی به مسائل آموزشی و فرهنگی منطقه قدردانی کرد. وی نگل را روستایی با پیشینه‌ای غنی در تعلیم علوم اسلامی معرفی کرد که همواره محل پرورش علما و مبلغان دین بوده است.

ماموستا  مدرسی با اشاره به نگهداری نسخه‌ای تاریخی از قرآن کریم در این روستا، نگل را دارای جایگاهی ویژه در میان مردم ایران و جهان اسلام دانست و افزود: این میراث قرآنی مسئولیت ما را در حفظ و گسترش آموزش‌های دینی دوچندان می‌کند.

وی نقش مدارس علوم دینی در تربیت نسل‌های آگاه و مقابله با آسیب‌های فرهنگی را بی‌بدیل خواند و هشدار داد که بی‌توجهی به این مراکز، میراث علمی منطقه را با خطر مواجه می‌سازد.

امام جمعه نگل بر ضرورت بهره‌گیری از تجربه علما و اساتید سنتی در تربیت طلاب تأکید کرد و گفت: انتقال دانش و شیوه‌های آموزشی گذشته به نسل جدید، راهی برای مقابله با چالش‌های فرهنگی امروز است.

ماموستا مدرسی افزود: اگر برنامه‌ریزی آموزشی با نیازهای واقعی جامعه هماهنگ شود، می‌توان شاهد پرورش عالمانی بود که علاوه بر تعهد دینی، آگاهی اجتماعی و فرهنگی نیز دارند.

وی از همکاری‌های دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی در رسیدگی به مسائل مدارس علوم دینی تقدیر کرد و آن را نشانه‌ای از اهتمام نظام اسلامی به تقویت بنیان‌های فرهنگی دانست.

در پایان، امام جمعه نگل تأکید کرد: توجه به مدارس علوم دینی، سرمایه‌گذاری بر آینده فرهنگی جامعه است و ثمرات آن در کاهش آسیب‌های اجتماعی و تقویت روحیه وحدت و همدلی نمایان خواهد شد.

انتهای پیام/