به گزارش سرویس خودرو اقتصادآنلاین، بر اساس آگهیهای فروش اقساطی دنا در نمایشگاههای شخصی فروش خودرو، دنا پلاس EF7 اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۴ با پیشپرداخت ۸۲۰ میلیون تومان و اقساط ۴۵ میلیون تومانی در ۲۴ ماه عرضه میشود.
نسخهی دنا پلاس EF7 پنجدنده ساده نیز با پیشپرداخت ۳۷۲ میلیون تومان و اقساط ۱۶ میلیون تومانی در ۶۰ ماه در دسترس متقاضیان قرار دارد.
همچنین دنا پلاس EF7P ششدنده با پیشپرداخت ۵۷۰ میلیون تومان و اقساط ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی طی ۳۰ ماه واگذار میشود.
در نهایت، نسخهی دوم از دنا پلاس EF7 اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۴ با پیشپرداخت ۷۴۰ میلیون تومان و اقساط ۲۶ میلیون تومانی در ۶۰ ماه برای خریداران تعریف شده است.
مقایسه فنی دنا پلاس و تارا / رقابت نزدیک دو سدان ملی
در بخش فنی، دنا پلاس و تارا را میتوان دو نماینده اصلی ایرانخودرو در رده سدانهای خانوادگی دانست؛ هر دو خودرو از نظر طراحی و سطح امکانات نسبت به نسلهای قدیمیتر خود پیشرفت قابل توجهی داشتهاند، اما تفاوتهایی میان آنها وجود دارد که انتخاب را برای خریدار حساستر میکند.
دنا پلاس در نسخههای جدید به موتور EF7 توربو مجهز شده که توان ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۱۵ نیوتنمتر تولید میکند؛ درحالیکه تارا دندهای با پیشرانه TU5P، قدرتی در حدود ۱۱۳ اسب بخار دارد. از نظر شتاب و کشش، دنا پلاس توربو عملکرد بهمراتب تندتر و پرقدرتتری ارائه میدهد، هرچند مصرف سوخت بالاتری نیز دارد.
در مقابل، تارا در بخش ایمنی و کنترل کیفیت برتری نسبی دارد. ساختار جدید پلتفرم، سیستم کنترل پایداری، ترمزهای ABS و EBD، و امتیاز بهتر در تستهای کیفی باعث شده تارا خودرو مطمئنتری برای خانوادهها باشد.
در بخش کابین نیز تارا طراحی مینیمالتر و ارگونومیکتری دارد، اما دنا پلاس با تریم داخلی لوکستر، نمایشگر بزرگتر و آپشنهای رفاهی بیشتر (نظیر صندلی برقی و سانروف) حس بهتری از “سدان لوکس ایرانی” القا میکند.
در جمعبندی، دنا پلاس توربو برای رانندگان علاقهمند به شتاب و قدرت انتخاب جذابتری است، در حالیکه تارا گزینهای ایمنتر و اقتصادیتر برای استفاده خانوادگی به شمار میرود.