شناسهٔ خبر: 75314132 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

دادستانی تهران وارد ماجرای عروسک‌های توهین‌آمیز شد

پس از جنجال بر سر نام دو عروسک، دستگاه قضایی دستور تعقیب تولیدکنندگان را به‌اتهام توهین به مقدسات صادر کرد تا ماجرا وارد مرحله قضایی شود.

صاحب‌خبر -

زومیت نوشت: دادستانی تهران دستور تعقیب و بازداشت عوامل تولید عروسک‌هایی به‌نام «مرتضی» و «مرضیه» را به‌دلیل «توهین به مقدسات» صادر کرد.

بر اساس گزارش‌هایی که به دادستانی تهران ارسال شده مبنی بر طراحی و تبلیغ عروسک‌هایی که با استفاده از «نام‌های مقدس» به مشتریان فروخته می‌شود، دادستان تهران به ضابطین دستگاه قضایی دستور داد تا فورا عوامل اصلی تولید، توزیع و تبلیغ این عروسک‌ها را شناسایی کرده و پس از تکمیل پرونده، متهمان را به دستگاه قضایی تحویل دهد.

هدف دادستانی از این دستور، معرفی عوامل پشت صحنه‌ای است که اقدام به تولید، توزیع و تبلیغ این محصولات کرده‌اند.

روز گذشته کارزاری در دسته «آسیب‌های اجتماعی» خبرگزاری فارس تحت عنوان «قبح‌شکنی از نام‌های مقدس» به راه افتاد که در آن استفاده از اسم‌های «مرتضی» و «مرضیه» برای عروسک‌های گوریل و خوک «قبح‌زدایی از اهانت به نام‌هایی که برای شیعیان قداست دارند» شناخته شده و پرسیده شده بود که «چرا از نام‌های به اصطلاح مدرن استفاده نکردند». این کارزار تا لحظه نگارش این خبر ۵ هزار و ۶۷۴ امضا در خبرگزاری فارسی جمع کرده است.

این کالا در فروشگاه‌های خرده‌فروشی آنلاین و آنلاین‌شاپ‌های اینستاگرامی موجود بود و فروخته می‌شد؛ حالا بررسی‌های زومیت نشان می‌دهد که اکنون فروش این محصول در همه این پلتفرم‌ها متوقف و کالاهای مذکور ناموجود شده‌اند.

دو سال پیش نیز دادستانی تهران به دلیل انتشار تصاویر توهین‌آمیز به مقدسات از برخی محصولات ارائه‌شده، علیه دیجی‌کالا اعلام جرم کرده بود. در آن زمان هم درج نام‌های مذهبی روی محصولاتی که یکی از فروشندگان عرضه می‌کرد، شائبه اهانت به مقدسات را پیش آورده بود.

زومیت نوشت: دادستانی تهران دستور تعقیب و بازداشت عوامل تولید عروسک‌هایی به‌نام «مرتضی» و «مرضیه» را به‌دلیل «توهین به مقدسات» صادر کرد.

بر اساس گزارش‌هایی که به دادستانی تهران ارسال شده مبنی بر طراحی و تبلیغ عروسک‌هایی که با استفاده از «نام‌های مقدس» به مشتریان فروخته می‌شود، دادستان تهران به ضابطین دستگاه قضایی دستور داد تا فورا عوامل اصلی تولید، توزیع و تبلیغ این عروسک‌ها را شناسایی کرده و پس از تکمیل پرونده، متهمان را به دستگاه قضایی تحویل دهد.

هدف دادستانی از این دستور، معرفی عوامل پشت صحنه‌ای است که اقدام به تولید، توزیع و تبلیغ این محصولات کرده‌اند.

روز گذشته کارزاری در دسته «آسیب‌های اجتماعی» خبرگزاری فارس تحت عنوان «قبح‌شکنی از نام‌های مقدس» به راه افتاد که در آن استفاده از اسم‌های «مرتضی» و «مرضیه» برای عروسک‌های گوریل و خوک «قبح‌زدایی از اهانت به نام‌هایی که برای شیعیان قداست دارند» شناخته شده و پرسیده شده بود که «چرا از نام‌های به اصطلاح مدرن استفاده نکردند». این کارزار تا لحظه نگارش این خبر ۵ هزار و ۶۷۴ امضا در خبرگزاری فارسی جمع کرده است.

این کالا در فروشگاه‌های خرده‌فروشی آنلاین و آنلاین‌شاپ‌های اینستاگرامی موجود بود و فروخته می‌شد؛ حالا بررسی‌های زومیت نشان می‌دهد که اکنون فروش این محصول در همه این پلتفرم‌ها متوقف و کالاهای مذکور ناموجود شده‌اند.

دو سال پیش نیز دادستانی تهران به دلیل انتشار تصاویر توهین‌آمیز به مقدسات از برخی محصولات ارائه‌شده، علیه دیجی‌کالا اعلام جرم کرده بود. در آن زمان هم درج نام‌های مذهبی روی محصولاتی که یکی از فروشندگان عرضه می‌کرد، شائبه اهانت به مقدسات را پیش آورده بود.