تا سالها هیچ خودروی اروپایی نتوانست به کیفیت رانندگی و راحتی DS نزدیک شود. اعتبار سیستم هیدروپنوماتیک سیتروئن به حدی بود که این فناوری فراتر از زمان خود، تا همین اواخر در مدلهای رده بالای این شرکت حفظ شد.
طراحی منحصربهفرد DS که در سال ۱۹۵۵ معرفی شد، الهامبخش بزرگ هانری شاپروُن، بدنه ساز مشهور، بود. او سه سال بعد، تفسیر شگفتانگیز خود را در قالب یک مدل کانورتیبل (کروک) پیشنهاد داد. سیتروئن که مجذوب این ایده شد، تولید آن را از سال ۱۹۶۰ در برنامه خود گنجاند و وظیفه ساخت آن را به شاپروُن سپرد. این مدلها تا سال ۱۹۷۱، با نام «کارخانه کروک» شناخته میشدند.