شناسهٔ خبر: 75282983 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

مقایسه تویوتا راو ۴ و میتسوبیشی اوتلندر؛ رقابت ژاپنی‌ها در ایران

تویوتا راو ۴ ادونچر پلاس وارداتی رسما قیمت خورد و به‌ سرعت در بازار شاسی‌بلندها حریف طلبید

صاحب‌خبر -
تبلیغات

فرارو- پیش‌فروش تویوتا راو ۴ ادونچر پلاس وارداتی با قیمت 6 میلیارد و 400 میلیون تومان آغاز شد.

به گزارش فرارو؛ شرایط پیش‌فروش تویوتا راو ۴ ادونچر پلاس 2025 با پلاک ملی اعلام شد. خودرویی که با رقبای سرسختی در این کلاس و بازه قیمتی مواجه خواهد بود. تویوتا راو 4 ادونچر پلاس را می‌توان یکی از رقیبان میتسوبیشی اوتلندر دو دیفرانسیل H لاین دانست. در ادامه، این دو شاسی‌بلند وارداتی به مصاف یکدیگر می‌روند تا ارزش خرید هرکدام مشخص شود.

مقایسه ظاهر و طراحی  

تویوتا راو ۴ ادونچر پلاس مدل ۲۰۲۵ از همان زبان طراحی محکم و زاویه‌دار تویوتا بهره برده؛ طرح سپر و جلوپنجره مشبک آن حس خودروهای آفرودی را تداعی می‌کند و استفاده از تزئینات سیاه مات در بخش بدنه، ظاهر تهاجمی‌تری نسبت به نسخه‌های شاسی‌بلند خانوادگی‌تر دارد. 

در مقابل، میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۳ قرار گرفته، با خطوط نرم‌تر و جلوپنجره بزرگ‌تر کرومی که تداعی‌گر یک کراس‌اوور کلاسیک‌تر و لوکس‌تر است. 

هر دو خودرو چراغ‌های تمام LED دارند اما اوتلندر به رینگ‌های ۲۰ اینچی و راو 4 به رینگ‌های آلیاژی معمولی مجهز است؛ یکی زمخت و جسور و دیگری ظریف و خانوادگی.  

مقایس فنی و عملکرد دو شاسی‌بلند وارداتی

میتسوبیشی اوتلندر

تویوتا راو ۴ ادونچر پلاس با یک پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی به حداکثر توان ۱۷۰ اسب‌بخار و ۲۰۶ نیوتن‌متر گشتاور خواهد رسید که از طریق گیربکس CVT به سیستم چهارچرخ محرک منتقل می‌شود. شتاب صفرتا صد این کراس‌اوور نیز حدود ۹.۵ ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی آن ۷.۱ لیتر در هر صد کیلومتر است. 

در سوی دیگر میدان، میتسوبیشی اوتلندر با موتور ۱.۵ لیتری توربو قرار گرفته که حدود ۱۶۰ اسب‌بخار توان و ۲۸۰ نیوتن‌متر گشتاور ارائه می‌دهد و با سیستم دو دیفرانسیل AWD و گیربکس CVT با شبیه‌سازی 8 دنده همراه است. 

بدین ترتیب، راو ۴ بر رانندگی نرم تمرکز دارد، در حالی که اوتلندر به کمک توربو و سیستم هیبریدی خفیف، رانندگی پرگشتاوری ارائه می‌دهد.  

مقایسه امکانات و فناوری  

تویوتا در نسخه ۲۰۲۵ راو ۴ ادونچر پلاس به سانروف پانوراما، گرم‌کن صندلی‌های جلو، ترمز پارک برقی، کروز کنترل تطبیقی و نمایشگر لمسی مجهز است. همچنین رادار خطوط، ترمز اضطراری و دوربین ۳۶۰ درجه نیز در لیست تجهیزات ایمنی آن دیده می‌شود. 

میتسوبیشی اوتلندر هم با نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی، سیستم صوتی شش بلندگو، صندلی‌های چرمی برقی، رادار نقطه کور، کروز کنترل هوشمند و ترمز دستی برقی عرضه می‌شود.

در واقع، تفاوت اصلی دو خودرو به کیفیت جنس کابین و طراحی مینیمال‌تر تویوتا بازمی‌گردد که حس رانندگی کلاسیک‌تری را منتقل می‌کند.  

مقایسه قیمت تویوتا راو 4 ادونچر پلاس و میتسوبیشی اوتلندر

قیمت نهایی تویوتا راو ۴ ادونچر پلاس ۲۰۲۵ در نمایندگی ۶ میلیارد و ۴ میلیون تومان اعلام شده ، در حالی که میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۳ در بازار آزاد با میانگین قیمت ۶ میلیارد و 800 میلیون تومان معامله می‌شود. 

چنین فاصله قیمتی میان این دو کراس‌اوور رقابت را کاملا تنگاتنگ کرده است؛ یکی با سابقه بلند مدت در جلب اعتماد مشتری و  دیگری با تکنولوژی توربو و امکانات لوکس‌تر.

نتیجه این رقابت را بازار خودرو در ماه‌های آینده مشخص خواهد کرد؛ یک چیز اما مسلم است: بازار کراس‌اوورهای ژاپنی در ایران با ورود رسمی تویوتا راو ۴ ادونچر پلاس رنگ‌وبوی تازه گرفته!

تبلیغات
خبرنگار : ملیکا قراگوزلو

برچسب‌ها: