شناسهٔ خبر: 7527011 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وزیر خارجه مجارستان:

سرازیر شدن مهاجران به اتریش نشانگر شکست اروپاست

وزیر خارجه مجارستان تأکید کرد که انتقال پناهجویان غیرقانونی از مجارستان به مرز اتریش نشان می‌دهد که سیاست اتحادیه اروپا در قبال مهاجرت با شکست روبه‌رو شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، پیتر ژیجارتو وزیر خارجه مجارستان در حالی از شکست سیاست اتحادیه اروپا در قبال مهاجران غیرقانونی خبر داده است که مخالفت مجارستان با حضور مهاجران خارجی موجب شده تا پناهجویان با اتوبوس به‌سوی مرزهای اتریش و آلمان سرازیر شوند.

وی در ادامه گفت: چیزی که اتفاق افتاده است، تبعات شکست سیاست اتحادیه اروپا در قبال مهاجرت و همچنین اظهارات غیرمسئولانه سیاستمداران اروپایی است.

سباستین کورتز وزیر خارجه اتریش نیز در واکنش به موج هجوم مهاجران خارجی به مرز اتریش، تأکید کرد: هزاران مهاجر غیرقانونی که در مجارستان گرفتار شده‌اند، زنگ خطر را برای اروپا به صدا درآورده است.

وی در ادامه تصریح کرد: من امیدوارم که این یک زنگ خطر باشد و شرایط کنونی دیگر ادامه پیدا نکند.

اوایل امروز شنبه هزاران مهاجر خارجی از مجارستان وارد مرز اتریش شده‌اند. هزاران مهاجر خارجی که اکثر آنها اتباع سوری هستند، طی روزهای گذشته در ایستگاه قطار در بوداپست پایتخت مجارستان سرگردان بودند و دولت مجارستان اجازه نمی‌داد تا این مهاجران به اتریش یا آلمان سفر کنند.

تشدید بحران مهاجرت در اروپا در شرایطی است که کشورهای عضو این اتحادیه اختلاف نظر زیادی در خصوص روش مقابله با این بحران دارند. مجارستان موضع سختی را در قبال مسئله مهاجرت اتخاذ کرده است و حاضر نیست هیچ گونه سهمیه‌ای را برای پذیرش مهاجران خارجی قبول کند.

مجارستان در طول مرزهای خود با صربستان موانع مرزی ایجاد کرده است تا از ورود مهاجران خارجی جلوگیری کند. البته ایجاد موانع مرزی نتوانسته است مانع ورود مهاجران خارجی به مجارستان شود به‌طوری که تنها در ماه اوت بیش از 50هزار مهاجر وارد خاک مجارستان شده‌اند.

مجارستان به‌عنوان کشور عضو اتحادیه اروپا و یکی از اعضای منطقه شنگن از ابتدای امسال تاکنون شاهد ورود بیش از 140هزار مهاجر از صربستان بوده است.

انتهای پیام/*

R1036247/P36446

نظر شما