به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، فروش خودرو های صفر کیلومتر در اتحادیه اروپا، بریتانیا و کشور های عضو EFTA در ماه آگوست سال جاری میلادی حدود 800 هزار دستگاه ثبت شد که نسبت به سال قبل 4.7 درصد افزایش داشته است. در این میان فروش BYD نسبت به ماه آگوست سال قبل 201.3 درصد افزایش داشته و به سهم بازار 1.3 درصد رسیده است، همزمان فروش تسلا با کاهش 36.6 درصد مواجه شده و سهم آن به 1.2 درصد کاهش پیدا کرده است. این تغییر نشان میدهد که BYD ورود موفقی به بازار اروپا داشته و در حال تثبیت جایگاه خود به عنوان رقیب اصلی تسلا است.
این افزایش قابل توجه فروش در شرایطی اتفاق افتاده که بازار خودرو های برقی اروپا نسبت به گذشتی شاهد رقابت بیشتری است.
جمع فروش ثبت شده خودرو های تمام برقی اروپا در ماه آگوست 30.2 درصد افزایش داشته است. همین روند فضای خوبی برای برند نوظهوری مثل BYD فراهم کرده تا با قیمت های رقابتی و عرضه محصولات متنوع سهم بیشتری از بازار را جذب کنند.
در کل میتوان گفت که اطلاعات جدید نشان میدهند که شرکت BYD با سرعت زیادی در اروپا پیشرفت میکند و میتواند جایگاه تسلا را در بازار خودرو های برقی به چالش بکشد و به راحتی دیگر برند های سنتی این قاره را دچار مشکل کند.
∎