شناسهٔ خبر: 7478230 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

تشییع پیکر زنده‌یاد ایرج کریمی از مقابل خانه سینما

طبق برنامه‌ریزی‌ های انجام شده و آخرین اطلاعات به دست آمده، قرار است پیکر زنده‌یاد ایرج کریمی از مقابل خانه سینما تشییع شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، پیکر زنده‌یاد ایرج کریمی کارگردان و منتقد فقید سینمای ایران ۱۴ شهریورماه از مقابل خانه سینما به سمت بهشت زهرا (س) تشییع می‌شود. زنده‌یاد کریمی که از منتقدان مطرح سینمای کشور بود و سال‌ها در مجله فیلم قلم زد، ۱۱ شهریورماه بر اثر بیماری سرطان درگذشت.

«از کنار هم می گذریم» نخستین فیلمی است که زنده‌یاد ایرج کریمی کارگردانی، فیلمنامه نویسی و تهیه کنندگی آن را بر عهده داشته است. وی «چند تار مو» را در ۱۳۸۲ بر اساس فیلمنامه‌ای از خودش کارگردانی کرد و فیلم «باغ‌های کندلوس» را در سال ۱۳۸۳ با بازی محمدرضا فروتن ساخت. کرمی در سال ۱۳۸۵ «نسل جادویی» را کارگردانی کرد.

پیام تسلیت انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران به مناسبت درگذشت زنده‌یاد ایرج کریمی

انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران به مناسبت درگذشت زنده‌یاد کریمی منتقد و فیلمساز سرشناس کشور پیام تسلیتی صادر کرد. در این پیام آمده است:

«درگذشت نابهنگام ایرج کریمی منتقد برجسته و باسواد سینما برای جامعه فرهنگی ایران ضایعه ای جبران ناپذیر است. انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران فقدان این منتقد و سینماگر ارزشمند را به اهالی فرهنگ و سینما تسلیت می گوید و برای بازماندگان ایشان صبر آرزومند است.»

برچسب‌ها:

نظر شما