شناسهٔ خبر: 74772854 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سلام نو | لینک خبر

مردم ویژگی‌های عجیب هوش مصنوعی را تقلید می‌کنند

سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، می‌گوید کاربران در شبکه‌های اجتماعی بیش از پیش شبیه هوش مصنوعی می‌نویسند و «ویژگی‌های عجیب» هوش مصنوعی را تقلید می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب،مدیرعامل OpenAI احساس می‌کند که مردم در شبکه‌های اجتماعی شبیه هوش مصنوعی صحبت می‌کنند.

سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، می‌گوید کاربران در شبکه‌های اجتماعی بیش از پیش شبیه هوش مصنوعی می‌نویسند و «ویژگی‌های عجیب» هوش مصنوعی را تقلید می‌کنند.

آلتمن با انتشار پستی در ایکس نوشت هنگام مرور بحث‌های آنلاین درباره‌ی Codex، ابزار جدید OpenAI برای توسعه‌دهندگان، «عجیب‌ترین تجربه» را داشته؛ آلتمن می‌گوید رشد Codex واقعی و قوی است؛ اما حجم بالای محتوا در شبکه‌های اجتماعی حال‌وهوایی مصنوعی دارد.

آلتمن که سال گذشته مدیرعامل سال شد، می‌گوید شباهت سبک نوشتار کاربران می‌تواند نتیجه‌ی الگوبرداری از زبان مدل‌های هوش مصنوعی باشد یا ناشی از همگرایی رفتاری گروهی از کاربران بسیار فعال در فضای مجازی.

آلتمن به چرخه‌ی تبلیغاتی ابزارهای هوش مصنوعی اشاره کرد که به‌گفته‌ی او «افراطی» است و الگوریتم‌های پلتفرم‌ها با تقویت محتوای درگیرکننده، به این روند دامن می‌زنند.

آلتمن می‌گوید: «نتیجه این است که ایکس و ردیتِ مرتبط با AI اکنون بسیار ساختگی به نظر می‌رسند؛ چیزی که یکی دو سال پیش این‌طور نبود.» او هفته‌ی گذشته در پستی دیگر گفته بود تعداد زیادی حساب کاربری در ایکس به نظر می‌رسد که با هوش مصنوعی اداره می‌شوند.

پل گراهام، هم‌بنیان‌گذار Y Combinator، در واکنش به پست آلتمن تأیید کرد که همین حس را دارد. او گفت محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی فقط از سوی حساب‌های جعلی وابسته به گروه‌ها یا دولت‌ها منتشر نمی‌شود، بلکه بسیاری از افراد عادی و اینفلوئنسرهای تازه‌کار به تولید این نوع محتوا روی آورده‌اند.

کریس بِست، مدیرعامل Substack، هفته‌ی گذشته در پادکست a16z هشدار داد که «چت‌بات‌های پیشرفته‌ی هوش مصنوعی» در حال اشباع‌کردن فضای رسانه‌ای با محتوای سطحی و صرفاً کلیک‌خور هستند: «به‌زودی در دنیایی زندگی خواهیم کرد که انبوهی از محتوای بی‌کیفیت ساخته‌شده با AI خواهد داشت.»

برچسب‌ها: